PESA z prestiżowymi nagrodami za design
Zespół wzornictwa przemysłowego PESA Bydgoszcz został laureatem aż trzech nagród w 32. edycji konkursu „Dobry Wzór”, organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego (IWP).
Wyróżnienia, przyznawane najlepiej zaprojektowanym produktom i usługom na polskim rynku, potwierdzają, że pojazdy PESA wyznaczają najwyższe standardy innowacyjności, estetyki i odpowiedzialnego projektowania w sektorze transportu.
Rozkład jazdy:
- Za jakie projekty zespół wzornictwa przemysłowego PESA Bydgoszcz otrzymał nagrody w konkursie „Dobry Wzór 2025”?
- Jakie elementy designu i funkcjonalności elektrycznego zespołu trakcyjnego ELF 3.0 zostały szczególnie docenione przez jury konkursu?
- W jaki sposób PESA wykorzystuje wzornictwo przemysłowe jako część swojego DNA i strategii rozwoju marki?
Podwójny Triumf platformy PESA ELF3.0
Pojazdy z platformy PESA ELF3.0 zostały uhonorowane podwójnie, co świadczy o ich wyjątkowej jakości projektowej:
– GODŁO DOBRY WZÓR 2025 w kategorii Motoryzacja i Transport.
– Nagroda Integracji LAB „WZÓR ROKU DLA INTEGRACJI”.
Jury konkursowe doceniło elektryczny zespół trakcyjny ELF 3.0 za innowacyjność, bezpieczeństwo, komfort podróży oraz pełną dostępność dla wszystkich pasażerów, w tym osób z ograniczoną mobilnością. Kapituła IWP zwróciła szczególną uwagę na rozwiązania poprawiające dostępność dla osób o ograniczonej mobilności, odpowiednio zaprojektowane strefy wejść, czytelne systemy informacji pasażerskiej oraz komfortowe przestrzenie wewnątrz pojazdów. Ergonomia, łatwość obsługi oraz intuicyjność zastosowanych rozwiązań były jednymi z kluczowych kryteriów oceny.
PESA GAMA 3.0 – Ikona Designu
Lokomotywa GAMA 3.0, nagrodzona tytułem IKONA 2025, została wyróżniona jako przykład konsekwentnego rozwoju designu w taborze szynowym. Jej rynkowa premiera odbyła się niedawno na międzynarodowych targach TRAKO 2025, jest kontynuacją udanej serii GAMA. Nagroda IKONA 2025 podkreśla, że rodzina lokomotyw GAMA 3.0 to platforma wyposażona w najnowsze rozwiązania techniczne, gwarantujące niezawodność i bezpieczną eksploatację oraz zaprojektowana z myślą o wysokim komforcie pracy maszynistów, którzy poza ergonomiczną kabiną mają do dyspozycji również zaplecze socjalne z mini-kuchenką i toaletą.
Pojazd prezentuje design, który ma szansę kształtować przyszłość projektowania w branży.
Design jako DNA marki PESA
W PESA design nie pełni wyłącznie roli estetycznej — jest integralnym składnikiem procesu projektowania. Firma konsekwentnie rozwija własny język wzorniczy, który wzmacnia rozpoznawalność marki na rynkach zagranicznych i podkreśla nowoczesny charakter produktów. Sukces ten to efekt pracy zespołowej projektantów pod kierownictwem prof. Bartosza Piotrowskiego.
— „Jesteśmy dumni, że nasze pojazdy Generacji 3.0 zostały docenione w tej nowej, prestiżowej formule konkursu 'Dobry Wzór’. Ta wielowymiarowa ocena jakości, innowacyjności i odpowiedzialności, którą promuje IWP, idealnie odzwierciedla nasze podejście do projektowania. Design jako ważny element produktowego DNA PESA pozwala nam skutecznie oferować nasze produkty na krajowym i międzynarodowym rynku, a nagrody IWP będą dla nas rekomendacją.” — podkreślił podczas Gali dobry Wzór 2025 prof. dr hab. Bartosz Piotrowski, Główny Projektant Wzornictwa Przemysłowego PESA Bydgoszcz
O Konkursie „Dobry Wzór”
„Dobry Wzór” to najstarszy polski konkurs wzorniczy, organizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego (IWP) od ponad trzech dekad. W 2025 roku konkurs przeszedł transformację, wprowadzając odświeżone zasady i kryteria, aby wyłaniać przykłady najwyższych standardów we współczesnym polskim wzornictwie w kategoriach: Wzornictwo produktowe, Wzornictwo systemów wizualnych oraz Wzornictwo: rozwój i promocja. Nagroda Integracji LAB „Wzór roku dla integracji” to jedna z nagród specjalnych przyznawanych przez partnerów konkursu. W tym roku w finale konkursu znalazły się produkty trzech polskich producentów taboru szynowego: PESA, Newag i Modertrans, ale to właśnie pojazdy bydgoskiej firmy zostały nagrodzone przez jury konkursu IWP.













Komentarze