Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Traktionssysteme Austria z kontraktem serwisowym na silniki tramwajów CAF Urbos 3 w Belgradzie

infotram
18.04.2025 18:30
0 Komentarzy

Traktionssysteme Austria (TSA), austriacki producent napędów elektromechanicznych dla taboru szynowego i pojazdów drogowych, podpisał znaczący kontrakt serwisowy na obsługę silników trakcyjnych wykorzystywanych w tramwajach CAF Urbos 3 kursujących w Belgradzie.

Umowa zawarta w lutym 2025 r. z operatorem transportu publicznego GSP Beograd obejmuje kompleksowy przegląd i naprawę silników TSA w ramach programu serwisowego TSA PitStop realizowanego przez cały rok.

Rozkład jazdy:

  1. Na czym polega program serwisowy TSA PitStop i jakie korzyści oferuje operatorom transportu publicznego?
  2. Jakie silniki trakcyjne zastosowano w tramwajach CAF Urbos 3 w Belgradzie i jakie są ich kluczowe cechy techniczne?
  3. W jakich innych projektach transportowych w Serbii obecna jest firma Traktionssysteme Austria?

Kontrakt serwisowy

Kontrakt serwisowy dla silników tramwajowych CAF Urbos 3 w Belgradzie potwierdza niezawodność i efektywność naszego programu TSA PitStop. Dzięki naszemu doświadczeniu i innowacyjnym koncepcjom utrzymania ruchu zapewniamy maksymalną dostępność i wydajność silników trakcyjnych – co ma kluczowe znaczenie dla płynnego funkcjonowania transportu publicznego w Belgradzie – powiedział Christian Schaden, dyrektor działu obsługi posprzedażowej i serwisu.

Aby zapewnić długoterminową wydajność i niezawodność eksploatacyjną silników, TSA opracowała nowoczesny program serwisowy TSA PitStop. To dostosowane do potrzeb rozwiązanie umożliwia szybkie i opłacalne przywracanie sprawności maszyn trakcyjnych, minimalizując przestoje i skracając czas powrotu pojazdu do eksploatacji.

Oferta obejmuje:

  • dokładne inspekcje,
  • kompleksowe remonty,
  • wymianę zużytych komponentów,
  • modernizacje poprawiające parametry techniczne.

W 2024 roku TSA przeprowadziła serwis ponad 1 400 jednostek, a z programu PitStop korzysta ponad 60 klientów na całym świecie, co czyni go rynkowym standardem w zakresie utrzymania wartości i efektywności eksploatacyjnej.

Silniki TSA – serce belgradzkich tramwajów

Traktionssysteme Austria opracowała i wyprodukowała silniki trakcyjne TMR 36-18-4, które zainstalowano w 30 pięcioczłonowych tramwajach CAF Urbos 3 kursujących w Belgradzie. Te niskopodłogowe pojazdy elektryczne, dostarczone w latach 2010–2012, od 2011 roku stanowią filar komunikacji miejskiej serbskiej stolicy.

Silnik TMR 36-18-4 został zaprojektowany z myślą o wymaganiach transportu miejskiego Belgradu i wyposażony w specjalnie zoptymalizowane uzwojenie stojana do pracy pod napięciem 600 V DC.

Tramwaje CAF Urbos 3 posiadają rozstaw torów 1 000 mm i charakteryzują się w pełni niskopodłogową konstrukcją, co zapewnia swobodny dostęp dla wszystkich pasażerów. Ich duża pojemność oraz komfort jazdy spełniają oczekiwania miejskiego systemu transportowego.

Obecność TSA w Serbii

Obecność TSA w Serbii nie ogranicza się wyłącznie do Belgradu. W Nowym Sadzie silniki tej firmy napędzają 10 elektrycznych autobusów Solaris Urbino 12 Electric, które obsługuje przewoźnik JGSP Novi Sad.

Ponadto, silniki trakcyjne TSA znajdują się również w elektrycznych zespołach trakcyjnych krajowego przewoźnika pasażerskiego Srbijavoz. Obejmują one:

  • 21 czteroczłonowych jednostek FLIRT 3,
  • 18 czteroczłonowych jednostek FLIRT 4,
  • 3 czteroczłonowe piętrowe zespoły trakcyjne KISS 200.

TSA umacnia swoją pozycję jako dostawca niezawodnych rozwiązań napędowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wspierając rozwój nowoczesnego i zrównoważonego transportu publicznego w Serbii.

Komentarze