Linia tramwajowa T1 w regionie Île-de-France wraca na całą trasę. Z nowoczesnymi składami
Dobra wiadomość dla mieszkańców Île-de-France i pasażerów RATP: tramwaj T1 ponownie kursuje na całej trasie – od Escadrille Normandie-Niemen do stacji Gare de Noisy-le-Sec.
Po zakończonych pracach modernizacyjnych, które pozwoliły dostosować przystanki do nowych pojazdów, linia wznowiła pełną obsługę.
Rozkład jazdy:
- Kiedy rozpoczęła się wymiana starych tramwajów na nowe modele TW20 na linii T1?
- Jakie udogodnienia dla pasażerów oferują nowe tramwaje TW20?
- Ile osób wzięło udział w głosowaniu na design nowych tramwajów dla linii T1?
Nowa generacja tramwajów – TW20
Na linii T1 debiutują właśnie nowe, nowoczesne tramwaje TW20, produkowane i montowane we Francji przez firmę Alstom. Zostały zaprojektowane z myślą o większym komforcie i dostępności – to odpowiedź na rosnące potrzeby pasażerów w jednym z najbardziej zaludnionych rejonów aglomeracji paryskiej – Seine-Saint-Denis.
Nowe tramwaje będą sukcesywnie zastępować stare składy od 10 grudnia 2024 roku. Ich wdrożenie jest częścią szerszego planu modernizacji linii T1, która od momentu otwarcia w 1992 roku była najstarszą linią tramwajową w sieci Île-de-France Mobilités. Co ciekawe, ostateczny design pojazdów został wybrany przez mieszkańców – aż 12 500 osób głosowało w styczniu 2022 roku, decydując o ostatecznym wyglądzie nowego modelu.
TW20 w liczbach
Nowe tramwaje TW20 to pojazdy nowej generacji, które znacząco poprawią komfort podróży:
- +15% większa pojemność w porównaniu do poprzednich modeli,
- 100% dostępności – dzięki szerokim drzwiom podwójnym (6 par w każdej jednostce) i systemowi obrotowemu, który zmniejsza przestrzeń między drzwiami a krawędzią peronu,
- klimatyzacja na całej długości tramwaju,
- 20 ekranów informacyjnych w każdej jednostce,
- 32 porty USB, umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych podczas podróży,
- 95% materiałów użytych do budowy tramwaju można poddać recyklingowi, a aż 99% elementów można ponownie wykorzystać.
Tramwaj T1 – historia i przyszłość
Tramwaj T1, kursujący między Asnières-sur-Seine a Gare de Noisy-le-Sec, to nie tylko środek transportu – to również symbol rozwoju transportu publicznego w regionie. Modernizacja i stopniowa wymiana taboru to tylko część szerszej strategii: linia ma zostać w przyszłości wydłużona, co jeszcze bardziej zwiększy jej znaczenie w sieci połączeń Île-de-France.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze