Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa trasa tramwajowa w Warszawie coraz bliżej. PROGREG opracuje studium techniczno-ekonomiczne

infotram
28.03.2025 08:30
0 Komentarzy

Spółka Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęła postępowanie przetargowe na opracowanie studium techniczno-ekonomicznego dotyczącego budowy nowej trasy tramwajowej między ulicą Modlińską a Annopolem.

Zwycięzcą przetargu została firma PROGREG sp. z o.o., która zrealizuje zamówienie za kwotę 1 880 000 zł.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zadania obejmuje opracowanie studium techniczno-ekonomicznego dla trasy tramwajowej między ul. Modlińską a Annopolem?
  2. Która firma wygrała przetarg na realizację projektu i jaka jest wartość podpisanej umowy?
  3. Dlaczego opracowanie tego studium jest ważne dla rozwoju transportu publicznego w Warszawie?
Tramwaj wzdłuż Modlińskiej

Nowa inwestycja tramwajowa – analiza i planowanie

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompleksowego studium techniczno-ekonomicznego (STE), które posłuży jako podstawa do dalszych etapów realizacji inwestycji – w tym oceny oddziaływania na środowisko oraz uzyskania decyzji środowiskowej. Trasa, której dotyczy opracowanie, ma połączyć planowaną linię tramwajową wzdłuż ulicy Modlińskiej z ulicą Annopol. Dodatkowym elementem projektu będzie analiza komunikacyjna dotycząca obsługi nowej zajezdni tramwajowej „Annopol”.

W ramach opracowania PROGREG przygotuje m.in. analizę wielokryterialną z analizą wrażliwości, której celem będzie ocena różnych wariantów trasy z uwzględnieniem aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych. Dokumentacja będzie niezbędna do podjęcia kolejnych decyzji inwestycyjnych i pozwoli określić najbardziej optymalne rozwiązanie dla tej części Warszawy.

Przetarg w liczbach

Postępowanie przetargowe było prowadzone w trybie otwartym zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, jako zamówienie sektorowe o wartości przekraczającej progi unijne. W przetargu złożono cztery oferty, z których wybrano tę złożoną przez PROGREG sp. z o.o. Umowę podpisano 14 marca 2025 roku, natomiast decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty zapadła 21 lutego.

Szacunkowa wartość zamówienia wynosiła 3 miliony złotych netto, jednak finalna wartość podpisanej umowy wyniosła 1 880 000 zł. Jedynym kryterium oceny ofert była cena (100%).

Długi horyzont czasowy

Na realizację studium wykonawca będzie miał ponad półtora roku – dokładnie 563 dni od podpisania umowy. To czas nie tylko na przeprowadzenie analiz, ale także przygotowanie dokumentów, które umożliwią dalsze procedury administracyjne, takie jak uzyskanie decyzji środowiskowej.

Kontekst inwestycji

Nowa trasa tramwajowa wpisuje się w strategię rozwoju transportu publicznego w północno-wschodniej części Warszawy. Połączenie Modlińskiej z Annopolem zwiększy dostępność komunikacyjną dzielnicy Białołęka oraz umożliwi lepsze wykorzystanie planowanej zajezdni „Annopol”. To również krok w stronę dalszej elektryfikacji transportu miejskiego, co pozytywnie wpłynie na jakość powietrza i ograniczenie emisji spalin.

Krok ku przyszłości

Opracowanie studium techniczno-ekonomicznego to jeden z najważniejszych etapów przygotowania dużych inwestycji infrastrukturalnych. Dzięki niemu możliwe będzie nie tylko ocenienie opłacalności inwestycji, ale przede wszystkim przygotowanie optymalnych wariantów rozwoju sieci tramwajowej. Projekt realizowany przez PROGREG to ważny krok ku nowoczesnemu, bardziej zrównoważonemu transportowi publicznemu w stolicy.

Komentarze