PKM Gdynia podpisało umowę na stacje ładowania dla pierwszych elektrobusów
5 czerwca 2025 r. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Gdyni podpisało umowę na zaprojektowanie i kompleksową budowę stanowisk ładowania autobusów elektrycznych.
Kontrakt jest elementem szerszego projektu obejmującego rozwój bezemisyjnego transportu publicznego w mieście. O samym zamówieniu autobusów elektrycznych od Solarisa pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Gdzie zostanie zainstalowana pantografowa ładowarka 400 kW dla elektrobusów w Gdyni?
- Ile ładowarek typu plug-in przewiduje kontrakt podpisany przez PKM Gdynia?
- Jakie były trzy główne kryteria oceny ofert w przetargu na budowę infrastruktury ładowania?
Ładowarki do trzech elektrobusów
Zamówienie dotyczy Gdyni i obejmuje realizację infrastruktury ładowania dla pierwszych trzech elektrobusów kupowanych przez PKM. W ramach kontraktu przewidziano budowę trzech ładowarek typu plug-in o mocy 60 kW – w tym jednej dwustanowiskowej – na terenie zajezdni przy ul. Chwaszczyńskiej 169, a także jednej ładowarki pantografowej 400 kW na pętli przy ul. Nowowiczlińskiej 33.
Zadaniem wykonawcy jest przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej oraz realizacja prac budowlano-instalacyjnych, w tym dostawa urządzeń i ich uruchomienie. Wykonawca ma na to 12 miesięcy. Inwestycja jest częścią projektu pn. „Rozwój elektrycznego transportu publicznego w Gdyni”, finansowanego ze środków KPO i funduszu rozwojowego. PKM Gdynia, który do tej pory nie posiadał własnych ładowarek, nadrabia zaległości względem siostrzanej spółki PKA i przygotowuje zaplecze pod uruchomienie linii 147 i 171 z taborem elektrycznym.
Cztery oferty
W postępowaniu przetargowym złożono cztery oferty. Najkorzystniejszą złożyła Arinea Sp. z o.o., która zadeklarowała realizację zamówienia za 1.913.090,14 PLN brutto (1.555.360,28 PLN netto). Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 2.558.400,00 PLN. Ostateczna cena wybranej oferty pozwala więc zachować znaczącą rezerwę w budżecie.
Wśród konkurentów znalazły się m.in. Zakład Automatyki i Urządzeń Pomiarowych AREX Sp. z o.o. z ofertą 2.015.232,00 PLN brutto, Arinea Sp. z o.o. – 2.353.100,87 PLN brutto, TSG Polska Sp. z o.o. – 2.896.985,03 PLN brutto oraz ZPUE S.A. – 3.248.184,00 PLN brutto. Ostatecznie najniższa oferta przegrała z droższą propozycją, ale najkorzystniejszą pod kątem pozacenowych kryteriów.
Zakup infrastruktury ładowania łączy się bezpośrednio z wcześniej planowanym nabyciem trzech elektrobusów. Biorąc pod uwagę wartość kontraktu i zakres prac (cztery ładowarki), jednostkowy koszt netto jednego punktu ładowania wynosi 388.840 PLN netto.
Decyzja o wyborze oferty została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ Cena – 60%
✅ Okres gwarancji i rękojmi – 20%
✅ Sprawność energetyczna oferowanych stacji ładowania – 20%
Termin realizacji umowy wynosi 12 miesięcy – gotowa infrastruktura powinna być oddana do użytku najpóźniej do połowy 2026 roku. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1052389
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze