Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy TAT we Wrocławiu. Autobusy MPK pojadą po torowisku tramwajowym na Bardzkiej

infotrans
05.03.2025 10:06
0 Komentarzy

4 marca 2025 roku prezydent Wrocławia poinformował o planowanej inwestycji typu TAT, która poprawi transport publiczny na Hubach i Tarnogaju.

Kluczowym elementem przedsięwzięcia jest budowa brakującego fragmentu korytarza autobusowo-tramwajowego, który umożliwi autobusom jazdę po torowisku tramwajowym na odcinku od alei Armii Krajowej do ulicy Pięknej. To kolejny etap usprawniania układu transportowego w południowo-wschodniej części miasta.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie osiedla we Wrocławiu połączy planowana inwestycja?
  2. Ile wyniesie koszt budowy brakującego fragmentu korytarza autobusowo-tramwajowego?
  3. W jakiej formule zostanie zrealizowana ta inwestycja?
Korytarz komunikacyjny pozwoli autobusom jeździć po torowisku tramwajowym od alei Armii Krajowej do ul. Pięknej.
Korytarz komunikacyjny pozwoli autobusom jeździć po torowisku tramwajowym od alei Armii Krajowej do ul. Pięknej. / fot. Jacek Sutryk - FB

Wrocławski TAT

Inwestycja, której koszt wyniesie 12,2 mln zł, rozwiąże jeden z dotychczasowych problemów organizacyjnych na tej trasie. Obecnie autobusy kursujące w kierunku Gaju i Tarnogaju muszą wjeżdżać na przystanek, po czym wracać na ogólną jezdnię. Po drugiej stronie – w kierunku przeciwnym – poruszają się wyłącznie po jezdni. Po zakończeniu prac autobusy będą mogły korzystać z wydzielonego torowiska, co nie tylko skróci czas przejazdu, ale także poprawi płynność ruchu dla samochodów osobowych.

W ramach zadania przebudowany zostanie przystanek tramwajowy w kierunku Gaju i Tarnogaju, tak aby mogły zatrzymywać się na nim zarówno tramwaje, jak i autobusy. Usprawni to przesiadki i ułatwi pasażerom szybkie kontynuowanie podróży. Docelowo taka organizacja ruchu będzie kluczowa także dla obsługi komunikacyjnej rozwijającego się Jagodna.

Inwestycja obejmie również poprawę infrastruktury pieszej i rowerowej. Pojawi się nowe przejście dla pieszych oraz przejazd rowerowy, co wpisuje się w politykę zrównoważonego transportu miasta. Ważnym aspektem projektu jest także ochrona zieleni – wykonawca będzie zobowiązany do przesadzenia 10 drzew, które kolidują z budową, a dodatkowo zasadzi kilkaset nowych krzewów, w tym irgi i tawuły japońskie. W sąsiedztwie przystanku tramwajowego w donicach pojawią się również laurowiśnie.

Korytarz komunikacyjny pozwoli autobusom jeździć po torowisku tramwajowym od alei Armii Krajowej do ul. Pięknej.
Korytarz komunikacyjny pozwoli autobusom jeździć po torowisku tramwajowym od alei Armii Krajowej do ul. Pięknej. / fot. Jacek Sutryk - FB

Zaprojektuj i wybuduj

Cała inwestycja zostanie zrealizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”, co oznacza, że wykonawca będzie miał 9 miesięcy na przygotowanie brakującej dokumentacji projektowej oraz przeprowadzenie prac budowlanych.

Plany modernizacji w tym rejonie to element większego programu usprawnień komunikacyjnych, obejmujących m.in. przebudowę torowiska na ulicy Bardzkiej oraz przygotowania do budowy tramwaju na Jagodno. Przebudowa przystanku w kierunku Gaju i Tarnogaju oraz umożliwienie autobusom korzystania z torowiska tramwajowego to kroki, które mają poprawić efektywność transportu publicznego i komfort pasażerów.

Komentarze