Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy oferty na Bydgoski Rower Aglomeracyjny 2026–2029: Orange najtańsze, BikeU najdroższe

infobike
15.12.2025 06:30
0 Komentarzy

12 grudnia 2025 r. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy otworzył oferty w przetargu na obsługę systemu Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w latach 2026–2029.

Postępowanie dotyczy trzyletniej umowy na nowy, czwartej generacji system rowerów miejskich, obejmujący także jednoślady ze wspomaganiem elektrycznym.

Rozkład jazdy:

  1. Ile ofert złożono w przetargu na obsługę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego?
  2. Które konsorcjum zaproponowało najniższą cenę mieszczącą się w budżecie miasta?
  3. Ile rowerów elektrycznych przewidziano w zamówieniu podstawowym systemu BRA?

Trzy oferty

Bydgoskie postępowanie zostało wszczęte 23 października 2025 r., Przetarg dotyczy uruchomienia i utrzymania systemu BRA w latach 2026–2029. Zamówienie podstawowe obejmuje 70 stacji rowerowych, 560 rowerów standardowych oraz 140 rowerów elektrycznych. Dodatkowo przewidziano prawo opcji na 30 kolejnych stacji, 100 rowerów standardowych i 50 elektrycznych. Każdy z wykonawców zaoferował także po 50 rowerów standardowych ponad wymagane minimum. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy przeznaczył na sfinansowanie zakresu podstawowego kwotę 16.523.770,80 PLN brutto.

W postępowaniu złożono trzy oferty.

  • Najniższą cenowo przedstawiło konsorcjum Orange Polska S.A. i Roovee S.A., które zaproponowało 15.553.705,85 PLN brutto za całość wraz z opcją, w tym 10.781.127,68 PLN brutto za zamówienie podstawowe oraz 4.772.578,17 PLN brutto za opcję. To jedyna oferta mieszcząca się w budżecie zamawiającego. Jej mocną stroną jest także deklarowana pojemność akumulatorów 720 Wh w rowerach elektrycznych oraz rozbudowany system IoT oparty na kartach M2M, pozwalający na zaawansowaną analizę danych o ruchu rowerowym.
  • Druga pod względem ceny była propozycja Nextbike Polska S.A., opiewająca łącznie na 17.604.015,84 PLN brutto, z czego 12.509.370,60 PLN brutto dotyczy zamówienia podstawowego, a 5.094.645,24 PLN brutto opcji. Oferta ta przekracza budżet miasta o około 1,08 mln PLN brutto w części podstawowej. Nextbike zadeklarował również akumulatory 720 Wh oraz 7-godzinny czas reakcji na uszkodzony rower.
  • Najdroższą ofertę złożył dotychczasowy operator systemu, czyli BikeU sp. z o.o., wyceniając kontrakt na 18.675.992,82 PLN brutto łącznie z opcją, w tym 15.250.000,02 PLN brutto za zakres podstawowy i 3.425.992,80 PLN brutto za opcję. To propozycja wyraźnie przekraczająca budżet zamawiającego. Jej słabszym elementem, w porównaniu z konkurencją, jest także niższa deklarowana pojemność akumulatorów, wynosząca 691,20 Wh.

Co dalej?

Wszystkie oferty przewidują identyczny, 7-godzinny czas reakcji na uszkodzony rower oraz dodatkowe 50 rowerów standardowych ponad minimum. Różnice między propozycjami dotyczą przede wszystkim ceny oraz parametrów technicznych rowerów elektrycznych.

System BRA ma wystartować w nowej formule od marca 2026 r. i oznacza przejście na rowery czwartej generacji, bez klasycznych stacji dokujących. Jednoślady będą wyposażone w GPS i mechanizm blokowania, a wypożyczenie i zwrot możliwe będą w wyznaczonych strefach. Nowością będzie także możliwość odpłatnego pozostawienia roweru poza stacją oraz droższe taryfy dla rowerów elektrycznych.

Szczegółowe informacje o postępowaniu dostępne są na platformie zakupowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1177225

Komentarze