GPA inwestuje w cyfrową informację pasażerską. Przetarg na aż 81 tablic ogłoszony
23 lipca 2025 roku Związek Powiatowo-Gminny Grodziskie Przewozy Autobusowe (GPA) ogłosił przetarg na dostawę i wdrożenie nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej.
Tym samym GPA kontynuuje rozwój systemu SDIP – obecnie działa już 31 tablic w pięciu gminach, a nowy przetarg ma zapewnić kontynuację tego procesu. Celem jest poprawa jakości i dostępności informacji pasażerskiej na całym obszarze działania związku.
Rozkład jazdy:
- Jaki system planuje wdrożyć Związek Powiatowo-Gminny Grodziskie Przewozy Autobusowe (GPA) zgodnie z przetargiem z 23 lipca 2025 roku?
- Jakie elementy infrastruktury zostaną dostarczone w ramach zamówienia podstawowego i opcji rozszerzenia?
- Jakie kryteria oceny zastosowano w przetargu i do czego będą przyznawane punkty techniczne?
Tablice plus gabloty
Zakres zamówienia obejmuje przede wszystkim dostawę 81 tablic elektronicznych na przystanki, montaż 200 gablot rozkładowych jeszcze w 2025 roku oraz kompleksowe wdrożenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP) z nadzorem przewozów w 2026 roku. System ma być zintegrowany z GPS, panelem dyspozytorskim i otwartym dostępem do danych rozkładowych w formacie GTFS RT.
W ramach zamówienia podstawowego wykonawca będzie musiał m.in. uruchomić system, dostarczyć 9 dużych tablic LED do końca 2025 roku oraz zapewnić jego funkcjonowanie w pełnym zakresie przez 12 miesięcy od startu. Zgodnie z dokumentacją, nowe tablice pojawią się m.in. w Pruszkowie, Nadarzynie, Brwinowie, Lesznie i Grodzisku Mazowieckim.
Przetarg przewiduje również szeroki zakres opcji realizacyjnych, możliwych do uruchomienia w latach 2026–2027. Obejmują one m.in. zakup maksymalnie 32 dodatkowych dużych tablic, do 40 mniejszych tablic typu „MINI”, 750 gablot, a także wyposażenie 40 autobusów w systemy zliczania pasażerów.
Tablice mają być w technologii LED lub e-papieru, zasilane bateryjnie lub sieciowo, z opcją wyświetlania informacji o liniach GPA oraz innych operatorów – w tym Warszawskiego Transportu Publicznego, np. linii 817 i N85. Integracja systemów ma zapewnić jednolity przekaz dla pasażera, niezależnie od organizatora transportu.
System SDIP
W nowym systemie znajdzie się także zapewnienie działania SDIP dla floty aż 167 autobusów – co ma związek z planowanym przez GPA rozwojem siatki połączeń od stycznia 2026 roku. Już w sierpniu ogłoszone zostaną konsultacje społeczne w sprawie nowego Planu Transportowego GPA i zmian w rozkładach jazdy.
Zamawiający wskazał, że na przystankach objętych tablicami zostanie zapewniony otwarty dostęp do danych rozkładowych w czasie rzeczywistym, a integracja z zewnętrznymi systemami (np. aplikacjami komercyjnymi) będzie możliwa dzięki standardowi GTFS RT.
W przetargu zastosowano ocenę ofert na podstawie następujących kryteriów:
✅ Cena brutto – 60%
✅ Funkcjonalność i jakość rozwiązań technicznych – 40%
Punkty techniczne będą przyznawane m.in. za jakość ekranów, odporność na warunki atmosferyczne, zasilanie, interfejs użytkownika oraz dostępność danych dla systemów zewnętrznych. Przetarg prowadzony jest zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, jednak nie podlega dyrektywie 2014/25/UE, ponieważ nie dotyczy sektorów gospodarki wodnej, energetycznej, transportowej ani usług pocztowych w ujęciu unijnym.
Dokładna dokumentacja przetargowa dostępna jest na stronie: 👉 https://platformazakupowa.pl/transakcja/863495
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze