Gdańsk dokłada i wybiera ofertę Solarisa na pięć MIDI autobusów elektrycznych
7 października 2025 r. Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę pięciu MIDI autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI.
Kontrakt przypadł firmie Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., która jako jedyna złożyła ofertę w tym postępowaniu.
O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Dodajmy, że zakup jest realizowany w ramach programu „Zielona Transformacja Miast”, finansowanego przez Bank Gospodarstwa Krajowego ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).
Rozkład jazdy:
- Kto wygrał przetarg na dostawę pięciu elektrycznych midibusów dla Gdańska?
- Ile wynosi wartość kontraktu i jaki model autobusów zostanie dostarczony?
- Kiedy planowana jest dostawa nowych pojazdów do Gdańska?
Elektryczną piątka
Zamówienie dotyczy zakupu pięciu niskopodłogowych autobusów miejskich z napędem elektrycznym, przeznaczonych do obsługi linii o mniejszym natężeniu ruchu w Gdańsku. Pojazdy mają sprawdzić się zwłaszcza na osiedlowych trasach, w wąskich uliczkach, gdzie standardowe 12-metrowe autobusy są niepraktyczne.
Zamówienie jest realizowane w ramach programu „Zielona Transformacja Miast”, finansowanego przez Bank Gospodarstwa Krajowego ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Midibusy będą stanowić uzupełnienie większego kontraktu, w ramach którego Gdańsk zakupił niedawno 30 elektrobusów marki Solaris. Tym razem zamówienie dotyczy mniejszego, dotąd niewystępującego w taborze GAiT modelu Solaris Urbino 9 LE electric.
W odpowiedzi na przetarg wpłynęła tylko jedna oferta – od firmy Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., która zaproponowała realizację dostawy za 15.794.676 PLN brutto, co odpowiada 12.844.443 PLN netto. Przeliczając, daje to cenę jednostkową netto za Urbino 9 LE electric na poziomie 2.568.889 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 15.375.000 PLN brutto, czyli 12.500.000 PLN netto. Oznacza to, że oferta Solarisa przekroczyła budżet zamawiającego o 419.676 PLN brutto. Zamawiającym podjął decyzję o zwiększeniu finansowania i oferta została oceniona zgodnie z kryteriami przetargowymi:
✅ Cena – 70%
✅ Ocena techniczna – 30%
Solaris uzyskał maksymalne 70 punktów za cenę oraz 27 punktów za ocenę techniczną, co dało mu łącznie 97 punktów i status najkorzystniejszej oferty. Ponieważ złożona dokumentacja była zgodna z ustawą Pzp i treścią SWZ, oferta została przyjęta.
Co chciał Gdańsk?
Zamawiane pojazdy mają długość od 8,5 do 9,5 metra i są w pełni niskopodłogowe, z możliwym opcjonalnym stopniem jedynie za drugimi drzwiami. Będą wyposażone w napęd elektryczny o mocy minimum 160 kW oraz baterie trakcyjne o pojemności co najmniej 320 kWh, co ma zapewnić odpowiedni zasięg przy miejskim profilu jazdy.
Każdy autobus będzie miał dwa gniazda ładowania CCS2, a także system AVAS (generujący dźwięki ostrzegające pieszych). W kabinie kierowcy znajdą się m.in. lodówka i defibrylator AED, a przestrzeń pasażerska zostanie wyposażona w rozbudowany system informacji wizualnej (LED-y, ekrany LCD).
Dostawy planowane są na 2026 rok. Nowe pojazdy mają wzmocnić ekologiczny profil gdańskiego taboru i stanowić kolejny krok w kierunku pełnej transformacji transportu publicznego w mieście. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: platformazakupowa.pl/transakcja/1149133
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze