Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwie firmy w walce o tablice SDIP dla Poznania. W strategicznych miejscach

infotrans
10.11.2025 18:03
0 Komentarzy

30 października 2025 roku Miasto Poznań otworzyło oferty w przetargu, którego przedmiotem jest m.in. wyposażenie w tablice SDIP

Chodzi o lokalizacje w rejonie Dworca Zachodniego, Ronda Kaponiera i trasy tramwajowej na Franowo. To kolejne postępowanie miasta, które ma na celu wybór wykonawcy. Za pierwszym razem, zamawiający nie otrzymał ofert, a przetarg unieważniono. Tym razem miasto uzyskało dwie oferty.

Rozkład jazdy:

  1. Jakiego rodzaju inwestycję planuje Miasto Poznań w ramach przetargu dotyczącego tablic SDIP?
  2. Jakie oferty wpłynęły do postępowania oraz która z nich mieści się w budżecie przeznaczonym przez miasto?
  3. Jakie są kryteria oceny ofert i w jakim terminie ma zostać zrealizowane zamówienie?
Dysten vs MPTechnology w walce o tablice SDIP dla Poznania
Dysten vs MPTechnology w walce o tablice SDIP dla Poznania

Zaprojektuj i wybuduj

Przetarg ogłoszono w dniu 25 września 2025 roku. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlano-montażowych w ramach zadania pn.: „Wyposażenie przejść podziemnych węzła przesiadkowego Rondo Kaponiera (w tablice elektryczne zmiennej treści oraz aktualizacja pozostałych statycznych tablic informacji pasażerskiej) wraz z wyposażeniem w tablice dworca zachodniego i trasy tramwajowej na Franowo”. Realizacja zamówienia nastąpi w trybie zaprojektuj – wybuduj.

W ramach zamówienia przewidziano opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlano-montażowych dla następujących zakresów:

  • zakres A: budowa tablic informacji pasażerskiej na trasie tramwajowej na Franowo (od przystanku Os. Lecha do pętli Franowo) – 10 tablic informacji pasażerskiej,
  • zakres B: budowa tablic informacji pasażerskiej na przystankach Dworzec Zachodni (na trasie PST) – 4 tablice informacji pasażerskiej,
  • zakres C: budowa tablic elektrycznych zmiennej treści oraz aktualizacja statycznych tablic informacji pasażerskiej w przejściach podziemnych węzła przesiadkowego Rondo Kaponiera – 3 totemy (zbiorcze tablice informacji pasażerskiej), 7 tablic informacji pasażerskiej oraz aktualizacja treści statycznych tablic informacyjnych wraz z częściowym zastosowaniem ekranów LED do wyświetlania treści zmiennych.

W ramach zamówienia wykonawca ma uzyskać niezbędne do realizacji robót budowlanych decyzje administracyjne i zaświadczenia, wykonać specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiar robót. Konieczne będzie także pozyskanie braku sprzeciwu do zgłoszonych robót budowlanych lub pozwolenia na budowę, a następnie na podstawie pozyskanych decyzji – realizacja robót budowlanych.

Całość ma być zrealizowana w terminie do 345 dni od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia.

Dysten vs MPTechnology w walce o tablice SDIP dla Poznania
Dysten vs MPTechnology w walce o tablice SDIP dla Poznania

Dwie oferty

25 października urzędnicy otworzyli oferty od dwóch firm:

  • Dysten sp. o.o. – cena 4.795.770,00 PLN brutto,
  • MPTechnology sp. z o.o. – cena 3.099.600,00 PLN brutto.

Kwota jaką miasto dysponuje na realizację inwestycji to: 3.690.000,00 PLN brutto. Zatem oferta MPTechnology mieści się ze sporym zapasem w tej sumie. W konsekwencji inwestycja ma szanse wreszcie zostać zrealizowana. Czekamy na rozstrzygnięcie przetargu.

Miasto dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o kryteria:

  • cena  – waga 60 %,
  • okres gwarancji / rękojmi – waga 30 %,
  • doświadczenie personelu wykonawcy – waga 10%.

Przetarg znajduje się na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d56526b9-9681-421b-9207-18fba3bb9a9d

Komentarze