Analiza buspasów w Warszawie na razie bez wykonawcy. TOR najtańszy, ale i tak za drogi
20 sierpnia 2025 r. stołeczny urząd poinformował o unieważnieniu przetargu pn. „Analiza wydzielonych pasów autobusowych na terenie Metropolii Warszawskiej – Etap I”.
Powodem było przekroczenie budżetu miasta przez wszystkie złożone oferty. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego unieważniono przetarg na „Analizę wydzielonych pasów autobusowych na terenie Metropolii Warszawskiej – Etap I”?
- Jakie elementy miały zostać opracowane w ramach zlecenia dotyczącego warszawskich buspasów?
- Jaka była najniższa złożona oferta i jak bardzo przekraczała budżet zamawiającego?
Sześć ofert
Warszawa planowała zlecić przygotowanie analizy funkcjonowania pasów autobusowych w metropolii warszawskiej jako element wdrażania Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP). Kontrakt obejmował wykonanie pomiarów ruchu, ocenę działania istniejących buspasów oraz przygotowanie symulacji ruchu w systemie VISUM. Wymogiem było udokumentowanie co najmniej jednego podobnego zlecenia zrealizowanego w ostatnich 5 latach w mieście powyżej 100 tys. mieszkańców, także z wykorzystaniem VISUM. Dokumentacja zakładała realizację zadania do 9 listopada 2026 roku. Przetarg został ogłoszony 22 lipca 2025 r., a oferty otwarto 5 sierpnia. Do postępowania zgłosiło się sześć firm doradczych, w tym TOR, Multiconsult i Consultants United.
Analiza ofert pokazała, że najniższą cenę złożył ZESPÓŁ DORADCÓW GOSPODARCZYCH TOR – 930.121,08 PLN brutto, co oznacza około 756.200 PLN netto. Druga w kolejności była spółka Wolański – 945.800,00 PLN brutto, czyli 768.943 PLN netto. Kolejne oferty złożyły VIA VISTULA (1.068.870,00 PLN brutto – ok. 868.170 PLN netto), LPW (1.193.100,00 PLN brutto – ok. 970.000 PLN netto), MULTICONSULT POLSKA (1.301.709,00 PLN brutto – ok. 1.058.300 PLN netto) oraz najdroższa oferta CONSULTANTS UNITED (1.546.822,60 PLN brutto – ok. 1.257.200 PLN netto).
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 800.000,00 PLN brutto, czyli ok. 650.400 PLN netto. Oznacza to, że żadna z ofert nie mieściła się w założonym budżecie miasta. W praktyce – mimo że jedynym kryterium oceny ofert była cena – komisja przetargowa nie miała możliwości wyboru wykonawcy. Kryteria oceny były jednoznaczne i obejmowały wyłącznie: ✅ Cena – 100%
Czekamy zatem na powtórkę, przypominając, że zamawiający zakładał, że wybrany wykonawca dostarczy kompletną analizę pasów autobusowych wraz z badaniami ruchu, wdrożeniem symulacji oraz pełną dokumentacją umożliwiającą podjęcie decyzji o dalszym rozwoju sieci buspasów w Warszawie. Termin dostarczenia całości opracowania przewidziano na listopad 2026 roku.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://zamowienia.um.warszawa.pl/pn/umw/demand/notice/public/175468/d
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze