Wraca oliwkowe malowanie wagonów. W PKP Intercity
PKP Intercity pracuje nad wyjątkową atrakcją dla miłośników kolei. Jak poinformował członek zarządu spółki Adam Wawrzyniak, trwają przygotowania do uruchomienia historycznego składu pasażerskiego, który będzie obsługiwany odnowionym taborem kolejowym w klasycznym oliwkowym malowaniu.
W centrum tego projektu znajduje się lokomotywa EP05, która właśnie przeszła naprawę techniczną oraz odnowę malatury. Maszyna już wkrótce powróci do obsługi niektórych pociągów liniowych. Choć będzie to przede wszystkim atrakcja o charakterze historycznym, skład ma być wykorzystywany również w ramach pociągów komercyjnych, wynajmowanych przez PKP Intercity.
Rozkład jazdy:
- Jakie elementy historycznego składu przygotowuje PKP Intercity i w jakim stanie są obecnie prace nad ich odnowieniem?
- Jakie typy wagonów wejdą w skład historycznego pociągu i kiedy planowana jest ich publiczna prezentacja?
- W jakim charakterze PKP Intercity zamierza wykorzystywać historyczny skład i czy będą to regularne połączenia?
Pełna funkcjonalność historycznego składu
Adam Wawrzyniak zdradził, że obecnie zabezpieczono już 11 wagonów, które zostaną przemalowane w historyczne barwy. Prace nad pierwszym wagonem są na zaawansowanym etapie – malatura została nałożona, trwa nanoszenie oznaczeń oraz prace przy wózkach.
W skład historycznego pociągu wejdą wagony pierwszej i drugiej klasy. Co więcej, PKP Intercity planuje także przywrócenie do użytku starego wagonu restauracyjnego, aby pasażerowie mogli cieszyć się podróżą w pełni funkcjonalnym składem, odtwarzającym klimat dawnych podróży kolejowych.
Na początku gotowe będą wagony osobowe, natomiast wagon restauracyjny zostanie wyremontowany w dalszej kolejności.
Kiedy zobaczymy pierwszy wagon?
PKP Intercity planuje zaprezentować pierwszy odnowiony wagon na przełomie maja i czerwca 2025 roku, przy okazji jednego z wydarzeń organizowanych przez przewoźnika. Szczegóły tego wydarzenia pozostają jeszcze tajemnicą.
Wawrzyniak podkreślił, że nie będą to codzienne połączenia, ale specjalne kursy, skierowane do miłośników kolei oraz klientów zainteresowanych niecodziennym doświadczeniem podróży historycznym składem.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze