Coraz bliżej wiaduktu w Rembertowie i likwidacji przejazdu
Na ul. Chełmżyńskiej w Rembertowie trwa budowa wiaduktu nad linią kolejową. Na nowym obiekcie i dojazdach do niego układana jest już nawierzchnia.
Wiadukt będzie gotowy pod koniec tego roku i zapewni bezkolizyjny i bezpieczny przejazd nad linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol.
Rozkład jazdy:
- Jakie elementy infrastruktury poza jezdnią obejmuje budowany wiadukt na ul. Chełmżyńskiej w Rembertowie?
- W jaki sposób nowy obiekt poprawi bezpieczeństwo i komfort komunikacji w tej części Warszawy?
- Jaki jest koszt inwestycji i kto odpowiada za jej realizację?
Bezpiecznie i wygodnie
Na jezdni powstającego wiaduktu w ul. Chełmżyńskiej i dojazdach do niego układane są właśnie pierwsze warstwy nawierzchni. Do prac wykorzystywane są rozściełacze oraz walce. Na wiadukcie znalazł się tzw. asfalt twardolany. Do wykonania pozostanie jeszcze ostatnia warstwa nawierzchni – ścieralna.
Poza pracami bitumicznymi trwa betonowanie kap chodnikowych, czyli miejsc pod chodniki i drogę rowerową. Budowane są również pochylnie i schody. W gotowych szybach windowych rozpoczął się montaż wind.
Na wiadukcie mierzącym 140 m powstaje jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu. Po jej wschodniej stronie znajdą się chodnik i ścieżka rowerowa, a po zachodniej chodnik. Na północnym dojeździe budowana jest zatoka autobusowa z przystankiem.
Wiadukt na terenie Kawęczyna-Wygody to część nowej drogi o długości 700 metrów, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z nowym rondem na ul. Chełmżyńskiej po północnej stronie torów. Obiekt poprawi komfort komunikacji i bezpieczeństwo zarówno kierowców, pieszych, jak i rowerzystów. Średnio na dobę przez linię kolejową przecinającą ul. Chełmżyńską przejeżdża w obydwu kierunkach ponad 7 tysięcy pojazdów. Opadające często szlabany utrudniają komunikację w tej okolicy. Po otwarciu wiaduktu przejazd w poziomie szyn zostanie zlikwidowany.
Koszt budowy wiaduktu to około 68,5 miliona złotych. Wykonawcą prac jest firma Intop Warszawa. Inwestycja jest realizowana wspólnie przez m.st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA i ma być gotowy jeszcze przed końcem 2025 roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze