Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sytuacja na Sumszczyźnie po rosyjskim ataku dronami: Trwają prace naprawcze i reorganizacja transportu

inforail
05.10.2025 16:30
0 Komentarzy

W regionie sumskim trwa intensywna akcja naprawcza po kolejnym zmasowanym ataku rosyjskich dronów, który był wymierzony w infrastrukturę energetyczną. W wyniku ostrzałów część miejscowości pozostała bez prądu i gazu, a dostawy wody odbywają się według ustalonego harmonogramu.

W czwartek odbyło się posiedzenie sztabu koordynacyjnego z udziałem przedstawicieli ministerstw, Państwowej Służby ds. Sytuacji Nadzwyczajnych (DSNS), Narodowej Komisji ds. Regulacji Energetyki i Usług Komunalnych (NКREКП), Operatora GTS Ukrainy (ОГТСУ), spółki Naftohaz oraz władz wojskowych obwodu sumskiego. Obradom przewodniczyła premier Ukrainy Julia Swyrydenko.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie działania podjęto w obwodzie sumskim po ataku dronów, aby przywrócić dostawy prądu, gazu i wody?
  2. W jaki sposób zorganizowano transport na trasie Kijów–Szostka po uszkodzeniu infrastruktury kolejowej?
  3. Jakie środki bezpieczeństwa i formy wsparcia wprowadzono dla mieszkańców regionu dotkniętego ostrzałem?

Praca służb i punkty wsparcia mieszkańców

– Naszym zadaniem jest jak najszybsze usunięcie skutków ostrzałów i przywrócenie normalnego funkcjonowania regionu – podkreślił zastępca szefa Kancelarii Prezydenta Ukrainy Ołeksij Kuleba.

Na miejscu pracują liczne ekipy awaryjne, które w bardzo trudnych warunkach naprawiają zniszczone linie i urządzenia. Do regionu dostarczane są dodatkowe generatory i niezbędny sprzęt.
W obwodzie działa już ponad 220 Punktów Niezłomności, które zapewniają mieszkańcom dostęp do ciepła, wody, energii elektrycznej oraz łączności.

Uszkodzona infrastruktura kolejowa – wprowadzono zmiany w komunikacji

Po ostrzale infrastruktury kolejowej trwają prace naprawcze, a jednocześnie przeorganizowano ruch pasażerski w północnych rejonach Sum i Czernihowa.
Trasy pociągów są dostosowywane do aktualnej sytuacji bezpieczeństwa, by z jednej strony utrzymać połączenia, a z drugiej zminimalizować ryzyko dla pasażerów i pracowników kolei.

Na trasie Kijów–Szostka wprowadzono model transportu kombinowanego – pociąg dowozi pasażerów do stacji pośrednich, a dalej podróż kontynuowana jest autobusami. Taki sam system obowiązuje w drodze powrotnej.
Również pociągi podmiejskie zostały tymczasowo zastąpione autobusami.

Dostosowanie do warunków wojennych

Wspólnie z władzami obwodowymi, Ukrzaliznycią oraz służbami infrastrukturalnymi stale analizowane są rozkłady jazdy i trasy w północnych częściach Sumszczyzny i Czernihowszczyzny. Nowy format przewozów ma zapewnić ciągłość połączeń, a jednocześnie elastyczne reagowanie na zagrożenia – krótsze postoje, szybkie zmiany tras w czasie alarmów i regularne aktualizacje harmonogramów.

– Kolej na Ukrainie działa nawet tam, gdzie wróg próbuje sparaliżować ruch całego kraju – podkreślił Kuleba.

Komentarze