Osiem hybrydowych zespołów trakcyjnych Stadlera dla południowej Francji
Zrównoważony transport kolejowy wkracza na nową ścieżkę w regionie Prowansji dzięki umowie zawartej pomiędzy Chemins de fer de Provence (CP) a firmą Stadler, dotyczącej dostawy ośmiu hybrydowych zespołów trakcyjnych.
Nowe pojazdy, zaprojektowane specjalnie dla wąskotorowej sieci CP, zostaną wyposażone w technologię bateryjną, która pozwoli ograniczyć emisję CO₂ nawet o 77%. Produkcja odbędzie się w szwajcarskim zakładzie Stadlera w Bussnang.
Rozkład jazdy:
- Jakie korzyści dla środowiska przyniesie wprowadzenie hybrydowych zespołów trakcyjnych na trasie Nicea – Digne-les-Bains?
- Jakie źródła zasilania będą wykorzystywać nowe pociągi zamówione przez Chemins de fer de Provence?
- Jakie są najważniejsze parametry techniczne nowych pojazdów hybrydowych produkowanych przez Stadlera?
Hybrydowa rewolucja na trasie Nicea – Digne-les-Bains
Firma Chemins de fer de Provence oraz Stadler wspólnie torują drogę dla bardziej ekologicznej kolei między Niceą a Digne-les-Bains. Zgodnie z zawartą umową, CP otrzyma osiem dwuczłonowych zespołów trakcyjnych przystosowanych do torów o rozstawie 1000 mm (metrówka). To jedno z największych zamówień Stadlera na rynku francuskim.
Nowe pociągi zastąpią starzejącą się flotę pojazdów spalinowych eksploatowanych przez CP. Będą one napędzane w sposób hybrydowy — na odcinkach miejskich zasilane będą bateriami, natomiast w obszarach wiejskich do działania wykorzystywany będzie silnik biodieselowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu emisja CO₂ zostanie zredukowana aż o 77% w porównaniu do tradycyjnych pojazdów spalinowych. W Nicei powstanie stacja ładowania baterii, która umożliwi regularne zasilanie pociągów energią elektryczną.
Pojazdy będą miały długość prawie 40 metrów i będą mogły przewozić około 180 pasażerów. Produkcja tych specjalnie zaprojektowanych jednostek odbędzie się w zakładzie Stadlera w Bussnang, położonym w północno-wschodniej Szwajcarii.
Stadler: „Jesteśmy dumni z tego projektu”
– Stadler z radością przyjął zamówienie od Chemins de fer de Provence i cieszy się, że może wyprodukować spersonalizowane wąskotorowe zespoły trakcyjne dla tego klienta. Jesteśmy dumni, że możemy wnieść znaczący wkład w zrównoważoną mobilność na tej trasie w Région Sud dzięki napędowi hybrydowemu – mówi Ansgar Brockmeyer, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Stadlerze. – Pasażerowie mogą oczekiwać nowoczesnych i komfortowych pociągów, które dowiozą ich do celu w sposób bardziej przyjazny dla środowiska.
Dane techniczne pojazdów
- Zamawiający: Région Provence-Alpes-Côte d’Azur
- Trasa operacyjna: Linia Nicea – Digne-les-Bains
- Długość linii: 151 km
- Rozstaw torów: 1000 mm (wąskotorowy)
- Minimalny promień łuku: 100 m
- Oznaczenie: BEMU Bem 4/8
- Zasilanie: Biodiesel / Baterie
- Liczba pojazdów: 8
- Data wprowadzenia do eksploatacji: 2028
- Liczba miejsc siedzących: 86
- Liczba miejsc stojących: 98
- Pojemność całkowita: 184 pasażerów
- Długość pojazdu: 39 874 mm
- Szerokość: 2 500 mm
- Wysokość: 3 900 mm
- Rozstaw osi wózków: 2 000 mm (BoM) / 1 700 mm (BoP)
- Średnica kół BoM: 810 mm
- Średnica kół BoP: 705 mm
- Maksymalny nacisk na oś: 14 ton
- Maksymalna moc na kole: 800 kW
Dzięki realizacji tego projektu, Chemins de fer de Provence wpisuje się w europejskie trendy proekologicznego rozwoju transportu, oferując mieszkańcom i turystom regionu czystsze, cichsze i bardziej nowoczesne podróże w sercu południowej Francji.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze