Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Płock chce zmodernizować pętlę autobusową na Podolszycach. Zaprojektuj i wybuduj

infotrans
11.09.2025 16:08
0 Komentarzy

Miasto Płock ogłosiło przetarg na kompleksową przebudowę jednego z kluczowych węzłów przesiadkowych w mieście – pętli autobusowej przy Alei Jana Pawła II w dzielnicy Podolszyce.

Inwestycja zostanie zrealizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”, w ramach większego projektu „Budowa i przebudowa infrastruktury transportu publicznego na terenie miasta Płocka”. Projekt ten ma na celu poprawę dostępności, funkcjonalności i estetyki transportu zbiorowego w jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów Płocka.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy ogłoszono przetarg na przebudowę pętli autobusowej przy Alei Jana Pawła II w Płocku?
  2. Do którego dnia i godziny można składać oferty w tym postępowaniu?
  3. Jak długo (maksymalnie) ma potrwać realizacja inwestycji od momentu podpisania umowy?
Płock planuje modernizację pętli autobusowej na Podolszycach. Przetarg „zaprojektuj i wybuduj” ogłoszony
Płock planuje modernizację pętli autobusowej na Podolszycach. Przetarg „zaprojektuj i wybuduj” ogłoszony

Zakres przetargu

Przetarg został ogłoszony 25 sierpnia 2025 roku przez Miejski Zarząd Dróg w Płocku. Termin składania ofert upływa 12 września 2025 r. o godzinie 10:00. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych (art. 275 pkt 2), a oferty należy składać elektronicznie na platformie zakupowej urzędu.

Zamówienie obejmuje zarówno opracowanie dokumentacji projektowej, jak i wykonanie robót budowlanych. Realizacja ma potrwać maksymalnie 24 miesiące od daty podpisania umowy. Minimalny okres gwarancji będzie jednym z kryteriów oceny ofert (40% wagi), obok ceny (60%).

Zamówienie obejmuje nie tylko przebudowę samej pętli autobusowej, ale także układu drogowego w rejonie ulicy Nowickiego oraz budowę ronda poprawiającego płynność ruchu w obrębie Alei Jana Pawła II. Kluczowe elementy planowanej inwestycji to:

  • nowa pętla autobusowa o poprawionej geometrii i nawierzchni,
  • nowe stanowiska postojowe dla autobusów i samochodów osobowych,
  • rozbudowa chodników, ścieżek rowerowych oraz infrastruktury towarzyszącej,
  • przebudowa przyległych ulic i skrzyżowań, w tym budowa ronda,
  • budowa i modernizacja wiat przystankowych,
  • wdrożenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej,
  • poprawa dostępności dla osób z niepełnosprawnościami,
  • rozbudowa zieleni miejskiej w otoczeniu pętli.
Płock planuje modernizację pętli autobusowej na Podolszycach. Przetarg „zaprojektuj i wybuduj” ogłoszony

Finansowanie i kontekst strategiczny

Szczególne znaczenie przypisano wyposażeniu przystanków w nowoczesne i przyjazne rozwiązania: tablice informacyjne LED, gabloty, stojaki rowerowe, biletomaty i oświetlenie solarne. Przystanki będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz niewidomych i słabowidzących.

Realizacja inwestycji finansowana będzie ze środków własnych miasta oraz z dofinansowania unijnego. Projekt jest częścią większego planu modernizacji infrastruktury transportu publicznego, realizowanego w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027” – Priorytet III: Fundusze Europejskie na rozwój mobilności miejskiej.

– Kolejny nasz projekt rozwoju mobilności miejskiej otrzymał rekomendację na dofinansowanie ze środków unijnych. Zdobyliśmy ich prawie 20 mln zł. Będziemy mieli nowe wiaty, biletomaty i pętlę autobusową na Podolszycach Południe – informuje prezydent Płocka Andrzej Nowakowski.

Szacunkowy koszt całej inwestycji to około 29 milionów złotych, z czego blisko 20 milionów złotych pochodzić będzie z funduszy europejskic

Przebudowa pętli Podolszyce to jeden z elementów systemowego podejścia miasta do poprawy komfortu i atrakcyjności transportu zbiorowego. Władze miasta deklarują, że inwestycja przyczyni się do:

  • zwiększenia liczby pasażerów komunikacji miejskiej,
  • skrócenia czasu przesiadek i poprawy punktualności kursów,
  • zmniejszenia zatłoczenia dróg przez prywatne samochody,
  • obniżenia emisji spalin dzięki lepszej organizacji ruchu i inwestycjom w nowoczesną infrastrukturę.

Po wyłonieniu wykonawcy, pierwszym etapem będzie przygotowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie wszystkich wymaganych pozwoleń. Prace budowlane powinny rozpocząć się w 2026 roku, a zakończenie inwestycji planowane jest do końca 2027 roku.

Komentarze