Latem Warszawa uruchomi nową linię tramwajową nr 19. Trwają już testy
Tory tramwajowe na ul. Św. Bonifacego już gotowe. Dziś (12 maja 2025 roku) w ramach ćwiczeń testował je pierwszy wagon. Kiedy tylko zakończą się prace przy budowie sieci trakcyjnej, trasa na Stegny zostanie otwarta.
Stanie się to już latem – wówczas na torach pojawi się nowa linia nr 19, która połączy Dolny Mokotów z Dworcem Centralnym.
Rozkład jazdy:
- Kiedy planowane jest uruchomienie nowej linii tramwajowej nr 19 na trasie Stegny – Dworzec Centralny?
- Jakie zespoły uczestniczyły w ćwiczeniach operacyjnych Tramwajów Warszawskich na budowie trasy tramwajowej na Stegnach?
- Jakie cele miały ćwiczenia operacyjne przeprowadzone na budowie trasy tramwajowej na Stegnach?
Co ćwiczyli tramwajarze?
W poniedziałek, 12 maja, na budowie trasy tramwajowej na Stegnach odbyły się kompleksowe ćwiczenia operacyjne Tramwajów Warszawskich. W wydarzeniu wzięły udział wszystkie najważniejsze zespoły odpowiedzialne za utrzymanie i bezpieczeństwo infrastruktury tramwajowej w stolicy: pogotowia sieciowe, pogotowia torowe, specjalistyczne pogotowie Unimog oraz pogotowia dźwigowe, a także instruktorzy nadzoru ruchu, którzy pełnili funkcję koordynatorów całej operacji.
Celem ćwiczeń jest nie tylko sprawdzenie gotowości technicznej poszczególnych jednostek, ale przede wszystkim praktyczne przećwiczenie współpracy między służbami – w warunkach możliwie najbardziej zbliżonych do realnych sytuacji awaryjnych. Zespoły wspólnie reagowały na symulowane incydenty, wymagające szybkiego usunięcia awarii, przywrócenia przejezdności torowiska oraz bezpiecznego prowadzenia ruchu tramwajowego. Ćwiczono m.in. ciągnięcie czy podnoszenie wagonu.
Ćwiczenia służą także polepszaniu komunikacji pomiędzy poszczególnymi zespołami, usprawnianiu działania w sytuacjach kryzysowych oraz zwiększenie tempa reakcji na zdarzenia mające wpływ na ciągłość ruchu tramwajowego.
Linia nr 19
Dzisiejszy wjazd tramwaju na Św. Bonifacego – na razie bez zasilania z sieci trakcyjnej – jest ważny także z innych względów. To przedostatni krok do otwarcia nowego odcinka sieci tramwajowej w stolicy. Układ torowy na trasie na Stegny jest w dużej mierze gotowy, a w czerwcu podłączona ma zostać sieć trakcyjna.
Odnoga na Stegny (to część trasy do Miasteczka Wilanów) zostanie uruchomiona latem. Wówczas na tory wyjedzie nowa linia tramwajowa nr 19, która połączy pętlę na Św. Bonifacego – i tym samym Dolny Mokotów – z Dw. Centralnym i ciągiem al. Jana Pawła II.
Projekt „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą – Faza II” został dofinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 i stanowi operację o znaczeniu strategicznym. Koszt całkowity projektu to 2 058 985 636,54 zł, z czego dofinansowanie wynosi 900 mln zł.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze