Września otwiera cztery oferty na zakup jednego autobusu elektrycznego
9 kwietnia 2025 roku Gmina Września dokonała otwarcia ofert w przetargu na dostawę jednego autobusu elektrycznego.
Postępowanie to jest częścią działań mających na celu rozwój ekologicznej komunikacji miejskiej – z dofinansowaniem z programu „Zielony Transport Publiczny”, prowadzonego przez NFOŚiGW. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile ofert wpłynęło w przetargu na autobus elektryczny dla Gminy Września i jakie były ich ceny?
- Jakie są kluczowe kryteria oceny ofert w tym przetargu?
- Jaki typ autobusu i infrastruktury ładowania przewiduje zamówienie Gminy Września?
Jeden autobus
Przetarg dotyczy dostawy jednego autobusu elektrycznego dla Gminy Września, który ma obsługiwać bezpłatną komunikację miejską. Zamówienie obejmuje również dostawę zewnętrznej, dwuzakresowej ładowarki stacjonarnej lub mobilnej o mocy 40/80 kW.
Autobus klasy I kategorii MIDI powinien być pojazdem zeroemisyjnym, niskopodłogowym, z układem drzwi 2-2-0, wyposażonym w system informacji pasażerskiej, klimatyzację oraz monitoring. Minimalny zasięg operacyjny na jednym ładowaniu dostosowany do wymagań kursowania w ruchu miejskim.
Zgodnie z wymaganiami przetargowymi, zamawiany autobus powinien być fabrycznie nowym, niskopodłogowym pojazdem o długości standardowej, przystosowanym do realizacji przewozów miejskich. Powinien posiadać układ drzwi 2-2-0, system informacji pasażerskiej, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy oraz monitoring wizyjny. Minimalny zasięg operacyjny na jednym ładowaniu dostosowany do wymagań kursowania w ruchu miejskim.
Dwie oferty:
W odpowiedzi na ogłoszenie przetargowe wpłynęły dwie oferty:
- Konsorcjum firm: EV Motors Sp. z o.o. oraz UAB Busnex z ceną brutto 2.041.800,00 PLN, czyli cena jednostkowa netto za King Long PEV9 wynosi 1.660.000,00 PLN.
- MMI Sp. z o.o. z ceną brutto 2.148.810,00 PLN , co daje cenę jednostkową za model (najprawdopodobniej) Urby Electric na poziomie 1.747.000,00 PLN netto. Na ten typ wskakuje brak KTL w ofercie oraz … MMI, a nie spółka-córka Creobus.
- VBI Busimport PL Sp. z o.o. z ceną 2.174.640 PLN brutto, czyli cena jednostkowa netto za Isuzu Nociti Volt wynosi 1.768.000 PLN netto
- Veramo S.A. – diler chińskiej marki Golden Dragon z ceną 2.201.700 PLN brutto, czyli cena jednostkowa netto za model Golden Dragon (być może 8,5M) wynosi 1.790.000 PLN netto
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 2.660.000,00 PLN brutto. Analizując złożone oferty, propozycja konsorcjum EV Motors i UAB Busnex jest o 618.200,00 PLN niższa od założonego budżetu, natomiast oferta MMI Sp. z o.o. jest niższa o 511.190,00 PLN. Ale finanse tonie wszystko. Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
- ✅ Cena
- ✅ Parametry techniczne
- ✅ Gwarancja
Dostawa pojazdu planowana jest w ciągu 230 dni od podpisania umowy. Link do zamówienia na https://platformazakupowa.pl/transakcja/1071931
Co chciała Września?
Zakupowe tło Gmina Września konsekwentnie inwestuje w rozwój ekologicznego transportu publicznego, sukcesywnie powiększając flotę autobusów elektrycznych.
- Pierwszy autobus elektryczny – Solaris Urbino 8,9 LE electric: Zakupiony w 2018 roku, obsługuje trasy miejskie, kursując na tzw. małej i dużej pętli, zapewniając bezpłatny transport dla mieszkańców Wrześni.
- Drugi autobus elektryczny – Isuzu NovoCiti Volt : Dostarczony 19 grudnia 2023 roku, rozpoczął obsługę pasażerów od 27 grudnia 2023 roku. Zakup ten został zrealizowany dzięki dofinansowaniu z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości blisko 1 mln zł, przy całkowitym koszcie wynoszącym około 2,2 mln zł.
- Plus dwa kolejne : W 204 roku Gmina Września pozyskała blisko 4 mln zł dotacji z „Zielonego Transportu Publicznego” na zakup dwóch kolejnych autobusów elektrycznych wraz z ładowarkami. Łączna wartość inwestycji szacowana jest na około 5,6 mln zł, z planowanym wkładem własnym gminy wynoszącym nieco ponad 1,6 mln zł. Zgodnie z założeniami, pierwszy z nowych pojazdów (oo czym szerzej powyżej) ma trafić do Wrześni do końca 2025 roku, a kolejny w pierwszej połowie 2026 roku
Dzięki tym działaniom, do 2026 roku flota Wrześni będzie liczyć łącznie cztery autobusy elektryczne, co pozwoli na rozszerzenie bezpłatnych połączeń komunikacyjnych na kolejne miejscowości w gminie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze