Szczegóły techniczne Alstom Pendolino ETR610
inforail
09.01.2014 11:07
0 Komentarzy
Szczegóły techniczne Alstom Pendolino ETR610
Alstom Pendolino ETR610 dla PKP jest zbudowany z 7 członów, których cechy podano w tabeli:
|
Człon
|
Silnikowy/toczny
|
Wnętrze
|
Elementy napędu
|
|
1
|
Silnikowy
|
Kabina maszynisty
1 klasa, 45 miejsc
|
Przekształtnik trakcyjny z przetwornicą pomocniczą
|
|
2
|
Silnikowy
|
Klasa biznes, 12 miejsc
2 klasa, 44 miejsc
|
Przekształtnik trakcyjny z przetwornicą pomocniczą
|
|
3
|
Toczny
|
bar
2 klasa, 18 miejsc
|
Brak
|
|
4
|
Toczny
|
2 klasa, 74 miejsca
|
Transformator trakcyjny
|
|
5
|
Toczny
|
2 klasa, 74 miejsca
|
Transformator trakcyjny
|
|
6
|
Silnikowy
|
2 klasa, 74 miejsca
|
Przekształtnik trakcyjny z przetwornicą pomocniczą
|
|
7
|
Silnikowy
|
Kabina maszynisty
2 klasa, 61 miejsc
|
Przekształtnik trakcyjny z przetwornicą pomocniczą
|
Napędzane są człony 1, 2, 6 i 7, a pod podłogą członów 4 i 5 umiejscowiono transformatory trakcyjne. Miejsca klasy pierwszej znajdują się w 1 i 2 członie, a bar –w członie 3. W pozostałych wagonach umieszczono miejsca klasy drugiej. Większa część wnętrza jest bezprzedziałowa. Wejścia do pociągu umieszczono na początku i końcu każdego członu. Są to jednoskrzydłowe drzwi, dostosowane do peronów o wysokości 550 i 760 mm. Wysuwane stopnie umożliwiają wsiadanie także z niższych peronów.
Pudła wagonów wykonane są z profili aluminiowych, które połączono poprzez spawanie. W wykonanych niezależnie ścianach bocznych, czołowych, podłodze i suficie wycięto otwory drzwiowe i okienne, a następnie połączono te elementy w całość na zrobotyzowanym przyrządzie montażowym. Jedynie najbardziej złożone procesy spawalnicze wykonywano ręcznie.
Każdy z członów oparty jest na dwóch wózkach. 8 asynchronicznych silników trakcyjnych o mocy 708 kW każdy zamontowano poza wózkami, mocując je za pomocą odsprężynowanych ram do podwozi wagonów. Silniki są chłodzone powietrzem za pomocą wentylatorów. Każdy silnik napędza jeden zestaw kołowy. Oznacza to, iż w każdym z 4 członów silnikowych zamocowano w podwoziu dwa silniki, które poprzez wały i przekładnie zębate napędzają zestawy kołowe. Tym samym, napędzane są tylko 2 z 4 osi każdego wagonu silnikowego.
W pociągu nie zastosowano zawieszenia pneumatycznego, spotykanego na przykład w Elfach czy Impulsach. Zarówno w pierwszym jak i drugim stopniu odsprężynowania wykorzystano w Pendolino sprężyny śrubowe (w pierwszym stopniu –2 zestawy sprężyn, w drugim –4). Wózki ważą około 9 ton.
Pociąg posiada następujące hamulce: elektrodynamiczny, elektromagnetyczny oraz mechaniczny. Hamulec elektrodynamiczny posiada priorytet i jest realizowany przez hamowanie odzyskowe i oporowe, elektromagnetyczny –przez hamulce szynowe zabudowane na 8 wózkach, a mechaniczny –przez hamulce tarczowe –po 3 na każdej osi tocznej i po 2 na każdej osi napędzanej. Dodatkową funkcją realizowaną przez hamulec mechaniczny jest hamulec postojowy obsługiwany przez 20 siłowników.
Na dachu pojazdu znalazły się odłączniki, 2 pantografy przystosowane do prądu stałego oraz 2 do prądu zmiennego. W podwoziu umieszczono zaś 4 przekształtniki w technologii IGBT z chłodzeniem cieczą, szafy rozrządcze, 11 przetwornic pomocniczych , 12 zestawów baterii niklowo-kadmowych oraz 2 sprężarki śrubowe.
Pociąg wyposażono w takie układy i rozwiązania techniczne jak: system smarowania obrzeży kół, klimatyzacja, piasecznice, sprzęg samoczynny, układ zasilania awaryjnego, hamulec bezpieczeństwa, system wykrywania i gaszenia pożarów, system informacji pasażerskiej oraz kilka systemów bezpieczeństwa (SHP, LZB, PZB, Mirel i ETCS).
