Pociągi PESA DART coraz bardziej niezawodne. Nie ma już problemów z podwójnym zestawieniem
Na długi czerwcowy weekend PKP Intercity wzmocniły nie tylko składy wagonowe, ale także uruchomiły zespoły trakcyjne DART w trakcji podwójnej. To efekt konsekwentnej poprawy niezawodności tych pojazdów dzięki intensywnym działaniom serwisowym prowadzonym przez PESA Bydgoszcz.
Informację potwierdził prezes PKP Intercity Janusz Malinowski, a szczegóły przekazał nam członek zarządu bydgoskiego producenta, Maciej Maciejewski.
Rozkład jazdy:
Problemy DART-ów diagnozowane i eliminowane
Choć problemy z eksploatacją pociągów DART ciągnęły się przez lata, obecnie sytuacja znacząco się poprawia. Jak podkreślił Maciejewski, jednym z głównych wyzwań była jazda wielokrotna – czyli zestawianie dwóch jednostek w jednej trasie.
„Ustaliliśmy sobie taki program poprawy z uwzględnieniem chyba jednej z takich poważniejszych bolączek, jaką była jazda wielokrotna. Zdiagnozowaliśmy po naszej stronie te słabsze obszary i poprawiamy je” – zaznaczył przedstawiciel PESA.
W ramach działań serwisowych prowadzone jest także przeserwisowanie napędów we współpracy z uprawnionymi firmami. Według deklaracji harmonogram prac jest realizowany na bieżąco, a całość ma zakończyć się w październiku 2025 roku.
DART-y już w trasie w podwójnych zestawieniach
Co istotne, już teraz widać efekty wprowadzonych działań. Jak poinformował Maciej Maciejewski:
„One już jeżdżą i nie mieliśmy w zasadzie od marca tego roku takiego przypadku, żeby Dart z uwagi na podwójną trakcję był wyłączony.”
Dzięki poprawkom w oprogramowaniu, dokładniejszemu serwisowi technicznemu oraz lepszemu przeszkoleniu maszynistów po stronie Intercity, DART-y funkcjonują coraz pewniej. Gdyby nie pechowe kolizje dwóch pojazdów w ruchu, obecnie do dyspozycji PKP Intercity byłoby aż 19 sprawnych jednostek.
DART-y wracają do łask
Pojazdy DART, wyprodukowane przez PESA Bydgoszcz, były długo krytykowane za zawodność, zwłaszcza w konfiguracjach wielokrotnych. Teraz jednak, po latach usprawnień, zaczynają odzyskiwać zaufanie zarówno przewoźnika, jak i pasażerów. Ich większa obecność na torach – szczególnie w podwójnych zestawieniach na popularnych trasach – to dobra wiadomość przed sezonem wakacyjnym.
Janusz Malinowski, dziękując PESIE za dotychczasową współpracę, potwierdził, że przed PKP Intercity okres intensywnej eksploatacji tych jednostek, jako ważny element strategii wzmocnienia oferty przewozowej spółki.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze