ComfortJet wjeżdża do Austrii! Superszybka podróż przez Koralmtunnel
Na głównym dworcu kolejowym w Wiedniu zaprezentowano austriackiej publiczności nowy pociąg ComfortJet. W wydarzeniu uczestniczyli prezesi zarządów ČD i ÖBB – Michal Krapinec oraz Andreas Matthä.
Nowoczesne składy rozpoczną regularne kursy od 14 grudnia i obsłużą trzy pary pociągów Vindobona na trasie Praga – Brno – Wiedeń – Graz – Klagenfurt – Villach.
Rozkład jazdy:
- Jakie udogodnienia oferują nowe składy ComfortJet w porównaniu do dotychczasowych pociągów na trasie Praga–Wiedeń–Villach?
- Dlaczego nowa linia Koralmbahn i tunel Koralmtunnel są tak ważne dla podróżnych oraz dla rozwoju transportu kolejowego w regionie?
- W jaki sposób współpraca ČD i ÖBB oraz wprowadzenie ComfortJetów wpisują się w trend ekologicznego i międzynarodowego podróżowania koleją?
Współpraca na kolejnym etapie
– W ubiegłym roku wspólnie z ÖBB świętowaliśmy 10-lecie połączenia między Pragą, Wiedniem i Grazem. Dziś z radością przedstawiamy nowy rezultat naszej współpracy: nowoczesny ComfortJet i bezpośrednie połączenie między Karyntią a Czechami, korzystne zarówno dla pasażerów, jak i dla współpracy gospodarczej obu krajów – powiedział Michal Krapinec, prezes i dyrektor generalny ČD.
Andreas Matthä, prezes zarządu i dyrektor generalny ÖBB-Holding AG, dodał: – Wspólnie z ČD tworzymy nowe, komfortowe usługi: z Pragi przez Wiedeń i Graz aż do Villach. Nowy ComfortJet i bezpośrednie połączenie z Karyntią to mocny sygnał dla międzynarodowego transportu kolejowego i konsekwentna inwestycja w przyszłość ekologicznie przyjaznego podróżowania.
Więcej miejsc i nowoczesne udogodnienia
Rozszerzenie oferty połączeń to odpowiedź na dynamicznie rosnące zainteresowanie międzynarodowymi podróżami kolejowymi. Od uruchomienia Railjetów w 2014 r. liczba pasażerów między Wiedniem a Pragą wzrosła o około 40 procent.
Nowe, dziewięciowagonowe składy ComfortJet oferują 113 miejsc więcej niż dotychczasowe pociągi. Łącznie zapewniają 555 miejsc siedzących, w tym 99 w pierwszej klasie. Do dyspozycji pasażerów przygotowano również:
- wagon restauracyjny z 18 miejscami,
- przedziały dostosowane dla osób na wózkach,
- miejsca dla rodzin z dziećmi,
- kino dla najmłodszych,
- przestrzeń na 12 rowerów.
Dzięki temu podróż ma być nie tylko wygodniejsza, ale i bardziej dostępna dla różnych grup podróżnych.
Nowa trasa przez tunel Koralmbahn
Połączenia Vindobona z Pragi do Villach będą odjeżdżały z praskiego dworca głównego o godz. 6:37, 10:37 i 14:37. Podróż potrwa około 8 godzin. Szczególnie atrakcyjny jest nowy odcinek Graz – Klagenfurt, który pociągi pokonają po nowo wybudowanej linii Koralmbahn w zaledwie 45 minut.
Kluczowym elementem tej trasy jest tunel Koralmtunnel o długości 33 km – czwarty najdłuższy tunel kolejowy w Europie. Linia pozwala na jazdę z prędkością do 230 km/h. Pociągi przyjadą do Pragi o godz. 13:23, 19:23 i 23:32.
Stacje w Grazu i Villach pełnią także funkcję ważnych węzłów przesiadkowych w kierunku Słowenii, Chorwacji i Włoch.
Prezentacja w Austrii i jazdy próbne
Po uroczystej prezentacji w Wiedniu skład ComfortJet został pokazany również w Grazu i Klagenfurcie, kończąc swój przejazd w Villach. W planach na czwartek zapowiedziano kilka przejazdów testowych na linii Koralmbahn z prędkością do 230 km/h.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze