Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Więcej połączeń i nowe kierunki od RegioJet. Poznaliśmy szczegóły

inforail
07.10.2025 14:30
0 Komentarzy

Od 14 grudnia 2025 roku czeski przewoźnik RegioJet rozpocznie planowe kursy na trzech trasach w Polsce: Warszawa–Poznań, Kraków–Warszawa–Gdynia oraz Warszawa–Ostrawa–Praga.

Oznacza to rozszerzenie dotychczasowego pilotażowego połączenia Kraków–Warszawa, które RegioJet uruchomił wcześniej, testując zainteresowanie pasażerów. Przewoźnik zapowiada, że w grudniu 2026 roku liczba połączeń zostanie potrojona, a lista obsługiwanych miast znacząco się powiększy.

Rozkład jazdy:

  1. Na jakich trasach RegioJet rozpocznie planowe kursy od 14 grudnia 2025 roku i jakie nowe połączenia planuje uruchomić w 2026 roku?
  2. Jakie udogodnienia i klasy podróży zaoferuje czeski przewoźnik pasażerom na polskich trasach?
  3. W jaki sposób RegioJet zamierza zachęcić polskich pasażerów do korzystania ze swoich usług i czym wyróżnia się jego oferta na tle konkurencji?

Ekspansja na polski rynek

RegioJet to największy prywatny przewoźnik kolejowy w Europie Środkowej, działający w Czechach, Słowacji, Austrii i Chorwacji. W Polsce pociągi RegioJet kursują od 2023 roku, a teraz przewoźnik przygotowuje się do rozszerzenia swojej działalności o Pomorze i Wielkopolskę.

Sprzedaż biletów na nowe połączenia rozpocznie się 4 listopada 2025 roku. Wszystkie kursy będą realizowane w formule open access, co oznacza, że przewoźnik działa na zasadach rynkowych – bez dotacji publicznych. Wraz z uruchomieniem nowych tras firma otworzy własne kasy biletowe w Krakowie, Warszawie i Poznaniu, a po uzyskaniu zgody PKP S.A. planuje zainstalować automaty biletowe na dworcach.

Polska jest dla nas atrakcyjnym rynkiem ze względu na duże potoki pasażerskie oraz wysoką kulturę kolejową rozwijaną przez lata. Chcemy połączyć atrakcyjne ceny biletów z wysoką jakością podróży, by stać się przewoźnikiem pierwszego wyboru między głównymi polskimi miastami – podkreśla Radim Jančura, założyciel RegioJet.

Profesjonalna obsługa i szkolenie załóg

Równolegle z rozszerzaniem siatki połączeń, RegioJet prowadzi szkolenia polskich załóg pokładowych. Każdy skład o długości 7–8 wagonów będzie obsługiwany przez maksymalnie siedem osób: maszynistę, kierownika pociągu, dwóch baristów oraz czterech stewardów. Ich zadaniem będzie kompleksowa obsługa pasażerów – udzielanie informacji, pomoc z bagażem oraz serwowanie napojów i przekąsek.

Docelowo zespół obsługujący połączenia w Polsce ma liczyć około 300 pracowników.

Promocyjne ceny i elastyczne warunki

Chcąc zachęcić podróżnych do wypróbowania swoich usług, przewoźnik do 13 grudnia 2025 roku oferuje bilety na trasie Kraków–Warszawa w promocyjnej cenie od 9 złotych.

Dodatkowo pasażerowie będą mogli bezpłatnie anulować bilet do 15 minut przed odjazdem, a także dokonywać rezerwacji miejsca bez dodatkowych opłat. W przypadku opóźnienia pociągu przewoźnik automatycznie wypłaci rekompensatę – bez konieczności składania wniosku.

Siatka połączeń RegioJet

Cztery klasy podróży

RegioJet wprowadzi w Polsce cztery opcje podróży, które różnią się komfortem i zakresem usług:

  • Business (1. klasa) – duże skórzane fotele w czteroosobowych przedziałach, w cenie biletu napoje: sok, kawa i woda.
  • Relax (2. klasa) – skórzane fotele w wagonie bezprzedziałowym, bezpłatnie kawa i woda.
  • Standard (2. klasa) – miejsca w przedziałach sześcioosobowych lub w wagonie ASTRA z ekranami w oparciach foteli, w cenie biletu kawa i woda.
  • Low Cost (2. klasa) – najtańsza opcja w wagonach przedziałowych lub bezprzedziałowych, pasażerowie otrzymują butelkę wody.

We wszystkich klasach dostępne będzie bezpłatne Wi-Fi, a w wagonach barowych będzie można kupić gotowe posiłki i przekąski.

Kolejne etapy rozwoju

Zgodnie z zapowiedziami przewoźnika, w grudniu 2026 roku RegioJet uruchomi 11 nowych tras krajowych i międzynarodowych, które połączą największe polskie miasta z zagranicznymi metropoliami, w tym Berlinem, Pragą i Wiedniem.

Nowe połączenia obejmą m.in. trasy:

  • Warszawa – Poznań – Wrocław
  • Warszawa – Poznań – Berlin
  • Warszawa – Poznań – Szczecin
  • Gdynia – Gdańsk – Warszawa – Katowice – Ostrawa – Brzecław – Wiedeń
  • Gdynia – Gdańsk – Warszawa – Katowice – Ostrawa – Praga
  • Przemyśl – Kraków – Ostrawa – Brzecław – Wiedeń
  • Przemyśl – Kraków – Ostrawa – Praga
  • Kraków – Warszawa – Gdańsk – Gdynia
  • Gliwice – Warszawa – Gdańsk – Gdynia
  • Rybnik – Warszawa – Gdańsk – Gdynia
  • Bogumin – Warszawa – Gdańsk – Gdynia

Atrakcyjna alternatywa dla podróżnych

Wejście RegioJet na polski rynek to ważne wydarzenie w krajowym transporcie kolejowym. Pasażerowie zyskają większy wybór połączeń, elastyczne warunki rezerwacji i wysoki standard obsługi, a konkurencja na rynku może przełożyć się na atrakcyjniejsze ceny biletów.

Przewoźnik deklaruje, że jego celem jest stworzenie w Polsce sieci połączeń kolejowych odpowiadających potrzebom współczesnych podróżnych – komfortowych, punktualnych i dostępnych cenowo.

Komentarze