Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Rusza budowa tunelu pod torami. W pakiecie także droga rowerowa

infobike
11.04.2025 05:01
0 Komentarzy

11 kwietnia 2025 roku miasto Warszawa oraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały z wykonawcą umowę na realizację tunelu pod torami na ul. 1 Praskiego Pułku.

Inwestycja, której koszt wyniesie około 93,9 mln zł, zostanie sfinansowana po połowie przez samorząd i spółkę kolejową. Za za niespełna 2,5 roku kierowcy, piesi i rowerzyści będą mogli skorzystać z nowego tunelu pod linią kolejową w Wesołej.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie elementy infrastruktury znajdą się w tunelu pod torami w Wesołej?
  2. Kiedy ma zakończyć się budowa tunelu na ul. 1 Praskiego Pułku?
  3. Kto sfinansuje inwestycję budowy tunelu w Wesołej?
Warszawa: Rusza budowa tunelu pod torami. W pakiecie także droga rowerowa / fot. UM Warszawa
Warszawa: Rusza budowa tunelu pod torami. W pakiecie także droga rowerowa / fot. UM Warszawa

180 metrów

Nowa inwestycja to nie tylko długo oczekiwane rozwiązanie problemów komunikacyjnych Wesołej, ale także konkretne ułatwienie dla rowerzystów i pieszych. Powstający tunel o długości 180 metrów będzie wyposażony nie tylko w jezdnię z dwoma pasami ruchu, ale także w ścieżkę rowerową i jednostronny chodnik. Do tego w tunelu znajdą się wyjścia bezpośrednio prowadzące na perony przystanku Warszawa Wesoła oraz przystanek autobusowy – co znacznie zwiększy dostępność transportu publicznego.

Realizacja projektu ruszy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, a prace przygotowawcze – w tym budowa tymczasowego przejazdu kolejowego i dodatkowego peronu – rozpoczną się jeszcze w tym roku. Planowany termin zakończenia inwestycji to druga połowa 2027 roku.

W ramach zadania powstaną też trzy ronda, które usprawnią ruch wokół tunelu. Nowe skrzyżowania pojawią się przy ul. Sikorskiego, Kilińskiego, Okuniewskiej oraz na terenie osiedla Plac Wojska Polskiego. Wszystko po to, by zapewnić płynny ruch pojazdów i bezpieczne trasy dla pieszych oraz rowerzystów.

Warszawa: Rusza budowa tunelu pod torami. W pakiecie także droga rowerowa / fot. UM Warszawa
Warszawa: Rusza budowa tunelu pod torami. W pakiecie także droga rowerowa / fot. UM Warszawa

Spójny system transportowy

Jak podkreśla prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, budowa tunelu to część szerszego programu inwestycji w skrzyżowania bezkolizyjne. W tym samym czasie trwa już budowa wiaduktu w Rembertowie nad torami linii kolejowej nr 2, a wkrótce ruszy kolejny tunel – w ulicy Marsa.

Działamy skutecznie i dotrzymujemy słowa, które daliśmy mieszkańcom Wesołej i Rembertowa. Konsekwentnie realizujemy obietnice budowy bezkolizyjnych, bezpiecznych przejazdów przez linię kolejową nr 2. Wiadukt w ul. Chełmżyńskiej w Rembertowie już powstaje, a dziś podpisana została umowa na budowę tunelu w Wesołej. Na tym jednak nie koniec. W najbliższym czasie ruszą prace przy budowie kolejnego tunelu – również w Rembertowie, ale w ul. Marsa – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Z kolei prezes PKP PLK Piotr Wyborski zaznacza, że tunel w Wesołej to przykład, jak infrastruktura może podnieść komfort i bezpieczeństwo mieszkańców – nie tylko zmotoryzowanych, ale też poruszających się rowerem czy pieszo.

Naszym zdaniem: To wszystko pokazuje, że Warszawa stawia na spójny system transportowy, w którym nie ma miejsca na korki na przejazdach kolejowych ani na rowerowe białe plamy. Nowa infrastruktura w Wesołej to inwestycja w mobilność, bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój. Rowerzyści zyskają wygodne, niezależne połączenie – a cała dzielnica skorzysta na nowej jakości komunikacji.

Warszawa: Rusza budowa tunelu pod torami. W pakiecie także droga rowerowa / fot. UM Warszawa
Warszawa: Rusza budowa tunelu pod torami. W pakiecie także droga rowerowa / fot. UM Warszawa

Komentarze