České dráhy zmodernizowały halę naprawczą w Šumperku
České dráhy zakończyły modernizację hali naprawczej znajdującej się w zakładzie utrzymania taboru w Šumperku. Najważniejszą nowością inwestycji jest nowa dobudówka, która wydłużyła halę o niemal 15 metrów.
Dzięki temu nowoczesne składy pociągów mogą zmieścić się w hali na całej swojej długości, co znacząco poprawia warunki prowadzenia prac serwisowych i zwiększa efektywność obsługi technicznej. Koszty modernizacji i wydłużenia hali przekroczyły 50 milionów koron czeskich.
Rozkład jazdy:
- Jakie prace zostały wykonane w ramach modernizacji hali naprawczej w Šumperku?
- Jakie nowe wyposażenie pojawiło się w hali po rozbudowie i jaki ma wpływ na pracę serwisantów?
- W jakich innych lokalizacjach České dráhy planują lub prowadzą podobne inwestycje w zaplecze serwisowe?
Lepsze warunki pracy dzięki rozbudowie
W ramach prac budowlanych wydłużono dwutorową halę przeznaczoną do utrzymania pojazdów szynowych oraz częściowo odnowiono jej pierwotną część, do której dobudowano nowy segment. „Dotychczasowa hala, ze względu na swoją długość, nie pozwalała na pełnowartościową obsługę nowoczesnych jednostek. Składy zajmowały całą jej powierzchnię, a pracownicy mieli ograniczoną przestrzeń do pracy. Dzięki rozbudowie i modernizacji zyskaliśmy lepsze zaplecze technologiczne, a nasi pracownicy otrzymali godne warunki do realizacji swojej wymagającej i odpowiedzialnej pracy” – powiedział Michal Kraus, członek zarządu i zastępca dyrektora generalnego ČD ds. serwisu.
W zmodernizowanej hali prowadzone są prace utrzymaniowe przy spalinowych zespołach trakcyjnych Stadler oraz wagonach serii 810. Poza halą silnikową w Šumperku funkcjonuje także hala wachlarzowa. Utrzymywany jest tam również tabor w postaci lokomotyw spalinowych serii 750.7 oraz 754.
Nowoczesne wyposażenie i logo ČD
Dzięki dobudowie długość hali zwiększyła się z 40 do 54 metrów. Proces serwisu i napraw przyspieszyły także nowe elementy wyposażenia: dźwig o udźwigu 12,5 tony, centralna kładka serwisowa, innowacyjny obrotowy system zabezpieczający oraz nowe oświetlenie LED. Przebudowie poddano także część torowiska przy hali. Prace budowlane trwały 14 miesięcy. Na frontowej ścianie dobudówki umieszczono charakterystyczne logo ČD, zgodne z jednolitą identyfikacją wizualną spółki.
Inwestycje także w innych lokalizacjach
Šumperski zakład serwisowy jest jednym z dwóch w kraju ołomunieckim, które podlegają Regionalnemu Centrum Utrzymania Wschód. Drugie z nich znajduje się w Ołomuńcu, gdzie pod koniec marca rozpoczęto pełną modernizację jednej z tamtejszych hal. Zostanie ona wydłużona aż o 40 metrów, co umożliwi serwisowanie nowej generacji jednostek RegioPanter. Koszt tej inwestycji szacowany jest na około 400 milionów koron.
České dráhy prowadzą intensywne inwestycje w rozbudowę i modernizację zaplecza serwisowego w zakładach utrzymania taboru w całym kraju. Szeroko zakrojona modernizacja floty wymaga nie tylko nowych przestrzeni, ale także nowoczesnych technologii, które skracają czas obsługi, zwiększają efektywność i poprawiają warunki pracy. Do aktualnych projektów należą budowy nowych hal w Havlíčkovym Brodzie i Chebie oraz wspomniana już modernizacja hali w Ołomuńcu. Kolejne inwestycje ČD planują m.in. w Czeskiej Třebovej, Czeskich Budziejowicach i Hradcu Králové.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze