Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Linia tramwajowa T1 w regionie Île-de-France wraca na całą trasę. Z nowoczesnymi składami

infotram
04.05.2025 08:30
0 Komentarzy

Dobra wiadomość dla mieszkańców Île-de-France i pasażerów RATP: tramwaj T1 ponownie kursuje na całej trasie – od Escadrille Normandie-Niemen do stacji Gare de Noisy-le-Sec.

Po zakończonych pracach modernizacyjnych, które pozwoliły dostosować przystanki do nowych pojazdów, linia wznowiła pełną obsługę.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy rozpoczęła się wymiana starych tramwajów na nowe modele TW20 na linii T1?
  2. Jakie udogodnienia dla pasażerów oferują nowe tramwaje TW20?
  3. Ile osób wzięło udział w głosowaniu na design nowych tramwajów dla linii T1?
Nowa generacja tramwajów – TW20
Nowa generacja tramwajów – TW20

Nowa generacja tramwajów – TW20

Na linii T1 debiutują właśnie nowe, nowoczesne tramwaje TW20, produkowane i montowane we Francji przez firmę Alstom. Zostały zaprojektowane z myślą o większym komforcie i dostępności – to odpowiedź na rosnące potrzeby pasażerów w jednym z najbardziej zaludnionych rejonów aglomeracji paryskiej – Seine-Saint-Denis.

Nowe tramwaje będą sukcesywnie zastępować stare składy od 10 grudnia 2024 roku. Ich wdrożenie jest częścią szerszego planu modernizacji linii T1, która od momentu otwarcia w 1992 roku była najstarszą linią tramwajową w sieci Île-de-France Mobilités. Co ciekawe, ostateczny design pojazdów został wybrany przez mieszkańców – aż 12 500 osób głosowało w styczniu 2022 roku, decydując o ostatecznym wyglądzie nowego modelu.

TW20 w liczbach

Nowe tramwaje TW20 to pojazdy nowej generacji, które znacząco poprawią komfort podróży:

  • +15% większa pojemność w porównaniu do poprzednich modeli,
  • 100% dostępności – dzięki szerokim drzwiom podwójnym (6 par w każdej jednostce) i systemowi obrotowemu, który zmniejsza przestrzeń między drzwiami a krawędzią peronu,
  • klimatyzacja na całej długości tramwaju,
  • 20 ekranów informacyjnych w każdej jednostce,
  • 32 porty USB, umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych podczas podróży,
  • 95% materiałów użytych do budowy tramwaju można poddać recyklingowi, a aż 99% elementów można ponownie wykorzystać.

Tramwaj T1 – historia i przyszłość

Tramwaj T1, kursujący między Asnières-sur-Seine a Gare de Noisy-le-Sec, to nie tylko środek transportu – to również symbol rozwoju transportu publicznego w regionie. Modernizacja i stopniowa wymiana taboru to tylko część szerszej strategii: linia ma zostać w przyszłości wydłużona, co jeszcze bardziej zwiększy jej znaczenie w sieci połączeń Île-de-France.

Komentarze