Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Coraz bliżej wiaduktu w Rembertowie i likwidacji przejazdu

inforail
05.09.2025 16:30
0 Komentarzy

Na ul. Chełmżyńskiej w Rembertowie trwa budowa wiaduktu nad linią kolejową. Na nowym obiekcie i dojazdach do niego układana jest już nawierzchnia.

Wiadukt będzie gotowy pod koniec tego roku i zapewni bezkolizyjny i bezpieczny przejazd nad linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie elementy infrastruktury poza jezdnią obejmuje budowany wiadukt na ul. Chełmżyńskiej w Rembertowie?
  2. W jaki sposób nowy obiekt poprawi bezpieczeństwo i komfort komunikacji w tej części Warszawy?
  3. Jaki jest koszt inwestycji i kto odpowiada za jej realizację?

Bezpiecznie i wygodnie

Na jezdni powstającego wiaduktu w ul. Chełmżyńskiej i dojazdach do niego układane są właśnie pierwsze warstwy nawierzchni. Do prac wykorzystywane są rozściełacze oraz walce. Na wiadukcie znalazł się tzw. asfalt twardolany. Do wykonania pozostanie jeszcze ostatnia warstwa nawierzchni – ścieralna.

Poza pracami bitumicznymi trwa betonowanie kap chodnikowych, czyli miejsc pod chodniki i drogę rowerową. Budowane są również pochylnie i schody. W gotowych szybach windowych rozpoczął się montaż wind.

Na wiadukcie mierzącym 140 m powstaje jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu. Po jej wschodniej stronie znajdą się chodnik i ścieżka rowerowa, a po zachodniej chodnik. Na północnym dojeździe budowana jest zatoka autobusowa z przystankiem.

Wiadukt na terenie Kawęczyna-Wygody to część nowej drogi o długości 700 metrów, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z nowym rondem na ul. Chełmżyńskiej po północnej stronie torów. Obiekt poprawi komfort komunikacji i bezpieczeństwo zarówno kierowców, pieszych, jak i rowerzystów. Średnio na dobę przez linię kolejową przecinającą ul. Chełmżyńską przejeżdża w obydwu kierunkach ponad 7 tysięcy pojazdów. Opadające często szlabany utrudniają komunikację w tej okolicy. Po otwarciu wiaduktu przejazd w poziomie szyn zostanie zlikwidowany.

Koszt budowy wiaduktu to około 68,5 miliona złotych. Wykonawcą prac jest firma Intop Warszawa. Inwestycja jest realizowana wspólnie przez m.st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA i ma być gotowy jeszcze przed końcem 2025 roku.

Komentarze