Ryanair miał więcej pasażerów w październiku 2025. Wzrost ruchu – wzrost zysku
4 listopada 2025 r. Ryanair ogłosił dane za październik i pierwsze półrocze roku finansowego FY26, potwierdzając kontynuację wzrostowego trendu. W październiku linia przewiozła 19,2 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 5% rok do roku.
Do tego Ryanair ma za sobą wyjątkowo silne półrocze, notując rekordowe wyniki finansowe i operacyjne.
Rozkład lotu:
- Ilu pasażerów przewiózł Ryanair w październiku 2025 roku?
- Ile samolotów liczy flota Ryanaira na koniec września 2025 roku?
- Jaki cel liczby pasażerów rocznie Ryanair chce osiągnąć do 2034 roku?

Dzięki dobrej kondycji finansowej, szerokiemu programowi hedgingowemu, niskim kosztom kapitałowym i elastycznemu podejściu do alokacji połączeń, linia skutecznie umacnia pozycję lidera niskokosztowego rynku europejskiego.
Październik 2025
W pierwszym półroczu FY26 Ryanair przewiozła rekordowe 119 mln pasażerów, notując jednocześnie 13% wzrost przychodów do 9,82 mld euro. Głównym motorem były wyższe średnie ceny biletów (+13%) oraz rosnący przychód z usług dodatkowych (+6%). Jednocześnie udało się utrzymać koszty jednostkowe na niemal niezmienionym poziomie (+1%), m.in. dzięki korzystnym hedgingom paliwowym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Flota Grupy liczyła na koniec września 636 samolotów, w tym 199 B737 Gamechanger. W samym październiku dołączyło 5 kolejnych – docelowo do marca 2026 Ryanair chce mieć w barwach wszystkie 210 maszyn tej serii, które zużywają mniej paliwa i emitują o 16% mniej CO₂. Trwają też przygotowania do odbioru pierwszych MAX-10 – 15 egzemplarzy ma trafić do linii już wiosną 2027.
Ryanair deklaruje chęć zwiększenia liczby pasażerów w całym FY26 do 207 mln. W kolejnych latach przewoźnik planuje osiągnąć 300 mln pasażerów rocznie do 2034 roku, wspierając się szerokim programem inwestycyjnym, tanią flotą, rekrutacją załóg i relokacją połączeń na bardziej przyjazne podatkowo rynki (np. Albania, Włochy, Szwecja).
W tle rosnącego ruchu i rekordowych wyników finansowych Ryanair krytykuje działania Komisji Europejskiej. Według CEO Michaela O’Leary’ego UE nie wdraża zaleceń raportu Draghi’ego z 2024 r., nie reformuje strefy kontrolerów lotów i zamiast ułatwiać konkurencyjność, generuje nowe regulacje utrudniające działalność tanich linii.
ESG i flota
Ryanair podkreśla, że stale inwestuje w ekologiczne rozwiązania. Do floty dołączają samoloty z nowoczesnymi silnikami LEAP-1B, a retrofit wingletów objął już 60% B737NG. W perspektywie końca 2026 roku mają zostać zmodernizowane wszystkie 409 maszyny tego typu. W ramach zwiększania odporności operacyjnej przewoźnik kupił też 30 zapasowych silników LEAP o wartości 500 mln






Komentarze