Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK zmodernizuje linię kolejową Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew

inforail
12.08.2025 13:30
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z firmą Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. na opracowanie projektu wykonawczego i realizację robót budowlanych w ramach inwestycji „Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew”.

Wartość kontraktu wynosi 847,39 mln zł brutto, a projekt będzie współfinansowany z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie konkretne korzyści dla pasażerów i przewoźników przyniesie modernizacja linii kolejowych nr 25, 74 i 78?
  2. W jaki sposób prace modernizacyjne wpłyną na czas przejazdu pociągów na trasie Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Padew?
  3. Czy w trakcie realizacji inwestycji planowane są czasowe zmiany w organizacji ruchu kolejowego?
Prace na linii kolejowej
Prace na linii kolejowej/foto: PKP PLK

Zakres inwestycji

Prace zostały podzielone na trzy odcinki realizacyjne (LOT-y):

  • LOT A – modernizacja linii nr 25 od Sandomierza do stacji Sobów, linii nr 74 od Sobowa do stacji Zbydniów oraz linii nr 78 na odcinku od km 1,420 do km 10,783. Zakres obejmuje m.in. roboty z branży sterowania ruchem kolejowym (srk) i teletechniki.
  • LOT B – przebudowa linii nr 25 od Sobowa do przystanku Padew Narodowa, z pracami na liniach towarzyszących (LK 70, 71, 79, 933) w celu zapewnienia spójności infrastruktury.
  • LOT C – modernizacja linii nr 74 od stacji Zbydniów do stacji Stalowa Wola Rozwadów Towarowy, wraz z zakresem prac na liniach 68 i 565.

Roboty obejmą szeroki zakres działań, w tym prace torowe, inżynieryjne, elektroenergetyczne, instalacje teletechniczne, prace mostowe, roboty drogowe, prace z zakresu ochrony środowiska oraz obiekty obsługi podróżnych.

Wykonawcy i podwykonawcy

Generalnym wykonawcą jest Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. z Krakowa. W realizację kontraktu zaangażowani będą m.in.:

  • INTOP Tarnobrzeg sp. z o.o. – część robót mostowych,
  • Infrasolution sp. z o.o. – prace projektowe.

Pozostałe zadania, takie jak elektroenergetyka, roboty sanitarne, drogowe, telekomunikacyjne, geodezyjne czy certyfikacja, zostaną powierzone kolejnym podwykonawcom, których lista zostanie uzupełniona na etapie realizacji.

Harmonogram prac

Okres realizacji inwestycji wynosi 32 miesiące od podpisania umowy (08.08.2025 r.), w tym:

  • zakończenie wszystkich robót i przekazanie dokumentacji powykonawczej – 24 miesiące,
  • uzyskanie zezwoleń na eksploatację podsystemów strukturalnych – do 8 miesięcy po odbiorze końcowym.

Znaczenie inwestycji

Modernizacja linii kolejowych nr 25, 74 i 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew to kluczowy projekt poprawy infrastruktury kolejowej w województwach świętokrzyskim i podkarpackim. Inwestycja ma na celu zwiększenie prędkości i bezpieczeństwa ruchu pociągów, poprawę przepustowości linii oraz komfortu podróżnych.

Komentarze