Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na przebudowę torowiska i sieci trakcyjnej na styku Bytomia i Chorzowa

infotram
17.12.2025 11:30
0 Komentarzy

Tramwaje Śląskie S.A. wszczęły postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” dla zadania pn. „Przebudowa torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej w Bytomiu i w Chorzowie wzdłuż ul. Katowickiej i Chorzowskiej na odcinku od ul. Polnej do przystanku Łagiewniki Cmentarz” (zadanie 4).

Ogłoszenie opublikowano 17.12.2025 roku.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie rozwiązania techniczne w zakresie konstrukcji torowiska i sieci trakcyjnej zamawiający dopuszcza w Programie Funkcjonalno-Użytkowym dla odcinka od Łagiewnik do Chorzowa Polna?
  2. W jaki sposób będzie oceniane doświadczenie wykonawcy w formule „zaprojektuj i wybuduj” w przypadku realizacji robót i dokumentacji projektowych wykonywanych w konsorcjum?
  3. Jakie warunki musi spełnić wykonawca, aby uzyskać maksymalną liczbę punktów w kryterium gwarancji i jak wydłużony okres gwarancji wpłynie na obowiązki serwisowe po zakończeniu robót?
Tramwaj w Bytomiu
Tramwaj w Bytomiu/foto: UM Bytom

Przedmiot zamówienia: projekt, roboty budowlane i dokumentacja powykonawcza

Zakres zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, przygotowanie dokumentacji powykonawczej oraz wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie układu torowego wraz z infrastrukturą sieciową i zasilającą. Prace mają objąć odcinek od przystanku Łagiewniki Cmentarz w Bytomiu do przystanku Chorzów Polna w Chorzowie. Szczegółowy opis przedsięwzięcia zawiera Program Funkcjonalno-Użytkowy.

Lokalizacja robót: ul. Katowicka i Chorzowska – od Łagiewnik do Polnej

Zamówienie realizowane będzie na terenie Bytomia i Chorzowa. W ogłoszeniu wskazano odpowiednie podregiony NUTS: Katowicki (PL22A) dla Chorzowa oraz Bytomski (PL228) dla Bytomia.

Inwestycja współfinansowana z UE: projekt w ramach FEnIKS 2021–2027

Zadanie jest elementem projektu „Modernizacja i rozwój infrastruktury tramwajowej w Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii – Etap I”, współfinansowanego przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027. W ogłoszeniu podano identyfikator funduszy UE: FENX.03.01-IP.02-0055/24-00.

Termin realizacji: 16 miesięcy na wykonanie zadania

Szacowany okres obowiązywania zamówienia to 16 miesięcy. Zamawiający nie przewidział wznowień. Postępowanie nie jest zastrzeżone i zostało wskazane jako odpowiednie również dla MŚP.

Jak złożyć ofertę: komunikacja elektroniczna i platforma Logintrade

Postępowanie prowadzone jest w języku polskim i wyłącznie elektronicznie. Składanie ofert, oświadczeń i dokumentów odbywa się poprzez platformę przetargową Tramwajów Śląskich (Logintrade). Zamawiający informuje też o zastosowaniu procedury z art. 139 Pzp: najpierw badanie i ocena ofert, a następnie kwalifikacja podmiotowa wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona. Wraz z ofertą wymagane jest złożenie JEDZ oraz tzw. oświadczenia sankcyjnego.

Warunki udziału w przetargu: sytuacja finansowa, doświadczenie i personel

Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał środki finansowe lub zdolność kredytową na poziomie co najmniej 5 mln zł.

W zakresie doświadczenia wymagane jest m.in. wykonanie w ostatnich 10 latach:

  • co najmniej 2 robót budowlanych dotyczących budowy lub przebudowy torowiska tramwajowego (podsypkowego i/lub bezpodsypkowego) o długości min. 500 m toru dla każdej roboty,
  • co najmniej 2 robót budowlanych dotyczących budowy lub przebudowy sieci trakcyjnej na odcinku min. 500 m dla każdej roboty,
  • co najmniej 2 dokumentacji projektowych obejmujących budowę lub przebudowę torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną na odcinku min. 500 m dla każdej dokumentacji.

Dodatkowo w ofercie trzeba podać imiona i nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe personelu przewidzianego do realizacji zamówienia. Wymagane są m.in. osoby pełniące funkcje: koordynatora zespołu projektowego, kierownika budowy oraz kierownika robót elektrycznych – z określonymi uprawnieniami i doświadczeniem.

Kryteria oceny ofert: cena 80% i gwarancja 20%

Oferty będą oceniane według dwóch kryteriów:

  • cena brutto – 80 punktów,
  • gwarancja ponad wymagane minimum – 20 punktów.

Minimalny okres gwarancji nie może być krótszy niż 72 miesiące. Za każde dodatkowe 12 miesięcy przewidziano 10 punktów, maksymalnie do 96 miesięcy (czyli łącznie 20 punktów).

Wadium i terminy: kiedy składać oferty i ile wynosi zabezpieczenie

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 360 000 zł. Termin składania ofert upływa 23.01.2026 o godz. 12:45, a otwarcie ofert zaplanowano na 23.01.2026 o godz. 13:00. Termin związania ofertą wynosi 90 dni. Wskazano 30-dniowy termin płatności, a fakturowanie elektroniczne jest wymagane.

Dodatkowe zastrzeżenia zamawiającego: możliwość unieważnienia postępowania

Tramwaje Śląskie przewidują możliwość unieważnienia postępowania na podstawie art. 257 Pzp, jeśli środki publiczne zaplanowane na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostaną przyznane.

Kontakt i dokumenty przetargowe: gdzie szukać szczegółów

Zamawiającym jest Tramwaje Śląskie S.A. (kontakt wskazany w ogłoszeniu: [email protected]). Dokumenty zamówienia są udostępnione na platformie przetargowej Logintrade pod adresem podanym w ogłoszeniu.

Komentarze