Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Puławy podnosi ceny biletów i wprowadza nową taryfę z pięcioma strefami

infotrans
11.03.2025 12:05
0 Komentarzy

Od maja 2025 roku pasażerowie MZK Puławy zapłacą więcej za bilety. Nowe stawki zatwierdzili radni miejscy, argumentując decyzję trudną sytuacją finansową przewoźnika oraz rosnącymi kosztami funkcjonowania komunikacji miejskiej. 

Podwyżki dotkną zarówno mieszkańców Puław, jak i pasażerów dojeżdżających do gmin ościennych.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są nowe ceny biletów w strefie miejskiej i podmiejskich?
  2. Jaki jest główny powód podwyżek cen biletów MZK Puławy?
  3. Jakie dodatkowe działania analizuje przewoźnik, aby poprawić swoją sytuację finansową?

Nowa taryfa

Przyjęta uchwała wprowadza podział na strefę miejską i cztery strefy podmiejskie, gdzie ceny będą uzależnione od liczby przejechanych kilometrów. Przykładowe nowe stawki:

  • Strefa miejska (Puławy):
    • 4,60 zł – bilet normalny w automacie lub elektroniczny
    • 5,00 zł – bilet kupiony u kierowcy
  • Strefa podmiejska I (np. Końskowola, Góra Puławska, Parchatka):
    • 5,20 zł – bilet normalny
    • 5,60 zł – u kierowcy
  • Strefa podmiejska II (np. Kazimierz Dolny, Janowiec, Gołąb, Żyrzyn):
    • 5,80 zł – bilet normalny
    • 6,20 zł – u kierowcy
  • Strefa podmiejska III (np. Bobrowniki, Cholewianka, Jeziorszczyzna):
    • 7,00 zł – bilet normalny

To znaczna podwyżka, biorąc pod uwagę, że obecnie bilet w Puławach kosztuje 3,80 zł, a od maja jego cena wzrośnie do 5 zł.

Dlaczego podwyżka?

Podwyżki wynikają z trudnej sytuacji finansowej MZK Puławy, który ma obecnie 16 mln zł skumulowanej straty. Prezes spółki Paweł Dadej, który objął stanowisko w 2024 roku, szuka sposobów na ograniczenie kosztów.

– Podwyżka cen biletów to jedno z działań, które mają poprawić kondycję finansową spółki. Jednak nie jest to jedyne rozwiązanie. Analizujemy też możliwość ograniczenia kursów na trasach o najmniejszym zainteresowaniu pasażerów – tłumaczy Paweł Dadej.

Podwyżkę zaproponowali włodarze gmin, które korzystają z usług MZK. Zamiast zwiększać rekompensaty dla przewoźnika o 27%, gminy zgodziły się na 20% podwyżkę, a resztę kosztów przerzucono na pasażerów. Jednak wzrost cen biletów o ponad 30% w przypadku niektórych stref może spowodować odpływ pasażerów do innych form transportu.

.

Komentarze