System informacji pasażerskiej w aglomeracji warszawskiej z nadzorem inwestorskim
20 listopada 2025 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na zarządzanie i sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadań inwestycyjnych w ramach projektu: „Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej”.
W/w zadanie inwestycyjne to jeden z kluczowych projektów informacyjnych w publicznym transporcie kolejowym aglomeracji warszawskiej. Nowy system poprawi komfort podróżowania na 9 liniach kolejowych w aglomeracji warszawskiej. Zapewni on aktualny rozkład jazdy, czytelne informacje, również dla osób niedowidzących oraz komunikaty w językach obcych. Wykonawcą systemu będzie firma Orange Polska, o czym więcej pisaliśmy w TransInfo tutaj.
Rozkład jazdy:
- Czego dotyczy projekt systemu informacji pasażerskiej w aglomeracji warszawskiej?
- Jaki jest zakres nadzoru inwestorskiego i jakie zadania obejmuje?
- Jak przebiegał przetarg i która firma została wybrana?
Nadzór inwestorski nad systemem informacji pasażerskiej
Z kolei zarządzanie i sprawowanie nadzoru nad wspomnianą inwestycją, obejmuje cztery kontrakty, w szczególności:
- zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania: „Prace na przystanku Warszawa Ursus Północny na linii kolejowej nr 3” w ramach projektu: „Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej”, którego przedmiotem jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót rozbiórki i budowy dwóch peronów jednokrawędziowych, pochylni i schodów przystanku osobowego Warszawa Ursus Północny na linii kolejowej nr 3 z wyposażeniem, oświetleniem, wiatami sektorowymi, zabudowy centralnego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (CSDIP), systemu monitoringu wizyjnego (SMW) i ciągów pieszych, wymiany trzech bramek sieci trakcyjnej oraz remontu wiaduktów kolejowych w km 8,818 i 9,113 linii kolejowej nr 3,
- zaprojektowanie, dostawa i instalacja elementów Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, Systemu Monitoringu Wizyjnego, elementów sieci LAN/WAN w obszarze warszawskiego węzła kolejowego realizowanego w ramach projektu „Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej” dla wybranych lokalizacji na linii kolejowej nr 6, 21, 449,
- zaprojektowanie, dostawa i instalacja elementów Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, Systemu Monitoringu Wizyjnego, elementów sieci LAN/WAN w obszarze warszawskiego węzła kolejowego realizowanego w ramach projektu „Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej” dla wybranych lokalizacji na linii kolejowej nr 8, 440,
- zaprojektowanie, dostawa i instalacja elementów Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, Systemu Monitoringu Wizyjnego, elementów sieci LAN/WAN w obszarze warszawskiego węzła kolejowego realizowanego w ramach projektu „Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej” dla wybranych lokalizacji na linii kolejowej nr 1, 9, 10, 20.
Oferty i zwycięzca
14 marca 2025 roku do zamawiającego wpłynęło w sumie dziewięć ofert od następujących firm:
- „EKOCENTRUM – Wrocławski Ośrodek Usług Ekologicznych” Sp. z o.o – cena 5.460.467,26 PLN brutto,
- Ayesa Polska Sp. z o.o. – cena 5.124.164,94 PLN brutto,
- MULTICONSULT Polska Sp. z o.o. – cena 4.893.794,29 PLN brutto,
- MGGP S.A. – cena 7.083.502,35 PLN brutto,
- TPF Sp. z o.o. – cena 6 788 736,88 PLN brutto,
- Konsorcjum firm: (LIDER) TRANSPROJEKT GDAŃSKI SP. Z O.O. i B-ACT SPÓŁKA AKCYJNA – cena 7.470.787,42 PLN brutto,
- SAFEGE S.A.S. – cena 6.027.646,88 PLN brutto,
- PROKOM Construction Sp. z o.o. – cena 4.083.961,01 PLN brutto,
- ZDI Sp. z o.o. – cena 5.496.905,97 PLN brutto.
Najtańszą ofertę przedstawiła firma PROKOM Construction, zaś najdroższą MGGP. Różnica cenowa między obydwoma propozycjami wynosiła niema 3 mln zł.
PKP PLK na nadzór inwestorski miało przygotowaną sumę 4.946.570,73 PLN brutto. Oznacza to, że tylko dwie firmy zmieściły się w tej kwocie.
5 września 2025 roku komisja przetargowa poinformowała o wyborze najkorzystniejszej oferty. Co ciekawe, wybór padł nie na najtańszą propozycję, a na drugą w kolejności. Oferty firm PROKOM (najtańsza) i ZDI zostały odrzucone.
Zdecydowano o wyborze oferty firmy MULTICONSULT Polska. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpiło w oparciu o jedyne kryterium – cenę (100%). Umowa ze zwycięzcą przetargu została podpisana w dniu 20 listopada 2025 roku.
Więcej o zamówieniu na stronach przetargowych PKP PLK: https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app//demand/notice/public/36511/details?folder=2eww



Komentarze