Wrocław: Mijanka tramwajowa na ul. Przyjaźni już działa. Testy wypadły pozytywnie
Weekendowe testy nowej mijanki tramwajowej na ul. Przyjaźni zakończyły się pozytywnym wynikiem. Próby przeprowadzone w ubiegłą sobotę potwierdziły, że system sterowania ruchem tramwajów działa prawidłowo w różnych wariantach obciążenia ruchem.
Dzięki temu od poniedziałku 15 grudnia mijanka jest już wykorzystywana w normalnym ruchu liniowym.
Rozkład jazdy:
- Jakie były cele weekendowych testów mijanki tramwajowej na ul. Przyjaźni i w jaki sposób je przeprowadzono?
- Jakie zmiany w organizacji ruchu tramwajowego przynosi uruchomienie mijanki w rejonie przystanku „Sąsiedzka”?
- W jaki sposób nowa infrastruktura wpłynie na płynność kursowania linii tramwajowych nr 7 i 17 w kierunku Kleciny?
Testy systemu sterowania ruchem tramwajów
Podczas sobotnich testów wykonawca inwestycji oraz nadzór ruchu MPK sprawdzali działanie systemu sterującego przejazdami na jednotorowym odcinku torowiska pomiędzy pętlą na Klecinie a skrzyżowaniem ul. Przyjaźni z ul. Karkonoską. Symulacje obejmowały różne scenariusze ruchowe, w tym zmienną liczbę tramwajów znajdujących się jednocześnie na tym fragmencie trasy.
Na czas testów konieczne było wstrzymanie regularnych kursów linii tramwajowych nr 7 i 17 do Kleciny z pasażerami. W zamian po jednotorowym odcinku poruszały się puste wagony, co pozwoliło bezpiecznie sprawdzić reakcje systemu w kontrolowanych warunkach.
Mijanka już w regularnym użytkowaniu
Po pomyślnym zakończeniu wszystkich prób MPK zdecydowało o uruchomieniu mijanki w normalnym ruchu od poniedziałku 15 grudnia. Oznacza to, że tramwaje kursujące do i z Kleciny mogą już korzystać z nowej infrastruktury bez dodatkowych ograniczeń.
Mijanka została zlokalizowana na ul. Przyjaźni, w rejonie przystanku „Sąsiedzka”, mniej więcej w połowie jednotorowego odcinka. Umożliwia ona bezkolizyjne mijanie się dwóch tramwajów jadących w przeciwnych kierunkach, co znacząco usprawnia organizację ruchu.
Inwestycja za blisko 5 mln zł
Budowa dodatkowego fragmentu torowiska rozpoczęła się latem tego roku. W ramach inwestycji, której koszt wyniósł blisko 5 mln zł, dobudowano ponad 60 metrów drugiego toru. W tym samym miejscu zainstalowano również sygnalizatory świetlne przeznaczone dla motorniczych. Informują one, czy dany tramwaj może wjechać na jednotorowy odcinek bez ryzyka spotkania pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka.
Krótsze czasy oczekiwania i większa płynność ruchu
Główną korzyścią z uruchomienia mijanki jest skrócenie czasu oczekiwania tramwajów na zwolnienie jednotorowego odcinka między pętlą na Klecinie a początkiem podwójnego torowiska. Dotychczas pojazdy musiały czekać, aż cały fragment zostanie opuszczony przez tramwaj jadący z przeciwnego kierunku.
Dzięki nowej mijance ruch tramwajów na tym odcinku powinien stać się płynniejszy i bardziej przewidywalny, co przełoży się na poprawę punktualności kursów oraz większy komfort podróży dla pasażerów korzystających z linii obsługujących Klecinę.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok


Komentarze