Poniżej przedstawiono dane techniczne Pendolino:
|
Typ pojazdu
|
Alstom Pendolino ETR610
|
|
Szerokość toru
|
1435 mm
|
|
Moc napędu
|
5,664 MW
|
|
Napięcia zasilania
|
3 kV DC, 15 kV AC, 25 kV AC
|
|
Szerokość pudła
|
2830 mm
|
|
Wysokość pudła
|
4100 mm
|
|
Wysokość podłogi nad główką szyny
|
1260 mm
|
|
Długość członu skrajnego
|
28200 mm
|
|
Długość członu środkowego
|
26200 mm
|
|
Rozstaw osi wózka
|
2700 mm
|
|
Masa pociągu
|
395,5 t
|
|
Masa obciążonego pociągu
|
427,7 t
|
|
Średnie przyspieszenie od 0 do 40 km/h
|
0,49 m/s2
|
|
Średnie przyspieszenie od 0 do 120 km/h
|
0,46 m/s2
|
|
Minimalny promień łuku
|
250 m
|
|
Liczba miejsc siedzących
|
402
|
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Wars Café na Dworcu Centralnym
Pasażerza darmo
10.12.2025
Nowy rozkład jazdy 2025/2026: Więcej pociągów na Pomorzu Zachodnim
Pasażerza darmo
07.12.2025
Na kiermasze świąteczne razem z POLREGIO
Pasażerza darmo
03.12.2025
Nowości w nowym rocznym rozkładzie jazdy pociągów 2025/2026
Pasażerza darmo
02.12.2025
Kujawsko-pomorskie uruchomi sylwestrowe pociągi specjalne z Torunia
Pasażerza darmo
01.12.2025
W systemie e-IC 2.0 ruszyła sprzedaż biletów Interrail
Pasażerza darmo
29.11.2025
„WidziMy się na dworcu!”. Nowa usługa PKP S.A. dla pasażerów
Pasażerza darmo
29.11.2025
TLK Małopolska pojedzie przez Radom i Kielce
Pasażerza darmo
10.11.2025
Wracają bilety za złotówkę na połączenia EIP
Pasażerza darmo
06.11.2025
Wyjazdy na długi listopadowy weekend z PKP Intercity
Pasażerza darmo
06.11.2025
Zamknięty dworzec Warszawa Centralna. Linia SKM S3 pocięta na dwie części
Pasażerza darmo
04.11.2025
Polregio zachęca do jesiennych wypadów
Pasażerza darmo
30.10.2025
Wyjazdy na Dzień Wszystkich Świętych z PKP Intercity
Pasażerza darmo
29.10.2025
Kolej gotowa na zmianę czasu. Pociągi pojadą zgodnie z planem
Pasażerza darmo
25.10.2025
Korekta rozkładu jazdy Kolei Śląskich. Zmiany od 26 października
Pasażerza darmo
24.10.2025
Koleje Śląskie zapraszają pasażerów do udziału w badaniu satysfakcji
Pasażerza darmo
24.10.2025
Więcej z Działu Prawo
Ewakuacja pasażerów pociągu PKP Intercity. Po alarmie bombowym
Prawoza darmo
08.08.2025
PKP SA ze stratą ponad 312 mln zł
05.08.2025
Więcej z Działu Przewoźnicy
Nowe nocne kursy Kolei Małopolskich w nowym rozkładzie jazdy pociągów
Przewoźnicyza darmo
15.12.2025
Lokomotywy EP09 zjechały z trasy Bohumin-Warszawa
Przewoźnicyza darmo
14.12.2025
PKP Intercity przypomina o 17 nowych połączeniach międzynarodowych
Przewoźnicyza darmo
14.12.2025
Gdzie pojadą wagony SKPL w składach PKP Intercity?
Przewoźnicyza darmo
12.12.2025
Poniedziałkowy odjazd z PKP Intercity: Tańsze bilety do Wilna
Przewoźnicyza darmo
08.12.2025
Ostatnia szansa na promocyjne bilety RegioJet za 9 zł
Przewoźnicyza darmo
07.12.2025
Nowy rozkład pociągów 2025/2026: Więcej połączeń Kolei Śląskich
Przewoźnicyza darmo
07.12.2025
Więcej z Działu Producenci
Jakie będą nowe Elfy 3.0 dla Polregio?
03.12.2025
Pierwszy polski odbiorca z lokomotywą Vectron homologowaną na Włochy
Producenciza darmo
11.11.2025
Bydgoski PIXEL z podwójnym sukcesem na TRAKO 2025
Producenciza darmo
29.10.2025
Już 100 Griffinów powstało w Newagu
26.09.2025
Więcej z Działu Infrastruktura
Rusza modernizacja XIX-wiecznego dworca w Gąsocinie
Infrastrukturaza darmo
30.11.2025
PKP PLK: Zima nas nie zaskoczy
Infrastrukturaza darmo
24.11.2025






Komentarze