Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Portugalia czeka na nowe pociągi Stadlera. Pierwsze jednostki w 2026 roku

inforail
23.08.2025 16:30
0 Komentarzy

Comboios de Portugal (CP) poinformowało, że pierwsze z 22 nowych pociągów regionalnych zamówionych w firmie Stadler dotrze do kraju jeszcze w 2025 roku, jednak pasażerowie będą mogli korzystać z nich dopiero po zakończeniu testów homologacyjnych w drugiej połowie 2026 roku.

Kontrakt podpisany w październiku 2020 roku opiewa na kwotę 158 mln euro.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie typy nowych jednostek Flirt zamówiły portugalskie koleje CP w firmie Stadler?
  2. Co spowodowało opóźnienia w harmonogramie dostaw nowych pociągów?
  3. Dlaczego władze regionu Alentejo wyrażają szczególne zaniepokojenie opóźnieniami projektu?
Podczas tegorocznych targów InnoTrans firma Stadler zaprezentuje innowacyjne i przyjazne dla środowiska pojazdy szynowe.
Stadler Flirt

Zamówienie sprzed pięciu lat

Umowa obejmuje dostawę 22 jednostek Flirt:

  • 12 pojazdów dwusystemowych (elektryczno-spalinowych),
  • 10 elektrycznych,
    a także pakiet części zamiennych oraz minimum trzyletnią obsługę serwisową i szkolenia dla personelu.

Nowy tabor ma obsługiwać przede wszystkim linie regionalne w regionach Oeste i Alentejo, gdzie mieszane systemy napędu pozwolą na płynne kursowanie zarówno po liniach zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych.

Realizacja projektu

Początkowo planowano, że pierwsze pojazdy przybędą już w październiku 2025 r., a następnie kolejne będą dostarczane w tempie dwóch sztuk miesięcznie. Producent poinformował jednak, że z powodu „nieprzewidzianych okoliczności” harmonogram nie zostanie dotrzymany.

W związku z tym CP zwróciło się do Stadlera o przygotowanie nowego planu dostaw oraz propozycji działań łagodzących skutki opóźnień. CP podkreśla, że kontrakt z firmą Stadler jest kluczowy dla rozwoju transportu kolejowego w Portugalii. Nowe pociągi mają nie tylko poprawić jakość podróży i zwiększyć dostępność usług regionalnych, ale także wspierać proces przechodzenia na pełną elektryfikację sieci kolejowej w kraju.

Komentarze