ZTM Warszawa ponownie szuka wykonawcy analizy buspasów. Drugie podejście
Miasto Stołeczne Warszawa ogłosiło ponownie przetarg na wykonanie analizy wydzielonych pasów autobusowych na terenie metropolii.
Zamówienie jest elementem wdrażania Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP) i obejmuje kompleksowe badania transportowe w kontekście funkcjonowania transportu publicznego w stolicy. Postępowanie zostało ogłoszone 8 października 2025 r. przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy. O pierwszym podejściu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Czego dotyczy ponowny przetarg ogłoszony przez Miasto Stołeczne Warszawa?
- Do kiedy można składać oferty w tym postępowaniu?
- Dlaczego unieważniono poprzedni przetarg w sierpniu 2025 roku?
Z EFRR
Stołeczne zamówienie z 8 października 2025 r. dotyczy przeprowadzenia analizy wydzielonych pasów autobusowych na terenie Metropolii Warszawskiej – Etap I. Projekt ma służyć wdrożeniu rekomendacji zawartych w Planie Zrównoważonej Mobilności Miejskiej i obejmuje m.in. wykonanie pomiarów ruchu drogowego, ocenę efektywności istniejących buspasów oraz opracowanie modelu symulacyjnego w oprogramowaniu VISUM. Dokumentacja przetargowa wskazuje, że wykonawca musi mieć doświadczenie w realizacji podobnych analiz – wymagane jest co najmniej jedno zrealizowane zamówienie w ciągu ostatnich pięciu lat, obejmujące miasto powyżej 100 tys. mieszkańców i zawierające analizę z wykorzystaniem VISUM.
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium ani zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zlecenie realizowane jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027, projekt „Metropolitarne Centrum Wsparcia Doradczego”. Termin zakończenia prac został wyznaczony na 9 listopada 2026 r., natomiast składanie ofert upływa 17 października 2025 r. o godz. 11:00.
Na oferty zamawiający czeka do 17 października 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ Cena – 100%
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://zamowienia.um.warszawa.pl/pn/umw/demand/238194/notice/public/details
Za pierwszym razem
To już drugie podejście Warszawy do realizacji tego zadania. Poprzedni przetarg został unieważniony 20 sierpnia 2025 r. – wszystkie oferty przewyższały zaplanowany budżet, który wynosił 800.000 PLN brutto (ok. 650.400 PLN netto). Najtańszą propozycję złożył Zespół Doradców Gospodarczych TOR – 930.121,08 PLN brutto (czyli ok. 756.200 PLN netto), co i tak przekraczało założony limit. Kolejne oferty pochodziły m.in. od Wolański, VIA Vistula, LPW, Multiconsult Polska i Consultants United – wszystkie również przekraczały budżet o minimum kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Przypomnijmy, że zamówienie zakłada przygotowanie pełnej dokumentacji analitycznej dotyczącej funkcjonowania buspasów w kontekście rozwoju autobusów, elektrobusów oraz całego warszawskiego systemu transportu publicznego. Jego celem jest opracowanie praktycznych rekomendacji dotyczących dalszej rozbudowy sieci pasów dla komunikacji miejskiej w aglomeracji warszawskiej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze