Konkurs na najlepszy port lotniczy w Polsce
infotrans
21.05.2009 14:25
0 Komentarzy
Konkurs na najlepszy port lotniczy w Polsce
Czym jest dziś port lotniczy? Czy to tylko miejsce gdzie przyjeżdżamy aby rozpocząć lub zakończyć naszą podróż samolotem? Niewątpliwie tak, ale czy może to także coś więcej? Sklepy, strefy wolnocłowe i restauracje? Preludium do odpoczynku dla wielu pasażerów udających się na wakacje? Zapewne każdy z nas był na lotnisku, zapewne każdy wyrobił sobie o nich zdanie. Pomimo wielu rankingów nie udało się jednak stworzyć prawdziwego plebiscytu na najlepsze lotnisko w Polsce. Na świecie jest to tradycją –u nas nie. Wychodząc naprzeciw tej potrzebie jeden z portali branżowych rozpoczął plebiscyt na najlepszy port lotniczy –„Port przyjazny pasażerowi 2009”. To pierwsza edycja ogólnopolskiego plebiscytu na najlepsze lotnisko w kraju. Co ciekawe podczas trwającego już konkursu internauci mogą oddać swój głos także na najlepszy port lotniczy w Europie –czy wśród nich znajdzie się polskie? Wkrótce zobaczymy…W szranki stanęły wszystkie najważniejsze polskie porty lotnicze, których przypomnijmy –jest dziesięć. Są to: Gdańsk Rębiechowo, Katowice Pyrzowice, Kraków Balice, Łódź Lublinek, Poznań Ławica, Rzeszów Jasionka, Szczecin Goleniów, Warszawa Okęcie, Wrocław Strachowice, Zielona Góra Babimost.
Jak oddać głos? Wystarczy wejść na stronę organizatora plebiscytu, portal Pasażer.com i do 15 czerwca wyrazić swoją opinię na temat wybranego portu lotniczego, szczególnie w zakresie takich zagadnień jak: komunikacja (dojazd, parking), odprawa biletowo-bagażową, kontrola bezpieczeństwa, usługi, sklepy, funkcjonalność i organizacja lotniska. Kto jak kto, ale przede wszystkim to pasażerowie najlepiej wiedzą jakie elementy trzeba poprawić, a z jakich można się już cieszyć sukcesem. Dlatego też tak bardzo ważny jest ten ranking. Dla przedsmaku ogłoszenia wyników organizatorzy konkursu zrobili zestaw witryn internetowych polskich portów lotniczych. To właśnie na ich podstawie pasażerowie wyrabiają sobie pierwsze opinie, jeszcze w ogóle nie wchodząc do obiektów danego lotniska;to właśnie na nich pasażerowie spotykają się często z lotniskiem po raz pierwszy. W ocenie autorzy rankingu brali pod uwagę przede wszystkim przejrzystość witryn od strony wizualnej jak i merytorycznej. Dużą wagę przykładano do łatwego znalezienia najpotrzebniejszych informacji ułatwiających podróż lotniczą.
Stronę internetową krakowskiego portu lotniczego oceniono najwyżej. Zwrócono uwagę na zmieniającą się w zależności od pory roku szatę graficzną. Doceniono dużą ilość informacji i przydatnych porad w zakładce „pasażer”. Olbrzymią zaletą witryny jest rozkład lotów online, który prezentuje aktualne przyloty i odloty –to wszystko za pomocą tylko jednego kliknięcia. Kolejne miejsce przyznano serwisowi warszawskiego Okęcia. Przejrzystość umożliwia szybkie i bezproblemowe dotarcie do potrzebnych informacji takich jako tym co powinniśmy zrobić zaraz po wylądowaniu na lotnisku, m.in. o odprawie celnej i zagubionym bagażu. Co ciekawe, przygotowana jest oddzielna zakładka dla pasażerów niepełnosprawnych, w którym osoby takie mogą znaleźć wszystkie informacje o przystosowaniu lotniska do ich potrzeb. Na trzecim miejscu uplasowany został serwis katowickiego portu lotniczego, który jako jedyny w Polsce można przeglądać aż w pięciu językach: polskim, angielskim, niemieckim, francuskim i czeskim. Za podium w kolejności znalazły się serwisy internetowe lotnisk w Poznaniu, Rzeszowie, Wrocławiu, Łodzi, Gdańsku, Bydgoszczy i Szczecinie. Ostatnie miejsce zajęła witryna portu lotniczego Zielona Góra-Babimost, przede wszystkim za ubogą ofertę rejsów, trudnym wyszukiwaniu informacji dla pasażera.
Wyniki plebiscytu pozwolą na zobrazowanie nastrojów panujących wśród polskich pasażerów i pozwolą wskazać sukcesy i bolączki portów lotniczych. Pod koniec czerwca br. planowana jest uroczysta gala i wręczenie nagród zwycięzcom.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Ministerstwo Spraw Zagranicznych stanowczo odradza podróże na Białoruś
Pasażerza darmo
05.09.2025
MPK Wrocław z kampanią edukacyjną: „Razem w drodze przez Wrocław”
Pasażerza darmo
02.09.2025
MZK Zielona Góra wraca z wakacji. Od 1 września nowe połączenie
Pasażerza darmo
31.08.2025
„Bilet Pruszkowianina” – nowa oferta dla pasażerów WKD. Z miejską dopłatą
Pasażerza darmo
28.08.2025
Kamieńsk uruchamia Gminny Transport Publiczny. Od 1 września
Pasażerza darmo
22.08.2025
Autobusy wracają na chorzowski Rynek. Więcej połączeń dla pasażerów
Pasażerza darmo
08.08.2025
Koniec biletów KMK w mPay. Krakowski ZTP zrywa współpracę z operatorem
Pasażerza darmo
23.07.2025
Więcej z Działu Prawo
MZK Opole ostrzega przed oszustami oferującymi darmowe bilety
Prawoza darmo
18.06.2025
Kraków ze Strefą Czystego Transportu. I to już od stycznia 2026 roku
Prawoza darmo
12.06.2025
Więcej z Działu Przewoźnicy
MZK Jelenia Góra planuje testy autobusu autonomicznego
Przewoźnicyza darmo
01.08.2025
MPK Łódź walczy z plastikiem. Kierowcy i motorniczowie dostaną bidony
Przewoźnicyza darmo
02.04.2025
Komentarze