Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ComfortJet wjeżdża do Austrii! Superszybka podróż przez Koralmtunnel

inforail
21.08.2025 12:30
0 Komentarzy

Na głównym dworcu kolejowym w Wiedniu zaprezentowano austriackiej publiczności nowy pociąg ComfortJet. W wydarzeniu uczestniczyli prezesi zarządów ČD i ÖBB – Michal Krapinec oraz Andreas Matthä.

Nowoczesne składy rozpoczną regularne kursy od 14 grudnia i obsłużą trzy pary pociągów Vindobona na trasie Praga – Brno – Wiedeń – Graz – Klagenfurt – Villach.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie udogodnienia oferują nowe składy ComfortJet w porównaniu do dotychczasowych pociągów na trasie Praga–Wiedeń–Villach?
  2. Dlaczego nowa linia Koralmbahn i tunel Koralmtunnel są tak ważne dla podróżnych oraz dla rozwoju transportu kolejowego w regionie?
  3. W jaki sposób współpraca ČD i ÖBB oraz wprowadzenie ComfortJetów wpisują się w trend ekologicznego i międzynarodowego podróżowania koleją?

Współpraca na kolejnym etapie

W ubiegłym roku wspólnie z ÖBB świętowaliśmy 10-lecie połączenia między Pragą, Wiedniem i Grazem. Dziś z radością przedstawiamy nowy rezultat naszej współpracy: nowoczesny ComfortJet i bezpośrednie połączenie między Karyntią a Czechami, korzystne zarówno dla pasażerów, jak i dla współpracy gospodarczej obu krajów – powiedział Michal Krapinec, prezes i dyrektor generalny ČD.

Andreas Matthä, prezes zarządu i dyrektor generalny ÖBB-Holding AG, dodał: – Wspólnie z ČD tworzymy nowe, komfortowe usługi: z Pragi przez Wiedeń i Graz aż do Villach. Nowy ComfortJet i bezpośrednie połączenie z Karyntią to mocny sygnał dla międzynarodowego transportu kolejowego i konsekwentna inwestycja w przyszłość ekologicznie przyjaznego podróżowania.

Więcej miejsc i nowoczesne udogodnienia

Rozszerzenie oferty połączeń to odpowiedź na dynamicznie rosnące zainteresowanie międzynarodowymi podróżami kolejowymi. Od uruchomienia Railjetów w 2014 r. liczba pasażerów między Wiedniem a Pragą wzrosła o około 40 procent.

Nowe, dziewięciowagonowe składy ComfortJet oferują 113 miejsc więcej niż dotychczasowe pociągi. Łącznie zapewniają 555 miejsc siedzących, w tym 99 w pierwszej klasie. Do dyspozycji pasażerów przygotowano również:

  • wagon restauracyjny z 18 miejscami,
  • przedziały dostosowane dla osób na wózkach,
  • miejsca dla rodzin z dziećmi,
  • kino dla najmłodszych,
  • przestrzeń na 12 rowerów.

Dzięki temu podróż ma być nie tylko wygodniejsza, ale i bardziej dostępna dla różnych grup podróżnych.

Nowa trasa przez tunel Koralmbahn

Połączenia Vindobona z Pragi do Villach będą odjeżdżały z praskiego dworca głównego o godz. 6:37, 10:37 i 14:37. Podróż potrwa około 8 godzin. Szczególnie atrakcyjny jest nowy odcinek Graz – Klagenfurt, który pociągi pokonają po nowo wybudowanej linii Koralmbahn w zaledwie 45 minut.

Kluczowym elementem tej trasy jest tunel Koralmtunnel o długości 33 km – czwarty najdłuższy tunel kolejowy w Europie. Linia pozwala na jazdę z prędkością do 230 km/h. Pociągi przyjadą do Pragi o godz. 13:23, 19:23 i 23:32.

Stacje w Grazu i Villach pełnią także funkcję ważnych węzłów przesiadkowych w kierunku Słowenii, Chorwacji i Włoch.

Prezentacja w Austrii i jazdy próbne

Po uroczystej prezentacji w Wiedniu skład ComfortJet został pokazany również w Grazu i Klagenfurcie, kończąc swój przejazd w Villach. W planach na czwartek zapowiedziano kilka przejazdów testowych na linii Koralmbahn z prędkością do 230 km/h.

Komentarze