Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje Śląskie modernizują infrastrukturę. Przetarg na Będzin i Dąbrowę Górniczą już ruszył

infotram
12.06.2025 11:30
0 Komentarzy

11 czerwca 2025 roku spółka Tramwaje Śląskie S.A. ogłosiła przetarg na kompleksowe prace torowe i elektroenergetyczne na terenie Będzina i Dąbrowy Górniczej.

Projekt zakłada realizację inwestycji w formule „zaprojektuj i wybuduj”, z dofinansowaniem unijnym.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie prace torowe i elektroenergetyczne obejmuje przetarg ogłoszony przez Tramwaje Śląskie S.A. w Będzinie i Dąbrowie Górniczej?
  2. Jakie wymagania musi spełnić wykonawca, aby wziąć udział w postępowaniu przetargowym?
  3. W jaki sposób i do kiedy można złożyć ofertę w ramach tego zamówienia publicznego?
Tramwaje Śląskie
Tramwaje Śląskie

Na wschodzie GZM

Śląskie zamówienie obejmuje przebudowę torowisk tramwajowych oraz sieci trakcyjnej w Będzinie (wzdłuż Al. H. Kołłątaja) i Dąbrowie Górniczej (wzdłuż DW 910). Przetarg dotyczy realizacji czterech zadań w trybie „zaprojektuj i wybuduj” – wykonawca odpowiada zarówno za dokumentację projektową, jak i wykonanie robót budowlanych.

W ramach inwestycji zaplanowano m.in.:

  • przebudowę torowisk w technologii podsypkowej lub bezpodsypkowej na odcinkach o długości minimum 800 m dla każdego z dwóch zadań w Będzinie,
  • modernizację sieci trakcyjnej na odcinkach min. 400 m,
  • rozbudowę infrastruktury wzdłuż DW 910 w Dąbrowie Górniczej – od pętli KWK Paryż do granicy z Będzinem.

Inwestycja realizowana będzie w ramach projektu „Modernizacja i rozwój infrastruktury tramwajowej w Górnośląsko–Zagłębiowskiej Metropolii – Etap I”, współfinansowanego z Funduszu Spójności, w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027.

Okres realizacji zamówienia określono na 27 miesięcy, a przewidziana forma zabezpieczenia oferty to wadium w wysokości 400.000 zł.

Wymagania wobec wykonawców są wysokie – konieczne jest m.in. wykazanie się:

  • realizacją minimum dwóch robót budowlanych w zakresie przebudowy torowiska i sieci trakcyjnej,
  • doświadczeniem projektowym obejmującym odcinki minimum 400 m,
  • zespołem złożonym z trzech kluczowych specjalistów: koordynatora projektowego, kierownika budowy oraz kierownika robót elektrycznych, z odpowiednimi uprawnieniami i referencjami.

Zamówienie prowadzone jest zgodnie z przepisami dyrektywy 2014/25/UE oraz ustawą Prawo zamówień publicznych z 2019 roku. Oferty należy składać wyłącznie drogą elektroniczną – z użyciem kwalifikowanego podpisu – za pośrednictwem platformy:
https://tram-silesia.logintrade.net/zapytania_email,199166,436695af087d4b9ad47582e950ed7991.html

Na oferty zamawiający czeka do 10 lipca 2025 roku (godz. 12:45), a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

cena – 80 pkt

jakość (gwarancja powyżej 72 miesięcy) – 20 pkt.

Komentarze