Inowrocław chce kupić dla MPK elektrobusy MINI i MIDI od jednego dostawcy. Analiza SWZ
Trwa przetarg nieograniczony na dostawę czterech autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania dla Inowrocławia. Będą to pojazdy klasy I kategorii MINI i MIDI.
Zamówienie realizowane będzie w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021–2027 z dofinansowaniem z EFRR. O ogłoszeniu tego przetargu pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Ostatni przetarg, ale na autobusy MAXI wygrał Solaris. Jak będzie tym razem? Przechodzimy do analizy SWZ.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych chce kupić Inowrocław w trwającym przetargu?
- Jakie dwa typy ładowania będą zastosowane w autobusach MIDI?
- Jakie jest minimalne wymagane zużycie energii elektrycznej, by zdobyć maksymalną liczbę punktów w ocenie ofert?
Kryteria oceny ofert
Miasto przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierować następującymi kryteriami: ceną (60%), parametrami technicznymi nadwozia (15%), parametrami technicznymi układu napędowego (25%). W przypadku parametrów technicznych nadwozia komplet punktów można uzyskać za:
- największa liczba miejsc pasażerskich – 40 pkt,
- najniższe zużycie energii elektrycznej – 40 pkt,
- poszycie wraz z dachem ze stali odpornej na korozję– nierdzewnej 1.4003 wg PNEN-10088, lub aluminium – 20 pkt.
Z kolei w parametrach technicznych układu napędowego punktowane są:
- pojemność baterii – dla autobusu 8,8 m – powyżej 180 kWh, dla autobusu 10,8 m – powyżej 250 kWh – 50 pkt,
- maksymalna moc jednostki napędowej elektrycznej dla autobusu 8,8 m – powyżej 100 kW, dla autobusu 10,8 m – powyżej 150 kW – 20 pkt,
- silnik trakcyjny centralny – 30 pkt.
Specyfikacja techniczna
Zamawiane autobusy mają mieć długość od 7,5 do 8,8 m (MINI) i od 9,00 do 10,8 m (MIDI), szerokość od 2,4 do 2,55 m, wysokość max. 3,35 m. Będą wyposażone w drzwi w układzie 2-2-0 lub 1-2-0 (MINI) oraz 2-2-2 lub 1-2-2 (MIDI).
Dopuszczalne są rozwiązania napędu poprzez zastosowanie jednego lub wielu silników elektrycznych z zastrzeżeniem, że moc uzyskana zagwarantuje pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim. W układzie napędowym musi być zastosowany system odzyskiwania energii z hamowania. Moc silnika/silników ma wynosić minimum 100 kW (MINI) i 150 kW (MIDI).
Magazyn energii musi zapewnić zdolność przejechania autobusu przez co najmniej 250 km bez ładowania. Wymagana pojemność magazynów energii elektrycznej to min. 180 kWh (MINI) i 250 kWh (MIDI). Ładowanie baterii odbywać się będzie poprzez system plug-in, a w autobusach MIDI dodatkowo przez pantograf.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach przeznaczonych do komunikacji miejskiej – np. typu Ster MX lub równoważnych. Mają mieć tapicerkę według wzoru zamawiającego. Dla kierowców przewidziano kabinę wydzieloną, zamkniętą, klimatyzowaną, wyposażoną w zamykane drzwi do przestrzeni pasażerskiej oraz okno do sprzedaży biletów. W środku znajdzie się fotel z wielopołożeniową możliwością regulacji siedziska i oparcia z podłokietnikiem zawieszony pneumatycznie z możliwością obrotu celem ułatwienia wyjścia kierowcy. Ponadto, prowadzący pojazd będzie mógł korzystać m.in. z: kasetki na pieniądze oraz bilety, radia z MP3, wejścia USB.
Tablice kierunkowe mają być wykonane w technologii LED w kolorze białym, z wyjątkiem tylnej, która będzie w kolorze bursztynowym. W środku pojazdu znajdą się dwie tablice wewnętrzne wykonane na bazie matrycy LCD z podświetleniem LED o wielkości ekranu minimum 22″. Mają one pokazywać numer linii, kierunek, czas i aktualny przystanek oraz wyświetlać wizualizację trasy lub materiały multimedialne. Ponadto, pojazdy będą wyposażone w system głośnomówiący zapowiadający kolejne przystanki, monitoring, gniazda USB oraz bezprzewodowy Internet.
Podsumowanie
Na pierwszy plan wysuwa się brak podziału zamówienia na części. Co za tym idzie, zamawiający wymaga, aby wszystkie autobusy (MINI i MIDI) dostarczył ten sam – jeden dostawca. Najwięksi producenci nie posiadają w swoim autobusowym portfolio elektrobusów klasy MINI. Kto zatem zostaje? Takie pojazdy posiada wielu chińskich producentów, np. Yutong. I właśnie takiego egzotycznego pojedynku ofert można się spodziewać w tym postępowaniu. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 30 czerwca.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://inowroclaw.ezamawiajacy.pl/pn/inowroclaw/demand/notice/public/168647/details
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze