Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PIM Poznań z przetargiem na projekt nowej trasy tramwajowej na Podolany. Znamy szczegóły

infotram
15.10.2025 15:30
0 Komentarzy

Miasto Poznań ogłosiło 14 października 2025 roku przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla nowej trasy tramwajowej na Podolany – Etap I (do ul. Dojazd) wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego.

Postępowanie prowadzi Poznańskie Inwestycje Miejskie sp. z o.o. działające w imieniu Miasta Poznania. O tym projekcie pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Nowa trasa tramwajowa na Podolany to jeden z kluczowych elementów rozwoju transportu publicznego w północnym Poznaniu. Projekt ma na celu odciążenie ruchu kołowego i skomunikowanie gęsto zaludnionej dzielnicy z centrum miasta.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie elementy infrastruktury obejmuje dokumentacja projektowa dla pierwszego etapu trasy tramwajowej na Podolany?
  2. Jakie wymagania muszą spełnić wykonawcy, aby móc wziąć udział w przetargu ogłoszonym przez Miasto Poznań?
  3. Według jakich kryteriów komisja przetargowa będzie oceniać złożone oferty i kiedy upływa termin ich składania?

Projekt tramwaju na Podolany z nadzorem autorskim

Poznańskie zamówienie, ogłoszone 14 października 2025, dotyczy kompleksowego opracowania dokumentacji projektowej pierwszego etapu nowej trasy tramwajowej prowadzącej na osiedle Podolany, do ulicy Dojazd. Projekt obejmuje pełny zakres branżowy – od geometrii torowiska, przez sieć trakcyjną, układ drogowy, infrastrukturę podziemną i nadziemną, aż po projekty zieleni, mostów, energetyki trakcyjnej oraz systemów sterowania ruchem.

Zamówienie obejmuje także pełnienie nadzoru autorskiego przez cały okres realizacji inwestycji. Prace projektowe mają zostać wykonane w terminie do 730 dni od daty podpisania umowy.

Wymagania wobec wykonawców są wysokie – zarówno w zakresie posiadanego doświadczenia, jak i kwalifikacji zespołu. Wykonawca musi wykazać się co najmniej jedną zrealizowaną dokumentacją projektową obejmującą:

  • budowę/przebudowę torowiska tramwajowego o długości min. 500 mtp (w tym 300 mtp bezpodsypkowo),
  • sieć trakcyjną o długości min. 500 m,
  • drogę klasy Z (co najmniej 300 m) z sygnalizacją świetlną,
  • oraz doświadczeniem w nadzorze autorskim dla podobnej inwestycji.
Moderus Gamma dla MPK Poznań
Moderus Gamma dla MPK Poznań/foto: Modertrans

W skład zespołu projektowego muszą wchodzić specjaliści z co najmniej 11 branż – m.in. inżynierii drogowej, trakcyjnej, sanitarnej, elektroenergetycznej, mostowej, konstrukcyjnej, zieleni i telekomunikacji. Każda z osób musi mieć udokumentowane doświadczenie i odpowiednie uprawnienia budowlane.

Dodatkowo, wykonawca musi posiadać:

  • środki finansowe lub zdolność kredytową na poziomie min. 500 000 zł,
  • ubezpieczenie OC na minimum 500 000 zł,
  • oraz wpłacić wadium w wysokości 90 000 zł.

Na oferty zamawiający czeka do 21 listopada 2025 roku, do godziny 10:00, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

✅ Cena – 60%
✅ Doświadczenie personelu – 35%
✅ Doświadczenie w nadzorze autorskim – 5%

Zamówienie podlega przepisom dyrektywy 2014/24/UE, jako projektowany kontrakt na usługi inżynieryjne. Umowa nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych, ofert częściowych ani wariantowych.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5d891fc7-961c-4b7a-b69c-7b60cc0812e3

Komentarze