Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK wprowadzają nowe wytyczne zwiększające efektywność i bezpieczeństwo ruchu kolejowego

inforail
16.04.2025 10:30
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe wprowadzają nowe regulacje, które umożliwiają bezpieczniejsze prowadzenie prac na torach

Dzięki nowym rozwiązaniom ruch pociągów obok prowadzonych robót będzie możliwy z wyższymi prędkościami,
co przyczyni się do większej przepustowości torów w trakcie prowadzenia prac inwestycyjnych oraz utrzymaniowych.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie cele przyświecają wprowadzeniu nowych wytycznych przez Polskie Linie Kolejowe SA dotyczących zabezpieczenia miejsca robót na torach?
  2. Jakie środki techniczne przewidują nowe regulacje w zależności od prędkości pociągów poruszających się po sąsiednim torze?
  3. W jaki sposób nowe wytyczne wpłyną na przepustowość torów oraz prowadzenie ruchu kolejowego podczas robót?

Nowe wytyczne

W trosce o poprawę bezpieczeństwa i sprawności prowadzenia ruchu kolejowego, Polskie Linie Kolejowe SA wprowadziły nowe wytyczne zabezpieczenia miejsca robót wykonywanych na torze zamkniętym podczas prowadzenia ruchu pojazdów kolejowych po sąsiednim torze czynnym ,,Id-18”. Nowo przyjęte zasady mają na celu zapewnienie wyższego poziomu bezpieczeństwa dla pracowników wykonujących prace torowe oraz pociągów przejeżdżających obok prowadzonych prac.

Zgodnie z nowymi wytycznymi, od wykonawców wymagane będzie zastosowanie odpowiednich systemów ostrzegania lub wygrodzeń w rejonie robót. Wytyczne definiują jakie zabezpieczenia techniczne będą wymagane w zależności od prędkości poruszania się pociągów po sąsiednim torze. Zastosowanie odpowiednich zabezpieczeń umożliwi prowadzenie ruchu obok miejsc prowadzenia robót z prędkościami nawet do 200 km/h.

W ramach nowych wytycznych rozszerzono wykaz sposobów ostrzegania i wygrodzenia o systemy ostrzegania bazujące na danych z systemu ETCS (SOETCS) oraz inne sposoby zabezpieczenia miejsca robót wynikające z wewnętrznych uregulowań PLK SA.

Dzięki tym zmianom, w trakcie prowadzenia prac inwestycyjnych i utrzymaniowych, możliwe będzie efektywniejsze wykorzystanie dostępnych torów, co przyczyni się do większej przepustowości oraz mniejszego zakłócania regularnego ruchu pociągów.

Nowe wytyczne to kolejny krok w dążeniu do zwiększenia parametrów przepustowości oraz bezpieczeństwa w polskim systemie kolejowym. Polskie Linie Kolejowe SA nieustannie wdrażają innowacyjne rozwiązania, które wpływają na rozwój infrastruktury kolejowej oraz poprawę jakości usług transportowych.

Komentarze