Wrocław buduje nowoczesne minicentrum komunikacyjne. Jest wykonawca
 
Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetarg na przebudowę ważnego punktu komunikacyjnego u zbiegu ulic Dubois i Drobnera. Zwycięską ofertę, wartą 41,65 mln zł, złożyła wrocławska spółka Pro-Tra Building.
Inwestycja całkowicie odmieni oblicze tego miejsca, które dziś uchodzi za jedno z najmniej funkcjonalnych skrzyżowań przesiadkowych w mieście.
Rozkład jazdy:
- Jakie najważniejsze zmiany zajdą w układzie przystanków i torowiska na skrzyżowaniu Dubois-Drobnera po przebudowie?
- W jaki sposób inwestycja poprawi komfort podróży i przesiadek dla pasażerów komunikacji miejskiej?
- Jakie elementy zieleni i infrastruktury rowerowej przewidziano w ramach modernizacji węzła przesiadkowego?
Nowy układ torów i przystanków
Obecny układ przystanków „Dubois”, rozproszonych aż w czterech lokalizacjach, nie zapewnia wygodnej komunikacji ani dla pasażerów, ani dla pieszych i rowerzystów. Projekt zakłada przebudowę torowiska i jezdni w taki sposób, by powstały szerokie perony autobusowo-tramwajowe. Będą one na tyle długie, by jednocześnie mogły się przy nich zatrzymać dwa tramwaje, dwa autobusy albo tramwaj i autobus. Dzięki temu przesiadka z jednego środka transportu do drugiego będzie możliwa bez zmiany peronu.
 
 
Prace pod ziemią i na powierzchni
Inwestycja nie ograniczy się do układu drogowo-torowego. Zaplanowano szeroki zakres robót związanych z przebudową infrastruktury podziemnej – sieci energetycznych, gazowych, wodociągowych, kanalizacyjnych oraz telekomunikacyjnych. Jak zapowiadają przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji, prace będą prowadzone intensywnie i obejmą także XIX-wieczne instalacje.
Zielone zmiany i nowa infrastruktura
Projekt zakłada także stworzenie przyjaznej przestrzeni publicznej. Wzdłuż torów i na peronach posadzone zostanie 19 drzew, a także niemal trzy tysiące krzewów, pnączy i traw ozdobnych. W rejonie skrzyżowania pojawią się ogrody deszczowe i nasadzenia róż. Powstaną też nowe drogi rowerowe połączone z trasami na ulicach Pomorskiej i Dubois oraz dodatkowe przejście dla pieszych przy ulicy Cybulskiego.
 
 
Terminy i organizacja ruchu
Wykonawca będzie miał 18 miesięcy na realizację inwestycji. Na czas robót ruch samochodowy będzie odbywał się w ograniczonym korytarzu, a tramwaje nie będą kursować w tym rejonie przez około 14 miesięcy. Prace mają rozpocząć się w okresie wakacyjnym.
Przebudowa skrzyżowania Dubois-Drobnera ma stworzyć nowoczesne minicentrum przesiadkowe, które stanie się bramą do Nadodrza, a jednocześnie poprawi komfort i bezpieczeństwo pasażerów komunikacji miejskiej oraz pieszych i rowerzystów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
- 
		
Subskrypcja na 12 m-cy
 1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok
- 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
 1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok
- 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
 do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok
- 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
 do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok
- 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
 bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
 
 
 
                             
                             
                             
			 
			 
			 
			 
			
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Komentarze