Korean Air z rekordowym zamówieniem – 103 nowe Boeingi trafią do floty przewoźnika
Korean Air ogłosił zamiar zakupu aż 103 nowoczesnych samolotów Boeinga, co będzie największym zamówieniem w historii południowokoreańskiego przewoźnika i jednocześnie największym kontraktem na samoloty szerokokadłubowe złożonym kiedykolwiek przez azjatycką linię lotniczą.
Transakcja wpisuje się w strategię modernizacji floty oraz przygotowania do pełnej integracji operacyjnej z Asiana Airlines.
Rozkład lotu:
- Ile samolotów Boeing planuje kupić Korean Air w ramach nowego zamówienia?
- Jakie modele samolotów obejmuje rekordowy kontrakt Korean Air?
- Z jaką linią lotniczą Korean Air łączy swoją działalność w najbliższych latach?
Największe zamówienie w historii Korean Air
Umowa obejmuje:
- 20 Boeingów 777-9,
- 25 Boeingów 787-10,
- 50 Boeingów 737-10,
- 8 frachtowców 777-8F.
To pierwsze w historii zamówienie Korean Air na model 777-8 Freighter, który uchodzi za najwydajniejszy dwusilnikowy samolot cargo na świecie. Po sfinalizowaniu kontraktu księgi zamówień przewoźnika powiększą się do 175 samolotów.
Modernizacja floty i efektywność operacyjna
Walter Cho, prezes i dyrektor generalny Korean Air, podkreślił, że decyzja ta stanowi kluczowy krok w procesie transformacji przewoźnika:
„Pozyskanie tych nowej generacji maszyn jest fundamentem naszej strategii modernizacji floty. Zapewnią one znaczące oszczędności w zużyciu paliwa i poprawią komfort podróży. To także ważny element przygotowań do fuzji z Asiana Airlines, który wzmocni naszą pozycję w globalnym rynku lotniczym.”
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Według Boeinga zamówienie będzie wspierało ok. 135 tys. miejsc pracy w USA, a dostawy pozwolą Korean Air rozwijać siatkę połączeń zarówno pasażerskich, jak i towarowych.
Nowa generacja samolotów
- 777-9 – do 426 pasażerów, zasięg 13 510 km, o 20% mniejsze zużycie paliwa względem poprzedników.
- 787-10 – do 336 pasażerów, zasięg 11 730 km.
- 737-10 – największy wariant rodziny 737 MAX, do 230 pasażerów, zasięg 5 740 km, najniższy koszt na fotel w segmencie wąskokadłubowym.
- 777-8F – największy i najbardziej wydajny frachtowiec dwusilnikowy na świecie, 30% lepsza efektywność paliwowa od starszych konstrukcji.
Globalne znaczenie
Stephanie Pope, prezes Boeing Commercial Airplanes, wskazała, że zamówienie to symbol partnerskiej współpracy:
„Jesteśmy zaszczyceni, że możemy wspierać Korean Air w tej historycznej decyzji. To potwierdza wartość naszej oferty oraz rolę, jaką Boeing odgrywa w rozwoju globalnej floty.”
Korean Air już teraz eksploatuje 108 samolotów Boeinga (w tym 737, 747, 777 i 787), a także samodzielnie produkuje komponenty do maszyn amerykańskiego producenta – m.in. charakterystyczne końcówki skrzydeł Dreamlinera.
Rekordowe zamówienie podkreśla ambicje Korean Air, by po integracji z Asiana Airlines stać się jednym z najbardziej konkurencyjnych przewoźników na świecie, a jednocześnie liderem pod względem efektywności i nowoczesności floty.
Komentarze