Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny czeski przewoźnik wjeżdża na polskie tory. LEO Express od marca 2026 r. na trasie Warszawa-Kraków

inforail
27.08.2025 10:30
0 Komentarzy

Od 1 marca 2026 roku czeski przewoźnik Leo Express rozszerzy swoją działalność w Polsce, uruchamiając bezpośrednie kursy między Krakowem a Warszawą. Będzie to element nowego, wydłużonego połączenia z Pragi do stolicy Polski.

Dzięki temu Leo Express stanie się – po RegioJet – drugim czeskim operatorem oferującym przewozy pasażerskie w ramach polskich tras krajowych.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie znaczenie dla pasażerów będzie miało wejście Leo Express na trasę krajową Kraków–Warszawa?
  2. W jaki sposób konkurencja z PKP Intercity może wpłynąć na ceny biletów i jakość usług?
  3. Czy Leo Express planuje w przyszłości uruchomienie kolejnych połączeń w Polsce poza trasą Kraków–Warszawa?
Pociąg LeoExpress
Pociąg LeoExpress

Koniec monopolu PKP Intercity na trasie Kraków–Warszawa

Do tej pory pasażerowie podróżujący między dwoma największymi polskimi miastami byli obsługiwani wyłącznie przez PKP Intercity. Wraz z wejściem czeskich przewoźników na rynek krajowy, polscy podróżni zyskają alternatywę i konkurencję cenową. Najtańsze bilety z Krakowa do Warszawy mają kosztować od 39 koron (około 7 zł), a z Pragi do Warszawy od 239 koron (około 44 zł).

Pierwszy krok w stronę przełamania monopolu wykona RegioJet już we wrześniu 2025 roku, a kilka miesięcy później ofertę uzupełni Leo Express. Przewoźnik zapewnia, że rozkład został zaplanowany tak, by umożliwić pasażerom wygodne podróże – poranne wyjazdy do Warszawy lub Krakowa i powroty wieczorem tego samego dnia.

Nowe połączenia i rozkład jazdy

Od grudnia 2025 roku Leo Express będzie obsługiwał trasę Praga–Kraków, a od marca 2026 roku przedłuży ją do Warszawy, dodatkowo wzmacniając ofertę dwoma dodatkowymi kursami dziennie.

Rozkład jazdy od 1 marca 2026 roku:

  • Praga – Kraków – Warszawa: odjazdy z Pragi o 8:23, 12:23 (z przyjazdem do Warszawy o 21:43), 17:23 (kurs weekendowy) i 21:23 (z przyjazdem do Warszawy o 6:15).
  • Warszawa – Kraków – Praga: odjazdy z Krakowa i Warszawy obejmują m.in. kurs poranny (7:21 z Warszawy, przyjazd do Pragi 16:43) oraz nocny (22:41 z Warszawy, przyjazd do Pragi 7:43).

Rozkład jazdy od 14 grudnia 2025 roku (tylko Praga–Kraków):

  • Z Pragi odjazdy o 8:23 i 17:23 (drugi kurs tylko w weekendy).
  • Z Krakowa do Pragi odjazdy o 5:47 (w niedziele i poniedziałki) oraz 14:30.

Podane godziny mają charakter wstępny i mogą ulec zmianie.

Leo Express od lat traktuje Polskę jako jeden ze swoich kluczowych rynków. Już od blisko dekady pasażerowie korzystają z połączeń kolejowych i autobusowych łączących Kraków z Pragą, a także z kursów autobusowych w stronę Ukrainy. Teraz przewoźnik idzie o krok dalej, wprowadzając krajowe połączenia na trasie Kraków–Warszawa. Rozkład jazdy został przygotowany w taki sposób, aby podróżni mogli wygodnie dojechać rano do stolicy lub Krakowa i wieczorem wrócić tym samym operatorem. Równolegle firma zaoferuje także nowe połączenia międzynarodowe między Warszawą a Pragą oraz zwiększy liczbę kursów na trasie Kraków–Praga, umożliwiając komfortowe podróże zarówno w dzień, jak i w nocy – podkreśla Peter Köhler, prezes Leo Express.

Plany na przyszłość

Leo Express nie wyklucza dalszej ekspansji na rynku polskim. Spółka rozważa możliwość uruchamiania kolejnych komercyjnych połączeń, a także wejścia na trasy w ramach kontraktów publicznych.

Wejście czeskich przewoźników na polską linię Kraków–Warszawa może oznaczać nową erę konkurencji, a dla pasażerów – większy wybór i atrakcyjniejsze ceny

Komentarze