Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mercus zgarnia trzy przetargi Fastera na łącznie 16 autobusów. Z CUPT-KPO

infobus
16.09.2025 17:03
0 Komentarzy

Na początku września 2025 r. spółki Faster Transport, Faster Przewozy i Faster Wash poinformowały o wyborze ofert w swoich postępowaniach przetargowych na zakup niskoemisyjnych autobusów.

We wszystkich trzech przypadkach jedyną i zarazem zwycięską propozycję złożyła firma Mercus PSQ z Warszawy. Każdy kontrakt ma dofinansowanie z CUPT-KPO. O tym zamówieniach pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile łącznie autobusów kupią spółki z grupy Faster w ramach trzech przetargów?
  2. Jakie modele autobusów obejmują zamówienia (np. Iveco, MAN-Mercus, Mercedes)?
  3. Ile wynosi termin dostawy pojazdów od momentu podpisania umowy?
Mercus z ofertami w trzech projektach Faster. Łącznie 16 autobusów dla regionu
Mercus z ofertami w trzech projektach Faster. Łącznie 16 autobusów dla regionu

Trzy przetargi

Kontrakty realizowane przez grupę Faster dotyczą odnowienia floty autobusów obsługujących przewozy pozakomunalne i regionalne. To zadania współfinansowane z KPO i CUPT, których celem jest poprawa dostępności transportowej mieszkańców oraz zapewnienie trwałości lokalnych linii przewozowych. Olsztyńskie spółki chcą zastąpić wysłużone pojazdy nowymi autobusami spełniającymi normę Euro VI. Łącznie chodzi o 16 sztuk w różnych konfiguracjach, obejmujących zarówno minibusy, jak i pojazdy pełnowymiarowe.

W ramach przetargów wybrano ofertę Mercus PSQ obejmującą:

  • dla Faster Transport – 3 autobusy min. 24 miejsca siedzące oraz 1 autobus min. 45 miejsc siedzących,
  • dla Faster Przewozy – 5 autobusów min. 24 miejsca siedzące oraz 2 autobusy min. 45 miejsc siedzących,
  • dla Faster Wash – 2 autobusy „duże” min. 52 osoby (49 siedzących + 3 stojące), 2 autobusy „miejskie” min. 43 miejsca (20 siedzących + 23 stojące) oraz 1 autobus „mały” min. 35 miejsc (27 siedzących + 8 stojących).

W podziale na konkretne modele oznacza to zakup:

  • pięć autobusów Iveco Crossway
  • dwa miejskie MAN-Mercus TGE City
  • siedem minibusów na bazie Mercedes-Benz Sprinter
Mercus z ofertami w trzech projektach Faster. Łącznie 16 autobusów dla regionu
Mercus z ofertami w trzech projektach Faster. Łącznie 16 autobusów dla regionu

Analiza ofert i budżetów

W przypadku Faster Transport oferta Mercusa opiewa na 4.428.000 PLN brutto (ok. 3.600.000 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za autobus na poziomie 900.000 PLN. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 4.500.000 PLN brutto, więc propozycja zmieściła się w budżecie.

Dla Faster Przewozy cena wyniosła 8.118.000 PLN brutto (ok. 6.600.000 PLN netto), co przekłada się na jednostkową cenę netto ok. 942.857 PLN. Budżet określono na 8.200.000 PLN brutto, a więc i tutaj oferta mieści się w limicie.

Projekt Faster Wash ma całkowitą wartość 6.765.000 PLN, w tym koszty kwalifikowalne na poziomie 5.500.000 PLN i dofinansowanie unijne w wysokości 4.950.000 PLN. Oferta Mercusa odpowiadała tym założeniom

Wybory najkorzystniejszych ofert zostały dokonane na podstawie kryteriów przetargowych:

✅ cena – 50%
✅ termin realizacji – 10%
✅ klasa efektywności paliwowej opon – 5%
✅ długość gwarancji pojazdów – 35%

Pojazdy mają zostać dostarczone w terminie 242 dni od podpisania umowy, natomiast projekt Faster Wash przewiduje zakończenie całego procesu najpóźniej do 30 czerwca 2026 r. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: 👉 na: Faster Transport – SWZ i Faster Przewozy – SWZ

Mercus z ofertami w trzech projektach Faster. Łącznie 16 autobusów dla regionu
Mercus z ofertami w trzech projektach Faster. Łącznie 16 autobusów dla regionu

Komentarze