Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trako 2025: FPS odpowiada na krytykę wagonu dla PKP Intercity

inforail
25.09.2025 09:30
0 Komentarzy

H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych wydała stanowisko dotyczące dyskusji wokół wagonu przedstawionego podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2025.

Producent podkreśla, że wszelkie różnice w wyglądzie i wyposażeniu pojazdu wynikają z odmiennych standardów poszczególnych klas oraz wymagań kontraktowych.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie konkretne zmiany i modyfikacje rozważa FPS po zebraniu opinii pasażerów i ekspertów podczas targów TRAKO 2025?
  2. W jaki sposób Fabryka Pojazdów Szynowych zamierza pogodzić wymagania kontraktowe PKP Intercity z oczekiwaniami pasażerów dotyczącymi komfortu podróży?
  3. Czy FPS przewiduje w przyszłości prezentację kolejnych prototypów wagonów, aby na bieżąco konsultować rozwiązania z pasażerami i branżą?
Wagon FPS dla PKP Intercity
Wagon FPS dla PKP Intercity

Różnice pomiędzy klasami

Jak wyjaśnia FPS, makieta prezentowana dwa lata temu przedstawiała wagon pierwszej klasy, natomiast podczas tegorocznych targów zaprezentowano wagon klasy drugiej. Stąd też naturalne różnice w zakresie użytych materiałów i wyposażenia. Producent przypomina, że wcześniejsze wizualizacje były jedynie wstępną koncepcją zabudowy, a nie finalnym efektem projektu.

Współpraca z PKP Intercity

Zastosowane rozwiązania zostały dobrane zgodnie z obowiązującymi normami i w ścisłym uzgodnieniu z PKP Intercity, które aktywnie uczestniczyło w procesie konfiguracji pojazdu. – „Wierzymy, że zapewnią one trwałość, bezpieczeństwo i komfort codziennej eksploatacji wagonów” – podkreśla producent.

Otwartość na opinie i modyfikacje

FPS z dużą uwagą wsłuchuje się w głosy pasażerów i ekspertów, które pojawiły się w trakcie targów. Producent zaznacza, że wszystkie opinie zostaną przeanalizowane i mogą stać się podstawą do ewentualnych modyfikacji projektu. – „Jesteśmy w pełni otwarci na wszelkie zmiany i modyfikacje, które pozwolą lepiej dostosować wagon do oczekiwań przyszłych pasażerów PKP Intercity” – informuje spółka.

Ostateczne decyzje należą do zamawiającego

W swoim oświadczeniu FPS przypomina, że ostateczny kształt wagonu zawsze wynika z decyzji i akceptacji zamawiającego. Producent realizuje projekt zgodnie z wymaganiami PKP Intercity, pozostając gotowym do wdrożenia wszelkich zmian, które zostaną uznane za konieczne.

Wspólny cel – komfort pasażerów

– „Jesteśmy przekonani, że dzięki konstruktywnej współpracy osiągniemy rezultat, który będzie powodem do dumy zarówno dla PKP Intercity, jak i dla FPS oraz przede wszystkim – dla pasażerów kolei” – podsumowuje Fabryka Pojazdów Szynowych.

Stanowisko FPS w całości:

Wskazujemy, że zaprezentowana dwa lata temu makieta przedziału dotyczyła wagonu pierwszej klasy, natomiast egzemplarz wystawiony podczas tegorocznych targów TRAKO 2025 to wagon klasy drugiej. Przedstawione wizualizacje stanowiły wstępną koncepcję zabudowy przedziału zamawiającego, a nie jej finalny efekt. Naturalne różnice w zakresie wyposażenia i materiałów wynikają zarówno z wymagań kontraktowych, jak i odmiennych standardów przewidzianych dla poszczególnych klas. Zastosowane rozwiązania oraz materiały zostały dobrane zgodnie z obowiązującymi normami, w uzgodnieniu z PKP Intercity, które aktywnie uczestniczyło w procesie konfiguracji pojazdu. Wierzymy, że zapewnią one trwałość, bezpieczeństwo i komfort codziennej eksploatacji wagonów. 

Jednocześnie z uwagą wsłuchujemy się w głosy pasażerów i ekspertów, które pojawiły się w trakcie targów. Wszystkie zebrane opinie są dla nas niezwykle pomocne i – jesteśmy pewni – będą cennym wsparciem także dla zamawiającego przy podejmowaniu decyzji o ewentualnych modyfikacjach. Jesteśmy w pełni otwarci na wszelkie zmiany i modyfikacje, które pozwolą lepiej dostosować wagon do oczekiwań przyszłych pasażerów PKP Intercity. Wierzymy, że ankiety zbierane podczas targów TRAKO będą cennym źródłem informacji dla zamawiającego i staną się podstawą do wspólnego wypracowania rozwiązań podnoszących komfort podróży. 

Prosimy pamiętać, że ostateczny kształt produktu zawsze wynika z decyzji i akceptacji zamawiającego. My, jako producent, realizujemy zamówienie zgodnie z wymaganiami klienta i pozostajemy gotowi do wdrożenia wszelkich zmian, które zostaną przez niego uznane za konieczne. Jesteśmy przekonani, że dzięki konstruktywnej współpracy osiągniemy rezultat, który będzie powodem do dumy zarówno dla PKP Intercity, jak i dla FPS oraz przede wszystkim – dla pasażerów kolei. 

Komentarze