Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Konin wdroży system wspólnego biletu i informacji pasażerskiej dla trzech przewoźników

infotrans
18.08.2025 16:01
0 Komentarzy

8 sierpnia 2025 roku Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A. ogłosiło przetarg na dostawę i wdrożenie zintegrowanego systemu informacji pasażerskiej oraz wspólnego biletu.

Co ciekawe – i wyjątkowe w skali Polski – postępowanie obejmuje swoim zakresem aż trzech przewoźników: PKS Konin, MZK Konin i Koleje Wielkopolskie. Zamówienie dotyczy szerokiego pakietu sprzętu, oprogramowania i usług towarzyszących. O wcześniejszych taborowych wzmocnieniach pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie trzy podmioty obejmuje przetarg na wspólny system informacji pasażerskiej i bilet?
  2. Ile bileterek autobusowych ma dostarczyć wykonawca i jakie funkcje muszą one posiadać?
  3. Do kiedy można składać oferty w tym postępowaniu?
Nowy tabor i nowe technologie w Koninie. PKS inwestuje w bileterki i cyfrowy system informacji / fot. PKS  Konin
Nowy tabor i nowe technologie w Koninie. PKS inwestuje w bileterki i cyfrowy system informacji / fot. PKS Konin

Wymagania PKS

Konińskie zamówienie zostało opublikowane 8 sierpnia 2025 roku. Przedmiotem jest dostawa kompletnych rozwiązań IT oraz urządzeń do obsługi pasażerów w ramach projektu „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim”. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia 180 bileterek autobusowych z ekranami dotykowymi minimum 8 cali, odpornymi na zarysowania (szkło 9H), działających w środowisku Android lub iOS, wyposażonych w GPS, moduły NFC, czytniki kodów QR i terminale płatnicze. Bileterki muszą współpracować z systemem kas wirtualnych homologowanych przez GUM oraz z tablicami pojazdowymi EMAR i PIXEL.

Zakres zamówienia obejmuje też montaż tablic informacji pasażerskiej, wdrożenie modułu systemu informacji pasażerskiej w modelu SaaS, serwis gwarancyjny, wsparcie techniczne, szkolenie administratorów i użytkowników oraz zapewnienie dostępu do platformy sprzedaży online. Pasażerowie będą mogli kupić zarówno bilety jednorazowe, jak i miesięczne z ulgami ustawowymi i handlowymi, a sprzedaż obejmie wszystkie trzy podmioty: PKS Konin, MZK Konin i Koleje Wielkopolskie.

Przetargowe terminy

Uruchomienie systemu zaplanowano na 23 października 2025 r., a umowa ma obowiązywać przez 72 miesiące. Postępowanie jest finansowane z funduszy Unii Europejskiej. Wymagania wobec wykonawców obejmują m.in. doświadczenie w dostawach podobnych systemów, a także wykazanie się personelem z odpowiednim dorobkiem: koordynatorem wdrożenia, głównym ekspertem, trenerami i inżynierem z doświadczeniem w implementacji systemów sprzedaży online dla flot liczących co najmniej 80 autobusów.

Na oferty zamawiający czeka do 9 września 2025 r. Następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

Cena – 60% (zgodnie z Dyrektywą 2014/25/UE, punkty przyznawane proporcjonalnie do najniższej ceny brutto)
Jakość – 40% (doświadczenie personelu wdrożeniowego, dodatkowe punkty za ponadstandardowe realizacje).

Pełny opis postępowania dostępny jest w systemie e-Zamówienia: LINK DO OGŁOSZENIA.

Komentarze