Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Świdnica chce wymienić biletomaty przystankowe. Dzierżawa na prawie 4 lata

infotrans
11.07.2025 10:01
0 Komentarzy

Świdnica ogłosiła przetarg na dzierżawę 15 stacjonarnych urządzeń do sprzedaży biletów komunikacji miejskiej, z systemem nadzorującym i pełnym serwisem przez blisko cztery lata.

Postępowanie prowadzi Gmina Miasto Świdnica, a ogłoszenie pojawiło się 4 lipca 2025 roku. Świdnica inwestuje w nowoczesne biletomaty. Nowe urządzenia mają umożliwiać zakup biletów jednorazowych i okresowych świdnickiej komunikacji miejskiej, obsługiwać płatności bilonem, kartami, BLIK-iem i zbliżeniowo, a także oferować dotykowy ekran zapewniający wygodną obsługę w każdych warunkach.

Rozkład jazdy:

  1. Ile biletomatów planuje wydzierżawić Świdnica?
  2. Do kiedy mają zostać zamontowane i uruchomione wszystkie urządzenia?
  3. Jakie kryterium decyduje o wyborze oferty w przetargu?
Świdnicka komunikacja miejska na wakacje 2025
Świdnicka komunikacja miejska na wakacje 2025

15 biletomatów stacjonarnych w dzierżawie

Świdnickie zamówienie z 4 lipca dotyczy kompleksowej dzierżawy 15 stacjonarnych automatów do wnoszenia opłat za przejazdy autobusami, montowanych na wskazanych przystankach w mieście.

Planujemy wymienić wszystkie biletomaty w mieście, ponieważ obecne mają już 25 lat. Obecnie te biletomaty nie posiadają już części zamiennych. Tak naprawdę w nich już nastąpiła śmierć technologiczna. One się wiecznie psują, natomiast osoba, która je serwisuje, również ma już swoje lata i wielokrotnie nas informowała, że lada dzień przejdzie na emeryturę i nie będzie już miał kto serwisować tych biletomatów. Chciałby zaznaczyć, że biletomaty w dalszym ciągu są na drugim miejscu jeżeli chodzi o sprzedaż biletów komunikacji miejskiej w Świdnicy – na pierwszym miejscu są kasowniki, które są umiejscowione w autobusach MPK, na drugim miejscu w dalszym ciągu są biletomaty – tłumaczył Sławomir Kwiatkowski, dyrektor wydziału transportu Urzędu Miejskiego, podczas marcowego posiedzenia Rady Miejskiej w Świdnicy.

Tak wyglądają świdnickie biletomaty czas na emeryturę / fot. UM Świdnica
Tak wyglądają świdnickie biletomaty czas na emeryturę / fot. UM Świdnica

Przedmiotem zamówienia jest nie tylko dostawa i montaż urządzeń, ale również wdrożenie systemu nadzorującego ich pracę, serwisowanie i wsparcie techniczne przez 45 miesięcy od momentu uruchomienia. Automaty muszą zostać zamontowane do 31 marca 2026 roku, z pełnym uruchomieniem systemów nadzorczych również do tej daty. Po odbiorze potwierdzonym protokołem, dzierżawa będzie trwała niemal cztery lata – do końca obowiązywania umowy.

Urządzenia mają być w pełni funkcjonalne, gotowe do sprzedaży biletów komunikacji miejskiej, a ich obsługa oraz systemy będą zarządzane zdalnie przez wykonawcę. W przetargu nie dopuszczono ofert częściowych ani wariantowych.

Wykonawca pokrywa całość kosztów realizacji i utrzymania urządzeń – miasto nie planuje żadnych dodatkowych inwestycji. Sprzęt musi działać stabilnie i być gotowy do testów z udziałem Zamawiającego przed odbiorem końcowym. Zamawiający zastrzegł możliwość unieważnienia przetargu, jeśli środki publiczne na jego realizację nie zostaną przyznane. .

Na oferty zamawiający czeka do 13 sierpnia 2025 roku (godz. 9:00), a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

Cena – 100%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1138626

Komentarze