ABP Bus & Coach dostarczy 25 autobusów Iveco Crossway dla PKS Garwolin
13 czerwca 2025 r. zapadła decyzja o wyborze oferty w przetargu na dostawę autobusów niskoemisyjnych do obsługi regionalnych połączeń w ramach projektu „Garwolińskie Przewozy Gminno-Powiatowe”.
Postępowanie dotyczyło zakupu 25 fabrycznie nowych autobusów klasy II, w podziale na dwa zadania. Wszysstkie pojazdy trafią do flory spółki samorządowej PKS Garwolin. O tym zamówieniu – realizowanego w ramach dofinansowania z CUPT-KPO – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów hybrydowych MIDI ma zostać dostarczonych w ramach drugiej części zamówienia?
- Jaką moc minimalną musi mieć jednostka wspomagająca w hybrydowych autobusach MIDI?
- Jakie trzy kryteria oceny ofert zastosowano w przetargu na autobusy dla powiatu garwolińskiego?
25 autobusów pozamiejskich
Postępowanie dotyczyło zakupu 25 fabrycznie nowych autobusów klasy II, w podziale na dwa zadania. Część pierwsza obejmowała 20 pojazdów z napędem diesla Euro 6 w dwóch wariantach długości: MIDI (9–11 m) i MAXI (11–12,6 m). Część druga zakładała dostawę 5 autobusów hybrydowych MIDI z napędem spalinowo-elektrycznym, w tym jednostką wspomagającą o mocy minimum 25 kW oraz systemem start-stop.
Autobusy miały być dostosowane do przewozów regionalnych – wymagano m.in. niskiej podłogi między drzwiami, przestrzeni dla 50–70 pasażerów, co najmniej 35 miejsc siedzących, elektronicznych tablic kierunkowych LED oraz wysokich siedzeń wyposażonych w pasy bezpieczeństwa. Wersje hybrydowe miały dodatkowo wykorzystywać magazyn energii – baterie lub superkondensatory – umożliwiające jazdę w trybie zeroemisyjnym.
Analiza ofert
W przetargu złożono tylko jedną ofertę – wszystkie części postępowania obsłuży ABP BUS & COACH Sp. z o.o. ze Słupska. W przypadku części I, czyli 20 autobusów spalinowych, zaproponowano łączną kwotę 27.096.900 PLN brutto, co odpowiada 22.020.244 PLN netto. Daje to 1.101.012 PLN netto za jeden autobus.
Dla części II, czyli 5 autobusów hybrydowych, oferta wyniosła 9.218.850 PLN brutto, czyli 7.495.000 PLN netto, co oznacza 1.499.000 PLN netto za jeden autobus hybrydowy.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w części I wynosi 29.520.000 PLN brutto, a dla części II – 7.380.000 PLN brutto. Oznacza to, że oferta dotycząca autobusów spalinowych mieści się w budżecie, natomiast oferta na hybrydy przekracza budżet o 1.838.850 PLN.
Kryteria oceny ofert
Decyzja o wyborze oferty została podjęta w oparciu o trzy przetargowe kryteria oceny:
✅ Cena – 60%
✅ Okres gwarancji – 20%
✅ Skrócenie terminu dostawy – 20%
W obu częściach ABP otrzymał tylko punkty za cenę – 60 na 100 możliwych – ponieważ nie zadeklarowano dodatkowych punktów w dwóch pozostałych kryteriach.
Zamawiający oczekiwał, że autobusy zostaną wyposażone w układ drzwi 1-2-0, wysokie, komfortowe siedzenia z pasami, pełne oznakowanie elektroniczne, a w wersjach hybrydowych – także w systemy rekuperacyjne i możliwość jazdy wyłącznie na energii elektrycznej. W specyfikacji wskazano, że preferowane będą pojazdy gotowe do pracy w przewozach o charakterze regionalnym i podmiejskim, a dostawa autobusów – zarówno spalinowych, jak i hybrydowych – ma nastąpić zgodnie z terminami określonymi w przyszłej umowie. Możliwe jest też premiowanie za skrócenie dostaw, co przewidziano w kryteriach oceny.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1120824
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze