PKP PLK planują konsultacje rynkowe przed przetargiem na utrzymanie linii kolejowych 2026–2028
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły zamiar przeprowadzenia wstępnych konsultacji rynkowych dotyczących przygotowywanego postępowania na wykonanie robót budowlanych w zakresie bieżącego utrzymania linii kolejowych w latach 2026–2028.
Konsultacje mają na celu zebranie opinii wykonawców, doprecyzowanie wymagań oraz dostosowanie dokumentacji przetargowej do realnych możliwości rynkowych.
Rozkład jazdy:
- Jakie główne cele stawiają sobie PKP Polskie Linie Kolejowe, organizując wstępne konsultacje rynkowe przed przetargiem na utrzymanie linii kolejowych?
- Jakie wymagania muszą spełnić wykonawcy, aby zostać dopuszczeni do udziału w konsultacjach?
- W jaki sposób PKP PLK zamierzają wybrać sześciu uczestników spośród firm spełniających minimalne kryteria?
Cele konsultacji
Jak podkreślono w informacji opublikowanej przez spółkę, głównymi celami konsultacji są:
- pozyskanie informacji niezbędnych do przygotowania postępowania przetargowego,
- poinformowanie potencjalnych wykonawców o planach i wymaganiach zamawiającego,
- konfrontacja potrzeb PKP PLK z możliwościami technicznymi rynku,
- zebranie danych o dostępnych rozwiązaniach i szacunkowych kosztach,
- określenie kluczowych czynników wpływających na wartość ofert i jakość realizacji,
- zidentyfikowanie potencjalnych ryzyk i możliwych rozwiązań technicznych.
Terminy i forma udziału
Wnioski o dopuszczenie do udziału w konsultacjach należy składać do 12 września 2025 r. do godziny 12:00 za pośrednictwem Platformy Zakupowej w formie pliku PDF. Konsultacje będą prowadzone w formie spotkań indywidualnych oraz/lub korespondencji elektronicznej. PKP PLK zastrzegają sobie prawo do wyboru podmiotów zaproszonych oraz zakończenia konsultacji na każdym etapie.
Warunki udziału
Do konsultacji zostaną dopuszczone firmy, które wykażą się odpowiednim doświadczeniem i potencjałem technicznym. Wymagane jest m.in.:
- realizacja w ostatnich 10 latach robót budowlanych o wartości minimum 1 mld zł, obejmujących m.in. przebudowę nawierzchni torowej (min. 30 km), sieci trakcyjnej (min. 30 km), zabudowę co najmniej 15 rozjazdów, modernizację stacji kolejowych z torami i peronami oraz budowę obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty),
- dysponowanie odpowiednią kadrą techniczną, w tym dyrektorem kontraktu, kierownikami budowy, kierownikami robót torowych, mostowych, elektrycznych i sterowania ruchem kolejowym (szczegółowe wymagania określono w tabeli na s. 3–4 dokumentu),
- posiadanie specjalistycznego sprzętu, w tym m.in. podbijarek torowych i rozjazdowych, stabilizatora toru, profilar ki tłucznia, żurawia kolejowego o udźwigu min. 30 ton, pociągu sieciowego lub pojazdu dwudrogowego, zestawu wagonów samowyładowczych i zgrzewarki do szyn.
W przypadku dużej liczby zgłoszeń, zamawiający wybierze sześciu uczestników, którzy zdobędą najwięcej punktów za wartość zrealizowanych robót, liczbę personelu i sprzętu powyżej wymagań minimalnych.
Załączniki i wymagane dokumenty
Do zgłoszenia należy dołączyć:
- Wykaz robót budowlanych wykonanych w ostatnich 10 latach,
- Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia,
- Wykaz sprzętu, którym wykonawca będzie dysponował w trakcie zadania,
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do jednego z kluczowych postępowań dotyczących utrzymania infrastruktury kolejowej w latach 2026–2028. Wstępne konsultacje mają pozwolić na zebranie opinii rynku, doprecyzowanie warunków udziału i zapewnienie, że dokumentacja przetargowa odzwierciedli zarówno potrzeby zamawiającego, jak i realne możliwości wykonawców.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze