RegioJet: W Polsce będziemy konkurować z połączeniami EIP obsługiwanymi przez Pendolino
RegioJet zapowiada, że już od grudnia jego pociągi w Polsce będą bezpośrednio konkurować z flagowymi składami PKP Intercity, czyli połączeniami EIP obsługiwanymi przez Pendolino.
Michał Plaza, przedstawiciel przewoźnika, podkreśla, że żółte pociągi zaoferują identyczny czas przejazdu, ale przy znacznie niższej cenie biletów.
Rozkład jazdy:
- Czym RegioJet chce wyróżnić się na tle Pendolino poza niższą ceną biletów?
- Dlaczego przewoźnik podkreśla, że konkuruje wyłącznie z połączeniami komercyjnymi, a nie z dotowanymi składami?
- Jakie znaczenie dla pasażerów będzie miało utrzymanie identycznego czasu przejazdu przy połowę niższej cenie?
Konkurencja dla Express InterCity Premium
„Nasz pociąg należy porównywać przede wszystkim z pociągami klasy Pendolino. Będą jeździć w takim samym czasie, z tą samą prędkością co pociągi Pendolino. Zostaną dostosowane do przejazdu z prędkością 200 km na godzinę”– powiedział Plaza.
Dodał, że RegioJet nie zamierza odbierać pasażerów z tradycyjnych składów dotowanych z budżetu państwa, lecz konkurować z komercyjnymi połączeniami Express InterCity Premium.
„My bezpośrednio konkurujemy z już istniejącymi pociągami komercyjnymi” – zaznaczył.
Identyczny czas przejazdu, niższa cena
Obecnie na trasie Warszawa – Kraków obowiązuje ograniczenie prędkości do 160 km/h, co oznacza, że wszystkie pociągi – zarówno Pendolino, jak i RegioJet – jadą z takim samym limitem.
„Od grudnia nasze pociągi będą dojeżdżać w tym samym czasie do i z Warszawy. Czas podróży będzie identyczny, prędkość, którą pasażerowie pojadą, będzie identyczna jak w pociągach Pendolino. Niemniej cena będzie co najmniej o połowę niższa niż dotychczasowe standardowe ceny w Pendolino” – podkreślił przedstawiciel RegioJet.
Nowa jakość podróży
Firma chce także wyróżnić się obsługą i serwisem.
„Mamy nadzieję, że wyznaczamy nowe trendy. Oczywiście uważamy, że poziom Pendolino jest również wysoki, niemniej jednak staramy się, aby wprowadzić nową jakość na poziom jeszcze wyższy” – zaznaczył Plaza.
Podkreślił również, że kluczowym elementem jest wybór pasażera.
„Pasażerowie będą mieli możliwość wyboru, czy chcą jechać pociągiem żółtym, czy pociągiem innym, czy odpowiada im poziom i jakość usługi” – mówił.
Zapowiedzi RegioJet zwiastują zatem większą konkurencję na polskich torach i szansę dla pasażerów na tańsze, ale równie szybkie podróże między największymi miastami kraju. Więcej o nowych połączeniach RegioJet pisaliśmy tutaj.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze