Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Środa Śląskiej odrzuca ofertę MMI i wybiera po raz pierwszy autobusy Yutonga. Od Busnex

infobus
10.05.2025 15:02
0 Komentarzy

9 maja 2025 roku Gmina Środa Śląska ogłosiła wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na dostawę dwóch autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI.

Projekt pod nazwą „Zakup 2 zeroemisyjnych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania autobusów elektrycznych w celu poprawy funkcjonowania transportu zbiorowego dla mieszkańców gminy Środa Śląska” ma dofinansowanie z CUPT-KPO. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto złożył oferty w przetargu na elektrobusy dla Środy Śląskiej
  2. Dlaczego oferta MMI została odrzucona
  3. Jakie parametry techniczne muszą spełniać autobusy według SWZ
Yutong E9 dla mieszkańców Środy – MMI z ofertą odrzuconą
Yutong E9 dla mieszkańców Środy – MMI z ofertą odrzuconą

Dwie oferty

Postępowanie dotyczy zakupu dwóch zeroemisyjnych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI (długość od 8 do 9,5 metra) wraz z kompletną infrastrukturą do ich ładowania. Przetarg przyciągnął dwie oferty:

MMI Sp. z o.o. z ceną 4.671.540 PLN brutto (3.798.000 PLN netto), czyli 1.890.000 PLN netto za jeden autobus Iveco-MMI Thesi. Propozycja ta została odrzucona. Powodem była niezgodność treści oferty z wymaganiami SWZ, dotycząca niewystarczającego okresu gwarancji dostępności komponentów baterii – 12 zamiast wymaganych 15 lat.

Z kolei oferta Busnex Poland wyniosła 4.674.000 PLN brutto (3.800.000 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za autobus Yutong E9 na poziomie 1.900.000 PLN netto.

Propozycja ta idealnie wpisała się też w budżet zamówienia wynoszący 5.658.000 PLN brutto (4.600.000 PLN netto).

Analiza ofert wskazuje, że obie propozycje były zbliżone cenowo, ale tylko Busnex zapewnił pełną zgodność z wymaganiami technicznymi i formalnymi. Różnica 10.000 PLN netto na jednostce okazała się nieistotna wobec braku formalnej poprawności oferty MMI. Oferta Busnexu zdobyła maksymalną liczbę punktów w każdym kryterium:

✅ Cena – 60 pkt
✅ Termin dostawy pojazdów – 5 pkt
✅ Czas naprawy układu napędowego – 5 pkt
✅ Czas naprawy kratownicy nadwozia/podwozia – 5 pkt
✅ Gwarancja układu napędowego – 10 pkt
✅ Gwarancja kratownicy nadwozia/podwozia – 10 pkt
✅ Zużycie energii – 5 pkt

Yutong E9 dla mieszkańców Środy – MMI z ofertą odrzuconą

Szczegóły techniczne i harmonogram

Zamawiane pojazdy muszą mieć pojemność minimum 50 pasażerów, z czego 23 na miejscach siedzących. Wymagany zasięg na jednym ładowaniu to co najmniej 250 km, przy bateriach o pojemności minimum 200 kWh.

Autobusy mają być niskopodłogowe na całej długości, z układem drzwi 1-2-0, klimatyzacją, systemem informacji pasażerskiej oraz portami USB. Dostawa nowych pojazdów planowana jest do 1 kwietnia 2026 roku, przy czym dodatkowe punkty przysługiwały za skrócony termin realizacji.

Więcej informacji o zamówieniu:
https://srodaslaska.logintrade.net/zapytania_email,191174,2743336dbc1ea75e45d7e4cb5acdeee4.html

Komentarze