Linki Kolei Dolnośląskich potrzebują nowych Power Packów
Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na dostawę dwóch kompletnych powerpacków do pojazdów typu 223M serii SA139.
Postępowanie przetargowe prowadzone jest w trybie otwartym, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz unijną dyrektywą 2014/25/UE. Termin składania ofert mija 7 lipca 2025 roku.
Rozkład jazdy:
- Jaki jest przedmiot zamówienia ogłoszonego przez Koleje Dolnośląskie i do jakiego typu pojazdów zostanie on zastosowany?
- Jakie warunki techniczne i formalne muszą spełniać oferenci, aby ich oferty zostały przyjęte do postępowania przetargowego?
- W jaki sposób dostawa nowych powerpacków wpłynie na funkcjonowanie i niezawodność taboru Kolei Dolnośląskich?
Co obejmuje zamówienie?
Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch oryginalnych, fabrycznie nowych i wolnych od wad powerpacków, które będą przeznaczone do pojazdów serii SA139 eksploatowanych przez Koleje Dolnośląskie. Urządzenia muszą spełniać europejskie normy jakościowe (lub polskie normy przenoszące normy europejskie) i nie mogą być obciążone żadnymi prawami osób trzecich.
Powerpacki mają zostać dostarczone do bazy serwisowej zamawiającego przy ul. Pątnowskiej 1 w Legnicy, w ciągu 6 miesięcy od podpisania umowy. Oferty wariantowe i częściowe nie są dopuszczone.
Wymagania formalne i techniczne
Przetarg prowadzony jest wyłącznie w języku polskim, a oferty należy złożyć elektronicznie przez platformę zakupową pod adresem: https://kd.eb2b.com.pl. Zamawiający nie przewiduje konieczności wnoszenia wadium ani zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Kryterium wyboru wykonawcy jest wyłącznie cena.
Wykonawcy muszą dołączyć do oferty wymagane dokumenty, w tym:
- oświadczenie JEDZ,
- deklarację zgodności z sankcjami UE wobec Rosji,
- dokumenty rejestrowe i pełnomocnictwa (jeśli wymagane),
- dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia.
Kontekst i znaczenie zamówienia
Zakup nowych powerpacków jest częścią strategii modernizacji floty pojazdów Kolei Dolnośląskich. Pojazdy SA139 (typu 223M), zbudowane przez bydgoską Pesę, stanowią kluczowy element regionalnego taboru. Ich sprawność techniczna i niezawodność mają bezpośredni wpływ na punktualność i komfort pasażerów na liniach niezelektryfikowanych w regionie Dolnego Śląska.
Nowe zespoły napędowe pozwolą na utrzymanie wysokiego standardu eksploatacji oraz wydłużenie cyklu życia eksploatowanych jednostek. W kontekście rosnących oczekiwań względem jakości usług przewozowych, inwestycja w komponenty techniczne taboru ma znaczenie strategiczne.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze