12 ofert na przystanek SKA Kraków Prądnik Czerwony. Wszystkie mieszczą się w budżecie miasta
W przetargu ogłoszonym przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie na budowę nowego przystanku Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej „Kraków Prądnik Czerwony” wraz z parkingiem typu Park&Ride wpłynęło aż 12 ofert.
Wszystkie propozycje cenowe mieszczą się w budżecie zaplanowanym przez miasto, który wynosi 131 mln zł. Obecnie oferty są analizowane przez komisję przetargową.
Rozkład jazdy:
- Gdzie dokładnie powstanie nowy przystanek Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej „Kraków Prądnik Czerwony”?
- Jakie elementy infrastruktury, oprócz peronów kolejowych, obejmuje planowana inwestycja?
- Jaką kwotę dofinansowania unijnego otrzyma projekt i ile czasu będzie miał wykonawca na realizację zadania?
Nowy przystanek SKA w północnej części Krakowa
Planowany przystanek „Kraków Prądnik Czerwony” powstanie w północnej części miasta, w rejonie skrzyżowania ulic Powstańców, Meiera i Reduta. Lokalizacja została wybrana na przecięciu linii kolejowych nr 8 i 95, co ma kluczowe znaczenie dla integracji kolei aglomeracyjnej z miejskim układem komunikacyjnym.
Celem inwestycji jest zwiększenie dostępności transportu kolejowego dla mieszkańców Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego oraz wzrost udziału ekologicznego transportu publicznego w codziennych podróżach. Nowy przystanek ma stać się ważnym punktem przesiadkowym, poprawiającym komfort i skracającym czas przejazdów.
Zakres inwestycji i Park&Ride
Zamówienie zostało podzielone na dwa etapy i obejmuje zarówno opracowanie dokumentacji projektowej, jak i realizację robót budowlanych. W ramach inwestycji zaplanowano m.in. przebudowę torów linii kolejowej nr 8 oraz budowę dwóch jednokrawędziowych peronów zewnętrznych.
Istotnym elementem projektu są dwa parkingi w systemie Park&Ride, a także miejsca typu Kiss&Ride oraz stanowiska postojowe dla taksówek. Inwestycja zakłada również budowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych, a także kładki dla pieszych i rowerzystów nad linią kolejową nr 95. Dostęp do peronów zapewni system komunikacji pionowej z windami, schodami stałymi i ciągami pieszymi. Dodatkowo przewidziano rozbudowę ulicy Reduta oraz przebudowę ulicy Meiera.
Atrakcyjne oferty i unijne dofinansowanie
Najtańszą ofertę w przetargu złożyła spółka Skanska – na kwotę 61,2 mln zł. Najdroższa propozycja opiewa na niemal 100 mln zł, jednak wszystkie oferty mieszczą się w zaplanowanym budżecie. To daje miastu duży komfort przy wyborze wykonawcy.
Na realizację całego zadania wykonawca będzie miał 24 miesiące od dnia podpisania umowy. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski na lata 2021–2027. Wysokość dofinansowania wynosi blisko 94 mln zł. Warto podkreślić, że budowa parkingów Park&Ride była jednym z elementów programu wyborczego prezydenta Krakowa Aleksandra Miszalskiego.
Nowy przystanek SKA „Kraków Prądnik Czerwony” ma w przyszłości znacząco poprawić komunikację kolejową w północnej części miasta i wzmocnić rolę kolei aglomeracyjnej jako realnej alternatywy dla transportu samochodowego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok






Komentarze